Driveit

24YM CBR600RR: Το «κόσμημα» της Honda έτοιμο να ξεδιπλώσει τις δυνατότητές του στο δρόμο και την πίστα

Η πολυαγαπημένη Honda CBR600RR έχει χαράξει μια ένδοξη αγωνιστική πορεία, με πολυάριθμες νίκες και διακρίσεις. Από το 2003 έως το 2008 κέρδιζε σταθερά κάθε χρόνο το παγκόσμιο πρωτάθλημα FIM Super Sports, επίτευγμα που επανέλαβε το 2010, το 2012 και το 2014.

Θριάμβευσε στο Asia Road Racing από το 2012 έως το 2016 και ήταν νικήτρια του All-Japan Road Race στην κατηγορία ST600, από το 2003 έως το 2011 και στη συνέχεια το 2013, το 2014, το 2016 και το 2019. Επίσης, ο κινητήρας της έδινε ψυχή στις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Moto2 μεταξύ 2010 και 2018.

Η 600RR σταμάτησε να έρχεται στην Ευρώπη από τις αρχές του 2017, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε από τις supersport μοτοσυκλέτες στα «γυμνά» και adventure μοντέλα. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, η αγάπη του κοινού στράφηκε εκ νέου στη σπορ κατηγορία μεσαίου κυβισμού και το μοντέλο επέστρεψε το 21YM στην Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη.

Τώρα επιτέλους, για το 24YM, ήρθε η στιγμή να επιστρέψει στην Ευρώπη η πιο καθαρόαιμη από όλες τις σπορ μοτοσυκλέτες με άδεια για νόμιμη χρήση στο δρόμο. Εξοπλισμένη με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και αεροδυναμικά στοιχεία εμπνευσμένα από το MotoGP, η νέα 24YM CBR600RR είναι ένα σπάνιο, πανέμορφο μηχάνημα οδηγικής ευχαρίστησης – μία πολύστροφη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα «κόσμημα», που αποτελεί μια ολόκληρη κατηγορία από μόνη της.

Σχεδιασμένη για να στρίβει με μοναδικό τρόπο, τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στην πίστα, προσφέρει μία εμπειρία οδήγησης που δεν συγκρίνεται με καμία άλλη.

Η supersport μοτοσυκλέτα-ορόσημο της Honda, επιστρέφει στην Ευρώπη με τον εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα των 599 κ.εκ. να αποδίδει 121 Ps (89kW) στις 14.250 σαλ., με τη συμβολή ενός μονόδρομου συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) και του στάνταρ quickshifter.

Ένα πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων που προέρχεται από την RC213V-S και τη CBR1000RR-R Fireblade, περιλαμβάνει Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire, Honda Selectable Torque Control (HSTC) 9 επιπέδων, Wheelie Control και Rear Lift Control.

Τη διαχείριση όλων των συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου του Cornering ABS, αναλαμβάνει μια Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) έξι αξόνων, γνωστή από τη CBR1000RR-R Fireblade. Υπάρχουν 3 default προφίλ οδήγησης, καθώς και 2 USER modes με δυνατότητα παραμετροποίησης της ισχύος (Engine Power), του φρένου του κινητήρα (Engine Brake), του HSTC και του Wheelie Control.

Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο διπλής δοκού, το σύστημα ανάρτησης απαρτίζεται από αλουμινένιο ψαλίδι, ανεστραμμένο πιρούνι Showa Big Piston USD 41mm και πίσω αμορτισέρ της Showa με μοχλικό Pro-Link. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δύο, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ το Honda Electronic Steering Damper (HESD) να συνεισφέρει στη βελτίωση της ευστάθειας της μοτοσυκλέτας στις υψηλές ταχύτητες.

Η έγχρωμη οθόνη TFT διαθέτει προγράμματα Street, Circuit και Mechanic καθώς επίσης και ένδειξη Shift Up και χρονόμετρο γύρου. Άλλα στοιχεία εξοπλισμού είναι το Emergency Stop Signal της Honda (ESS) και το Honda Ignition Security System (HISS).

Όπως όλες οι supersport μοτοσυκλέτες της Honda, η 24YM CBR600RR διατίθεται σε δύο αποχρώσεις: στη διακριτική Matt Ballistic Black Metallic και στην υποβλητική Grand Prix Red HRC TriColour, που αποτελεί το διαχρονικό, «πολεμικό» χρωματισμό της Honda Racing Corporation (HRC).

Κινητήρας

Ο τετρακύλινδρος εν σειρά, 16-βάλβιδος κινητήρας 599 κ.εκ. της CBR600RR, αποδίδει 121 Ps (89 kW) στις 14.250 σαλ. και ροπή 63 Nm στις 11.500 σαλ. Για την επίτευξη της ισχύος σε τόσο υψηλές στροφές, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στους εκκεντροφόρους, τα ελατήρια των βαλβίδων και το στροφαλοφόρο άξονα, έχουν αναβαθμιστεί εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αντοχή και υποδειγματική διαχείριση των δυνάμεων αδράνειας στις υψηλές στροφές. Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 67mm x 42,5mm, με σχέση συμπίεσης 12.2:1.

