Τρίτη, 26 Νοε.
11oC Αθήνα

SeaHake Mod4: Έρχονται οι πρώτες καινούργιες τορπίλες του Πολεμικού Ναυτικού

SeaHake Mod4: Έρχονται οι πρώτες καινούργιες τορπίλες του Πολεμικού Ναυτικού

Η τελευταία ενημέρωση που διαθέτει η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού από την κατασκευάστρια εταιρεία των καινούργιων τορπιλών βαρέως τύπου SeaHake Mod4 κάνει λόγο για παράδοση της πρώτης παρτίδας έως τον Ιούνιο του 2024.

Το σύνολο των καινούργιων τορπιλών βαρέως τύπου SeaHake Mod4 θα έχει παραδοθεί έως τον Σεπτέμβριο του 2026, διαβεβαίωσε το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό η εταιρεία Atlas Elektronik της Γερμανίας.

Η γερμανική εταιρεία ζήτησε παράταση εξαιτίας προβλημάτων, όπως επικαλέστηκε, τα οποία οφείλονταν κυρίως στον εν εξελίξει πόλεμο στην Ουκρανία..

Ως γνωστόν, η σύμβαση προέβλεπε ότι οι πρώτες 8 από τις συνολικά 44 τορπίλες SeaHake Mod4 θα παραδίδονταν στον Στόλο τον περασμένο Νοέμβριο.

Όπως είναι φυσικό αυτή η εξέλιξη προκάλεσε εύλογη ανησυχία, με τα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού να ενημερώνουν ήδη τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου και συγκεκριμένα την Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων για την καθυστέρηση στην παράδοση του πρώτου από τα συνολικά πέντε batch, ώστε να κινηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία για την επιβολή χρηματικής ρήτρας. Για κάθε μήνα καθυστέρησης το ποσό της ρήτρας αυξάνεται μέχρι να εκτελεστεί η σύμβαση, όπως είναι υποχρεωμένη η κατασκευάστρια εταιρεία.

Επιπλέον, το Πολεμικό Ναυτικό όπως επίσης προβλέπει η σύμβαση περιμένει τα εξειδικευμένα στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας τον προσεχή Ιανουάριο προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες αναβάθμισης στο λογισμικό και σε άλλα συστήματα του πρώτου από τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» αλλά και του εκσυγχρονισμένου «ΩΚΕΑΝΟΣ» προκειμένου οι «σιωπηλοί κυνηγοί» του Στόλου να είναι έτοιμοι να εξοπλιστούν με τις πρώτες καινούργιες τορπίλες.

Διαδικασία η οποία ειδικά στο πρώτο υποβρύχιο θεωρείται δεδομένο ότι θα πάρει χρόνο μέχρι να πιστοποιηθεί το σύστημα, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι δοκιμές με τελικό στάδιο τη δοκιμαστική βολή της πρώτης τορπίλης. Η Διοίκηση Υποβρυχίων έχει προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες αλλά και στον σχεδιασμό ώστε το ένα μετά το άλλο και όσο θα παραλαμβάνονται οι τορπίλες τα πέντε υποβρύχια να έχουν αναβαθμιστεί και να μπορούν να επιχειρούν φέροντας τις πανίσχυρες SeaHake Mod4 στους τορπιλοσωλήνες τους.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο καθυστέρησε σχεδόν μια δεκαετία και πέρασε από «χίλια κύματα» μέχρι να υπογραφεί τελικά η συμφωνία με την γερμανική εταιρεία. Με αποτέλεσμα τα πιο ισχυρά υποβρύχια στην περιοχή που άλλαξαν τα δεδομένα στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο από τότε που αποκτήθηκαν να διαθέτουν τορπίλες ξεπερασμένης τεχνολογίας και συγκεκριμένα SUT Mod 0, τις οποίες απέκτησε το Πολεμικό Ναυτικό το 1980, αλλά και τις ακόμα παλαιότερες SST 4, οι οποίες χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα αν και απαρχαιωμένες.

Και ενώ τα «214» έχουν αποδείξει επανελλειμμένα ακόμα και σε ασκήσεις υψηλού επιπέδου, όπως η κορυφαία ΝΑΤΟϊκη «DyanamicManta», ότι κάνουν τη διαφορά στον Ελληνικό Στόλο και αποτελούν εφιάλτη για κάθε Μονάδα Επιφανείας να μην διαθέτουν ανάλογα των δυνατοτήτων τους όπλα. Με τα Στελέχη των υποβρυχίων να κάνουν λόγο για χαοτική διαφορά ανάμεσα στις παλαιότερες τορπίλες και στις καινούργιες βαρέως τύπου ανεξάρτητα από το πόσο σύγχρονες είναι οι εχθρικές Μονάδες Επιφανείας.

Το πιο ισχυρό πλεονέκτημα των SeaHake Mod 4 είναι η ταχύτητα η οποία μπορούν να αναπτύξουν και φτάνει τους 50 κόμβους (93 χλμ), σε συνδυασμό με την εμβέλεια των 27 μιλίων (50 χλμ), μετατρέπουν τα υποβρύχια σε «φονικούς κυνηγούς» ακόμα και για Μονάδες με πολύ ισχυρές ανθυποβρυχιακές δυνατότητες. Επιπλέον οι Sea Hake διαθέτουν εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία μπορούν να αντιμετωπίσουν και να εξουδετερώσουν παρεμβολές, αντίμετρα και «δολώματα», καθώς κατευθύνονται στο στόχο με απόλυτη ακρίβεια χάρη στη χρήση οπτικής ίνας. Το βάρος τους ξεπερνά τον ενάμιση τόνο η εκρηκτική τους γόμωση τα 260 κιλά. Μια και μόνο τορπίλη μπορεί να εξουδετερώσει ακόμα και να βυθίσει άμεσα πλοίο πολύ μεγάλου εκτοπίσματος.

πηγή: OnAlert.gr

Ρεπορτάζ: Κώστας Σαρικάς

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις