Επίδειξη μόδας έγινε μέσα στην αίθουσα που φιλοξενούνται τα σπουδαία Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο το απόγευμα του Σαββάτου (17.2.2024), προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων.
Πρόκειται για επίδειξη μόδας της εταιρείας ρούχων Erdem, του Erdem Moralioglu, τουρκοβρετανικής καταγωγής, στο πλαίσιο της εβδομάδας μόδας του Λονδίνου. Ερωτήματα εγείρει η απόφαση του Βρετανικού Μουσείου να δώσει άδεια ώστε να διεξαχθεί επίδειξη μόδας στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα, την ώρα, δε, που έχει ενταθεί η συζήτηση για την επιστροφή τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μάλιστα, είναι γνωστό πως εδώ και μήνες υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ της Ελλάδας και του Βρετανικού Μουσείου, ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή και τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέψουν σπίτι τους.
Το Βρετανικό Μουσείο εξάλλου για χρόνια υποστήριζε ότι διαφυλάσσει και προστατεύει τα «Ελγίνεια Μάρμαρα» – από μία κακή φύλαξη ή συντήρηση στην Ελλάδα, έναν ισχυρισμό που επαναλάμβανε για χρόνια μέχρι να δημιουργηθεί το Μουσείο της Ακρόπολης, που διαθέτει ειδική αίθουσα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Ωστόσο, η επίδειξη μόδας με πλήθος κόσμου μέσα στην ευαίσθητη αίθουσα των Γλυπτών προκαλεί εντύπωση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μενδώνη: Μηδέν σεβασμός, ευτελίζουν το μνημείο
Έντονη ήταν η αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη για την επίδειξη μόδας στα Γλυπτά του Παρθενώνα.
«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει.
Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα Γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως» ανέφερε σε δήλωσή της η Λίνα Μενδώνη.