Κάθε στοιχείο της εισαγωγής, των θαλάμων καύσης και της εξαγωγής έχει εξελιχθεί, από την τελευταία φορά που η CBR600RR κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Για την παροχή επαρκούς ποσότητας αέρα στις υψηλές στροφές, η διάμετρος του σώματος ψεκασμού είναι 44 mm. Η διαδρομή που ακολουθεί ο αέρας από το εσωτερικό της πεταλούδας γκαζιού μέχρι τις βαλβίδες εισαγωγής, έχει διαμορφωθεί έτσι, ώστε να επιτρέπει την ιδανική λειτουργία ολόκληρου του αυλού, ελαχιστοποιώντας την πτώση πίεσης στην πλευρά της εισαγωγής.

Ο συνδυασμός της ομαλής ροής εισαγωγής και του Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού Throttle By Wire (TBW) παρέχει ομαλό έλεγχο του γκαζιού, κυρίως στο μερικό του άνοιγμα από την πλήρως κλειστή θέση. Οι αυλοί εισαγωγής έχουν επανασχεδιαστεί, αυξάνοντας τη ροή κατά 2,2%.

Ο χρονισμός των βαλβίδων έχει επίσης βελτιστοποιηθεί: οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν αργότερα κατά 5°, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής ανοίγουν 5° νωρίτερα, βελτιώνοντας την απόδοση της εισαγωγής του μείγματος καυσίμου/αέρα και της εξαγωγής των καυσαερίων. Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής είναι 27,5 mm και των βαλβίδων εξαγωγής 22,5 mm. Για μέγιστη απόδοση ψύξης γύρω από την κυλινδροκεφαλή, επιλέχθηκαν μακριά μπουζί που επιτρέπουν στο χιτώνιο ψύξης να πλησιάσει τόσο τα μπουζί όσο και τις έδρες των βαλβίδων εξαγωγής.

Πλαίσιο

Για αυτή την τελευταία εκδοχή της CBR600RR, οι μηχανικοί εξέλιξης της Honda εξέτασαν εξονυχιστικά όλες τις προσφερόμενες λύσεις για μείωση βάρους και αύξηση των επιδόσεων της μοτοσυκλέτας, ώστε να αποδώσει στο μέγιστο η Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) έξι αξόνων της Bosch (αντί των 5 αξόνων του μοντέλου 21YM) που αποτελεί το βασικό ενορχηστρωτή του πακέτου ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Η αναβαθμισμένη IMU, είναι το ‘κλειδί’ για τις εκρηκτικές επιδόσεις της μοτοσυκλέτας. Υπολογίζει ταχύτατα τις δυναμικές παραμέτρους σε πολλαπλά επίπεδα, αξιολογώντας τα δεδομένα που λαμβάνει 100 φορές το δευτερόλεπτο, ώστε μέσω του αλγορίθμου της Honda να διαχειρίζεται τόσο το HSTC όσο και το Cornering ABS, το οποίο είναι μια νέα τεχνολογία για τη 24YM CBR600RR.

Το σύστημα Cornering ABS είναι 2,5kg ελαφρύτερο από το ηλεκτρονικό σύστημα ‘Combined-ABS’ της προηγούμενης γενιάς. Χρησιμοποιεί μονάδα ABS και ECU της Nissin – που λαμβάνουν δεδομένα από την IMU και διαβάζουν το ρυθμό επιβράδυνσης και ολίσθησης από τους αισθητήρες ταχύτητας του εμπρός και πίσω τροχού, για τη διαχείριση της πίεσης πέδησης στην ευθεία και στις στροφές.

Το Rear Lift Control είναι επίσης ένα νέο χαρακτηριστικό και χρησιμοποιεί πληροφορίες από την IMU για να μεγιστοποιεί την απόδοση πέδησης και ταυτόχρονα να ελαχιστοποιεί την τάση ανύψωσης του πίσω τροχού.

Η CBR600RR εξοπλίζεται με ένα κοίλο, χυτό πλαίσιο αλουμινίου διπλής δοκού. Το μεταξόνιο είναι 1370mm, με τη γωνία κάστερ και το ίχνος του τροχού στις 24 o 06’ και 100mm αντίστοιχα. Το μήκος από τον άξονα του ψαλιδιού μέχρι τον άξονα του τροχού είναι 569mm. Το αλουμινένιο ψαλίδι είναι επίσης 150g ελαφρύτερο από του προηγούμενου μοντέλου, και το κάθε εξάρτημά του έχει επανασχεδιαστεί για εξοικονόμηση βάρους και για να προσφέρει την επιθυμητή ισορροπία ακαμψίας. Το βάρος της μοτοσυκλέτας (πλήρες υγρών) είναι 193kg.

