Τετάρτη, 27 Νοε.
11oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Απογειώνονται» οι εργασίες στο αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης – Τα χρονοδιαγράμματα και τα οφέλη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Απογειώνονται» οι εργασίες στο αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης – Τα χρονοδιαγράμματα και τα οφέλη

Σε προχωρημένο επίπεδο είναι οι εργασίες για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου (Κρήτης), προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ, με την ΤΕΡΝΑ, του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, να έχει υλοποιήσει ήδη άνω του 31%.

Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το οποίο όταν λειτουργήσει εμπορικά από το 2027, θα αντικαταστήσει το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης. Στην εταιρεία Αεροδρομίου συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΤΕΡΝΑ (32,46%) και ο ινδικός όμιλος GMR Airports Ltd (21,64%).

Ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου αναμένεται να ικανοποιήσει τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες κίνησης. Η σύμβαση παραχώρησης είναι διάρκειας 35 ετών. Εκτιμάται ότι η πρόοδος των εργασιών θα ανέλθει σε περίπου 45% στο τέλος του 2024.

Ο Νέος Αερολιμένας θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού, καθώς και της εθνικής οικονομίας συνολικότερα. Θα εξυπηρετεί 10.000.000 επιβάτες ετησίως κατά την έναρξη, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσει τους 18.000.000 σε ετήσια βάση.

Η σημασία του νέου αερολιμένα είναι μεγάλη για την Κρήτη αλλά και για την εθνική παρουσία στις αερομεταφορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, συμβάλλοντας στην παραπέρα ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων και στην αναβάθμιση της γεωπολιτικής θέσης της Κρήτης.

Επίσης, θα δημιουργήσει συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας στην περιοχή.

Στη πλήρη ανάπτυξή του στο έργο θα δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας και χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις.

Επιπρόσθετα, θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης, σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο, με χιλιάδες θέσεις έμμεσης απασχόλησης. Οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες αναμένεται να έχουν επίσης ισχυρά οφέλη, καθώς προβλέπεται η καταβολή αντισταθμιστικού ανταλλάγματος από την εταιρεία του έργου προς το Δημόσιο.

Ο Αεροσταθμός θα έχει έκταση 94.000 τ.μ. κατά την έναρξη λειτουργιών και διαθέτει 8 επίπεδα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των επιβατών θα υπάρχουν βιομετρικές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες ελέγχου καθώς και εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, αναψυχής, εστίασης, προσευχής, υποστήριξης βρεφών και μητέρων κ.α..

Επιπρόσθετα, θα περιλαμβάνει Εμπορική ζώνη προσβάσιμη από τον αστικό ιστό και κατάλληλα ενταγμένη στην ευρύτερη οικιστική και χωροταξική ανάπτυξη της περιοχής έκτασης 800 στρεμμάτων. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εκτιμάται ότι το αεροδρόμιο θα είναι προσβάσιμο από το Ηράκλειο σε λιγότερο από 25 λεπτά.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις