Ελλάδα

Λίνα Μενδώνη για Βρετανικό Μουσείο: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ήταν απλά διακοσμητικά

Η Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στην επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο, εκεί που βρίσκονται τα κλεμμένα Γλυπτά του Παρθενώνα. 

Απαντώντας σε ερωτήσεις, η Λίνα Μενδώνη ανέφερε πως «στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Όταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951.

Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου”, δήλωσε σήμερα (18/2) η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη, με αφορμή ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τη χθεσινή επίδειξη μόδας που διοργανώθηκε στο Βρετανικό Μουσείο.

Ολόκληρη η δήλωση της Λ. Μενδώνη έχει ως εξής:

«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Όταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από συνεργασίες και διαπραγματεύσεις, η επίδειξη διοργανώθηκε, το 2021, στο Καλλιμάρμαρο.

Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.

Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου. Να θυμίσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που τα Γλυπτά στη Duveen Gallery υπέστησαν φθορές, εξ αιτίας συνωστισμού και απροσεξίας των επισκεπτών.

Όπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Όμως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Τέμπη: «Ξέρουν ότι δεν υπήρχε παράνομο φορτίο – Κάποιοι προσπαθούν να καθυστερήσουν τη δίκη», λέει ο δικηγόρος της οικογένειας Πλακιά
«Η ανάκριση δεν γίνεται για να πείσουμε τον κόσμο αν υπάρχει παράνομο ή όχι φορτίο. Η ανάκριση γίνεται για να θεμελιωθούν οι κατηγορίες»
Βαγόνια της μοιραίας αμαξοστοιχίας
Για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα σε βόρεια και κεντρική Ελλάδα, Κρήτη και ανατολικό Αιγαίο προειδοποιεί ο Τσατραφύλλιας
Οι τρεις γεωγραφικές εστίες που θέλουν προσοχή για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα τις επόμενες ώρες σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Γιώργο Τσατραφύλλια
Καταστροφές από τις πλημμύρες στην Πάρο
Η Ματίνα Παγώνη συνεχίζει τις επιθέσεις σε Βαρτζόπουλο και Θεμιστοκλέους – «Δεν αποδέχεται τις προσωπικές της ευθύνες»
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλο μέρος της δυσαρέσκειας των γιατρών που οδήγησαν στο δυσμενές για την παράταξή της αποτέλεσμα στις εκλογές της ΕΙΝΑΠ, οφείλεται και στην εμπλοκή του ονόματός της σε υπόθεση ρουσφετιού
Η Ματίνα Παγώνη