Στυλ και εξοπλισμός

Η σχεδίαση της CBR600RR εξασφαλίζει εντυπωσιακή εμφάνιση και παράλληλα προσφέρει δύο σημαντικές αναβαθμίσεις στον τομέα της απόδοσης: ως μία πλήρως εξοπλισμένη μοτοσυκλέτα δρόμου, πετυχαίνει τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία, 0,555 (με τον αναβάτη σε αγωνιστική στάση σώματος), ενώ τα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) βελτιώνουν την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας κατά την είσοδο στις στροφές και την ικανότητά της να στρίβει κατά την επιτάχυνση.

Το σλόγκαν το οποίο ακολούθησε η ομάδα εξέλιξης της Honda για το σχεδιασμό του σώματος της μοτοσυκλέτας ήταν «Λειτουργική σχεδίαση με στόχο τις υψηλές επιδόσεις στην πίστα». Οι σχεδιαστές εφάρμοσαν όσα είχαν μάθει από την παραγωγή της CBR1000RR-R Fireblade, και νωρίτερα από την προερχόμενη από το MotoGP, RC213V-S, εστιάζοντας στη συγκέντρωση των μαζών της μοτοσυκλέτας στο κέντρο.

Ως αποτέλεσμα αυτής της σχεδιαστικής προσέγγισης, οι μοντέρνοι, εξαιρετικά συμπαγείς προβολείς LED, τα φλας και η μονάδα του ABS είναι ελαφρύτερα σε σύγκριση με το παρελθόν. Η θέση οδήγησης έχει επίσης γίνει σκόπιμα πιο ευέλικτη για χρήση στο δρόμο αλλά και την πίστα: το κάλυμμα του ρεζερβουάρ βρίσκεται 10 χιλιοστά χαμηλότερα, επιτρέποντας στον αναβάτη να γίνεται ένα με τη μοτοσυκλέτα στις υψηλές ταχύτητες, για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση. Η λεπτή σχεδίασή του επιτρέπει επίσης στα χέρια του αναβάτη να έχουν πιο φυσική θέση στις υψηλές ταχύτητες. Η ζελατίνα είναι τοποθετημένη με κλίση 38°, για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση σε σχέση με οποιαδήποτε θέση οδήγησης επιλέξει ο αναβάτης στην πίστα. Το ύψος της σέλας είναι 820 χιλιοστά.

Η σχεδίαση του μεσαίου τμήματος του φέρινγκ επικεντρώνεται στη μέγιστη απόδοση ψύξης, ενώ η ταχύτητα ροής και η πίεση του αέρα στο εμπρός φτερό έχουν βελτιστοποιηθεί. Το κάτω μέρος του φέρινγκ εκτείνεται σχεδόν μέχρι τον πίσω τροχό και είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να διοχετεύει τη ροή του αέρα προς τα κάτω. Αυτό μειώνει την πίεση του αέρα που προσπίπτει άμεσα στο ελαστικό, μειώνοντας τη συνολική αεροδυναμική αντίσταση.

Αξεσουάρ

Δύο πακέτα Γνήσιων Αξεσουάρ της Honda διατίθενται για τη CBR600RR:

Racing Pack: Το πακέτο αυτό υπογραμμίζει την αγωνιστική καταγωγή και το σπορ χαρακτήρα της CBR600RR. Το καπάκι πλήρωσης λαδιού περιλαμβάνει λογότυπο HRC, το κάλυμμα ρεζερβουάρ (με σχεδιασμό τύπου carbon) φέρει λογότυπο CBR και οι διακοσμητικές λωρίδες τροχών φέρουν τρίχρωμο φινίρισμα HRC και αγωνιστικό λογότυπο Honda. Ένα κάλυμμα σέλας (μονόσελο) αντικαθιστά τη σέλα του συνεπιβάτη και διατίθεται σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα.

Comfort Pack: Απογειώνει τη supersports εμπειρία … Λειτουργική τσάντα σέλας (Rear Seat Bag) που είναι ειδικά προσαρμοσμένη στο κωνικό σχήμα της σέλας του συνεπιβάτη. Διαθέτει χωρητικότητα 15L που μπορεί να αυξηθεί έως και 22L και είναι πάντα σταθερή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, χάρη στο ειδικό σύστημα προσάρτησης. Τα θερμαινόμενα γκριπ 5 επιπέδων παρατείνουν τη θερινή σεζόν για ευχάριστη οδήγηση ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ μια θύρα φόρτισης USB-C αυξάνει την άνεση.

HRC Race Kit: Η HRC ανέπτυξε ένα Race Kit για την CBR600RR που βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα, τις επιδόσεις στις στροφές και ταυτόχρονα εξοικονομεί βάρος. Είναι διαθέσιμο μόνο ως πλήρες κιτ και προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. Όλα τα στοιχεία που αφορούν την οδική ασφάλεια έχουν επιμελώς αφαιρεθεί και τοποθετούνται τα εξαρτήματα του κιτ της HRC, όπως ECU, πλεξούδα καλωδίωσης, φλάντζα κυλινδροκεφαλής, μεγαλύτερο ψυγείο, αγωνιστική εξάτμιση, μπροστά/πίσω ανάρτηση και νέοι δίσκοι φρένων.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Driveit: Περισσότερα άρθρα