Επιχειρήσεις

Κρι Κρι: Ράλι στη ζήτηση γιαουρτιού σε αγορές του κόσμου – Με 49% η ανάπτυξη στο εξωτερικό το α’ 6μηνο

Την πεποίθηση ότι η εξωστρέφεια αποδίδει καρπούς εκφράζει η διοίκηση της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι, έπειτα από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου 2023, όπου ο κύκλος εργασιών εμφανίζεται αυξημένος κατά 35,5% στα €11,97 εκ., ενώ μόνο ο κλάδος του γιαουρτιού πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 44,3% σε αξία και 16,4% σε όγκο.

Η ικανοποιητική πορεία που καταγράφει το γιαούρτι, αλλά και το παγωτό Κρι Κρι, συνέβαλε ώστε η διοίκηση να αναθεωρήσει προς τα πάνω τις προβλέψεις της για το 2023, αναμένοντας ότι οι συνολικές πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα €200εκ., ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων (EBIT) θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των €33εκ (αύξηση +33% σε σχέση με την αρχική εκτίμηση των €24,8εκ.).

Στο εξωτερικό

Όσον αφορά τη ζήτηση για το σερραϊκό γιαούρτι, οι πωλήσεις στις αγορές του κόσμου διαγράφουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη της τάξης του 49,8%, ξεπερνώντας τα €49 εκ. Όπως προκύπτει, σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο.

Αναφορικά με τα μεγέθη κερδοφορίας, παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Το περιθώριο EBIT, βέβαια, βελτιώνεται σημαντικά λόγω της επίδρασης των οικονομιών κλίμακας, που επιφέρουν και μείωση του ποσοστού συμμετοχής των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, τα οποία είναι, επί το πλείστον, σταθερού χαρακτήρα.

Εγχώρια ζήτηση

Πολύ ισχυρή ανάπτυξη εμφανίζουν οι πωλήσεις γιαουρτιού και στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν αύξηση +37,8%, ξεπερνώντας τα €38,5εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει την συνολική αγορά σε μείωση του όγκου κατανάλωσης (-0,6%), ενώ η αξία παρουσιάζει θετική μεταβολή +12,1% [στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2023].

Ιδιωτική ετικέτα

Παράλληλα, συνεχίζεται η έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +4,8 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια. Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,2 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2023]. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Εξωγενείς παράγοντες

Αναφορικά με την κερδοφορία, το μικτό περιθώριο διαμορφώνεται σε 32,7%, και είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2021. Αυτό είναι αποτέλεσμα των επιλογών της εταιρείας για απορρόφηση μέρους του επιπλέον κόστους που προέκυψε από την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας. Βέβαια, οι οικονομίες κλίμακας που προέκυψαν στον κλάδο του γιαουρτιού οδήγησαν το περιθώριο EBIT σε υψηλό διψήφιο ποσοστό.

Η πορεία του παγωτού

Όσον αφορά τη δεύτερη σημαντική κατηγορία της Κρι Κρι, τον κλάδο του παγωτού, οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά εμφανίζουν μεταβολή +9,1%. Αν και τους κρίσιμους μήνες, Μάιο και Ιούνιο, οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές, στο υπόλοιπο της καλοκαιρινής σεζόν οι πωλήσεις παγωτού ανέκαμψαν. Έτσι, για το σύνολο της σεζόν διαμορφώνονται στα επίπεδα +15% έναντι του 2022.

Όσον αφορά τη γενικότερη εικόνα του ομίλου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα εξαμήνου, ικανοποιητική αύξηση καταγράφει η κερδοφορία της εταιρείας, καθώς: Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €28,72 εκ. έναντι €7,50 εκ. το 2022, τα κέρδη προ φόρων σε €26,18 εκ., έναντι €5,07 εκ. το 2022 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε €21,19 εκ., έναντι €4,06 εκ. το 2022.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα