Πρωταγωνιστικό ρόλο στους αυτοκινητόδρομους αποκτά η ΓΕΚ Τέρνα, μετά την προσφορά – μαμούθ των 3,27 δισ. ευρώ, με την οποία πλειοδότησε στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό.
Το νέο έργο, έρχεται να προστεθεί στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα που περιλαμβάνει επίσης τον έλεγχο της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια, καθώς και τις προθέσεις να πρωταγωνιστήσει στον ΒΟΑΚ, το μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ που θα αναβαθμίσει την Κρήτη.
Η ΓΕΚ Τέρνα στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, υπέβαλε το μεγαλύτερο ποσό, δείχνοντας τις προθέσεις της, να πρωταγωνιστήσει στους αυτοκινητόδρομους. Ειδικότερα, ανάμεσα σε έξι κοινοπραξίες που υπέβαλαν προσφορά για την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών, μαζί με την κοινοπραξία Μυτιληναίος ΑΕ – Mobility Partner S.A.S. ήταν οι μοναδικές που προσέφεραν ποσό μεγαλύτερο των 3 δισ. ευρώ, με την δεύτερη να προσφέρει 3,1 δισ. ευρώ, κατά τι λιγότερο από τα 3,27 δισ. της μεγαλύτερης προσφοράς.
Έτσι, μετά τη παραχώρηση τις Εγνατίας Οδού για 35 έτη, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ενιαίο αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη, η ΓΕΚ Τέρνα προσθέτει τώρα στο χαρτοφυλάκιό τις την Αττική Οδό, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις του επικεφαλής του ομίλου κ. Γιώργου Περιστέρη, να καταστεί ο όμιλος ηγέτης των αυτοκινητοδρόμων.
Τα νέα έργα
Εκτός από την Εγνατία Οδό και την Αττική Οδό, που περιλαμβάνονται ήδη στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ Τέρνα, αλλά και τη συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΒΟΑΚ (αυτοκινητόδρομο που συνδέει Χανιά με Ηράκλειο), ο όμιλος αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο έχει ακόμη καταθέσει ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης.
Με αφορμή την νέα εποχή της Αττικής Οδού, υπό τον έλεγχο της ΓΕΚ Τέρνα, υπενθυμίζουμε τα λόγια που είχε αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα κ. Γ. Περιστέρης, λέγοντας ότι «Εγνατία, ΒΟΑΚ και Αττική Οδός αποτελούν αναμφισβήτητα τα τρία κορυφαία έργα παραχωρήσεων σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμων». Αναφορικά δε, με την στρατηγική προσέγγισης του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και επενδύσεις ο επικεφαλής του ομίλου έχει ανακοινώσει δημοσίως ότι: «Προτεραιότητά μας είναι τα έργα που διεκδικούμε να διασφαλίζουν τη βιωσιμότητά τους και να αποφέρουν αξία στον όμιλο και στους μετόχους του. Για αυτό, στους διαγωνισμούς προσφέρουμε δίκαια τιμήματα και για εμάς και για το ελληνικό Δημόσιο».
Οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι
Για το μέλλον των αυτοκινητοδρόμων είχε αναφέρει προς τους μετόχους κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης, ότι η κυκλοφορία έχει ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα και οι προοπτικές προδιαγράφονται θετικές.
Προτού ακόμα πλειοδοτήσει η ΓΕΚ Τέρνα στην Αττική Οδό, αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό ο κ. Περιστέρης είχε σχολιάσει ότι «Game changer για τον όμιλο θα αποτελέσει η προσθήκη της Εγνατίας Οδού, με τη σχετική σύμβαση παραχώρησης να κατατίθεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς τα τέλη του καλοκαιριού»