Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γίνονται ανάρπαστα από τα ράφια σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο. Τι δείχνουν τα νέα στοιχεία…
Περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ακόμη και σε βασικά αγαθά βάζουν στο καλάθι τους όλο και περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές, τα οποία αν και έχουν υποστεί αυξήσεις εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, παραμένουν οικονομικότερα σε σχέση με τα επώνυμα των σούπερ μάρκετ.
Όπως προκύπτει από την έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες & τα Private Labels», το 93% των καταναλωτών αγοράζει πλέον τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκείνα δηλαδή που παράγονται από τη βιομηχανία για λογαριασμό των σούπερ μάρκετ, όταν το 2010 που έγινε η τελευταία έρευνα το ποσοστό ήταν στο 77%.
Το 96% δηλώνει επίσης ότι έχει αγοράσει έστω και μια φορά ενώ αυξητικός είναι και ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊοντικών κατηγοριών private label που οι καταναλωτές ψωνίζουν συστηματικά. Πρόκειται για θεαματική άνοδο που φαίνεται να γίνεται και καθολική σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια με τις τιμές των προϊόντων PL να κρίνονται πιο συμφέρουσες για ένα νοικοκυριό.
Με την ανοδική διείσδυσή τους στα ελληνικά νοικοκυριά μάλιστα, διευρύνεται έτσι η ψαλίδα εις βάρος των επωνύμων, καθώς ενισχύθηκαν περαιτέρω και από το «καλάθι του νοικοκυριού», παρ’ όλο που οι ανατιμήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων συνεχίστηκαν.
Παράλληλα, μέσα στα τελευταία «13 χρόνια της κρίσης», η συστηματική επιλογή private labels διατηρείται και για μεγάλο αριθμό διαφορετικών ειδών. Ειδικότερα, οι καταναλωτές έδειξαν με τις αγορές ότι προτιμούν περισσότερο τα εξής: χαρτικά, ρύζι, ζυμαρικά, αλεύρι, κατεψυγμένα προϊόντα, μπισκότα, φρυγανιές, δημητριακά, καρυκεύματα, αναψυκτικά και χυμούς.
Τα πιο δημοφιλή μάλιστα προϊόντα των παραπάνω ειδών ανάλογα με τον ρόλο και την χρήση που έχουν στο νοικοκυριό και στα οποία στρέφονται περισσότερο οι καταναλωτές είναι χαρτί κουζίνας και υγείας, χαρτοπετσέτες, ζυμαρικά, ρύζι, αλουμινόχαρτο και σακούλες απορριμμάτων. Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν συστηματικά και τα εξής: ντοματοειδή, όσπρια, ζάχαρη, κατεψυγμένα λαχανικά, παγωτά, καθαριστικά, χυμοί, μπισκότα και σνακ, γάλα εβαπορέ, κρεμοσάπουνα και δημητριακά.
Σε σύγκριση με το 2010, σήμερα οι καταναλωτές θεωρούν ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας απ’ ότι παλιότερα. Αναφορικά με την ποιότητα και την αισθητική τους, τα προϊόντα private label παρουσιάζουν συνολικά βελτιωμένη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρ’ ότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια.
Ακόμα πιο βελτιωμένη παρουσιάζεται η άποψη των καταναλωτών όσον αφορά στο κατά πόσον αξίζουν τα λεφτά τους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με τεράστια διαφορά μέσα στην τελευταία δεκαετία. Συγκεκριμένα, το 83% των ερωτηθέντων απάντησε ότι αξίζουν τα χρήματά τους τα private label.
Πηγή: thesstoday.gr