Παρασκευή, 22 Νοε.
18oC Αθήνα

Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Στόχοι και προτεραιότητες για τα μεγάλα έργα

Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Στόχοι και προτεραιότητες για τα μεγάλα έργα

Βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ο εξορθολογισμός του χαρτοφυλακίου των έργων με βάση τους διαθέσιμους πόρους και στη βάση των νέων δεδομένων που δημιούργησαν οι φυσικές καταστροφές, με γνώμονα την επίτευξη οφέλους για τον πολίτη, όπως, βέβαια, και η προώθηση – επιτάχυνση των υποδομών που είναι ήδη σε εξέλιξη.

Αυτή είναι η κεντρική φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο μέτωπο των μεγάλων έργων. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος τόνισαν, στο πλαίσιο χτεσινής ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, πως αναθεωρείται ανοδικά το κόστος οριστικής αποκατάστασης των υποδομών στην Θεσσαλία. Το κόστος των οδικών έργων εκτιμήθηκε στα 900 εκατ., η δαπάνη για τα σιδηροδρομικά θα ξεπεράσει αρκετά τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών θα καλύψει τα 30,4 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση σχολικών μονάδων. Τις προσεχείς μέρες θα υπογραφούν οι συμβάσεις Συμβούλων για να βγουν οι διαγωνισμοί των έργων για την αποκατάσταση Θεσσαλίας, με υπογραφή στις αρχές του καλοκαιριού, που θα γίνουν με απευθείας προσκλήσεις προς τα ισχυρά σχήματα των κατασκευών.

Σε σχέση με σιδηροδρομικά έργα, αναφέρθηκε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί πρόταση χρηματοδότησης στο κοινοτικό εργαλείο CEF 2 μέσω της οποίας η χώρα θα διεκδικήσει 1,3 δισ. ευρώ για τα έργα ΣΚΑ – Οινόη, Λιόσια – Κόρινθος, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Ρίο – Πάτρα, που αποτελούν βασικές προτεραιότητες και δείχνουν ωριμότερα. Γενικότερα, φαίνεται ότι το πλάνο με τα σιδηροδρομικά έργα έχει τεθεί υπό αναθεώρηση και αξιολόγηση.

Στο ίδιο μοτίβο κινούνται στο υπουργείο και με τα οδικά έργα. Αναφορικά με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, αυτή ήταν στον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου αλλά φαίνεται να υπάρχουν χρηματοδοτικά «κενά» λόγω και ανακατανομής πόρων, ελέω Daniel και καταστροφών. Επίσης, το θέμα της χρηματοδότησης επηρεάζει και τον σχεδιασμό για τα έργα της Αττικής όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για το οποίο έχει κατατεθεί πρότυπη πρόταση, αλλά και τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα για τον οποίο υπάρχει, επίσης, πρότυπη πρόταση. Γενικότερα, στο υπουργείο δείχνουν διατεθειμένοι να αλλάξουν το εν λόγω θεσμικό πλαίσιο και δεν προχωρούν για την ώρα σε κινήσεις.

Για την Εγνατία Οδό σημειώθηκε πως ήρθε στο υπουργείο η σύμβαση παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στόχος είναι να κλείσουν γρήγορα οι εκκρεμότητες ώστε να υπογραφεί η σύμβαση, όπως η ΚΥΑ με την αύξηση του κόστους των διοδίων ή η πιστοποίηση σηράγγων. Επίσης, σημειώθηκε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα υπήρξε σαφής αύξηση στη χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα με αποπληρωμή οφειλών με τον κ. Σταϊκούρα να επισημαίνει ότι πληρώθηκαν «οι πραγματικές και όχι οι δυνητικές».

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις