Για την προμήθεια νέων συρμών του Μετρό ετοιμάζονται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό).
Πρόκειται, συγκεκριμένα, για 7 διρευματικούς συρμούς για τη γραμμή 3 του Μετρό, που έχουν τη δυνατότητα να κινούνται τόσο στο υπόγειο τμήμα, όσο και στο υπέργειο τμήμα της γραμμής μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού δεν αναμένεται άμεσα, ωστόσο, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν προχωρήσει διαδικασίες χρηματοδότησης, με την εν λόγω δράση, ύψους 187 εκατ. ευρώ, να εντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
Η δημόσια δαπάνη σε αυτή τη φάση όμως θα είναι μηδενική έτσι ώστε να προχωρήσει η ωρίμανση και η προετοιμασία του σχετικού διαγωνισμού, χωρίς όμως να επιτρέπεται η ανάληψη νομικών δεσμεύσεων.
Γιατί όμως έχει ληφθεί απόφαση ενίσχυσης της γραμμής με νέους συρμούς; Οι επτά νέοι συρμοί θα έρθουν να συμπληρώσουν τους υπάρχοντες προκειμένου να επιτευχθούν καλύτερες συχνότητες στα δρομολόγια προς Αεροδρόμιο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σήμερα λόγω και της επέκτασης προς Πειραιά έχουν φτάσει να πραγματοποιούνται ανά 36 λεπτά. Με την συμπλήρωση των επτά νέων συρμών θα υπάρχει ικανό τροχαίο υλικό για να εκτελείται το δρομολόγιο προς Αεροδρόμιο και να μπορεί να γίνεται με εύρυθμο τρόπο η συντήρηση.
Οι νέοι αυτοί συρμοί θα αφορούν στη γραμμή 3 του Μετρό και καθώς θα είναι διρευματικοί θα μπορούν να συνεχίζουν από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς Διεθνή Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος αφού θα είναι δυνατή η τροφοδότηση από τις γραμμές του Προαστιακού.
Ετσι, θα συμβάλλουν προς την κατεύθυνση καλύτερων και ταχύτερων μεταφορών από και προς το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά, διότι οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να αλλάζουν συρμούς στο σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Οι συρμοί λέγονται διρευματικοί καθώς έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με τα δύο διαφορετικά συστήματα ηλεκτροκίνησης τόσο στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό όσο και στο υπέργειο δίκτυο του Προαστιακού. Θα αποτελούνται από έξι βαγόνια, μήκους 106 μέτρων, πλάτους 2,8 μέτρων και χωρητικότητας 1030 επιβατών έκαστο. Τέσσερα από τα έξι βαγόνια θα φέρουν εγκατάσταση ισχύος έλξης, ενώ ο κάθε συρμός θα έχει και δύο παντογράφους για τροφοδότηση ισχύος από το εναέριο δίκτυο (catenary) του Προαστιακού.