Πρωτομηνιά σήμερα και για κάποιους στο τηλεοπτικό τοπίο ο μήνας ξεκίνησε ευχάριστα, ενώ για κάποιους άλλους το Ζ από το ταμείο της τηλεθέασης απέδειξε πως τον Φεβρουάριο μεγάλο μέρος των επιλογών τους πέρασε στα… αζήτητα.

Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι ότι συγκρίνοντας -με τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen- τον Φεβρουάριο 2024 με τον Φεβρουάριο 2023 αναδεικνύεται πως μέσα σε έναν χρόνο περισσότεροι τηλεθεατές αποχώρησαν από τους εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου.

Ας πάρουμε όμως, τα στοιχεία τηλεθέασης ξεχωριστά και όπως βλέπουμε στον «Πίνακα 1», το MEGA παρέμεινε στην κορυφή του γενικού συνόλου και τον Φεβρουάριο, ενώ ο ALPHA κατάφερε να περάσει τον ΑΝΤ1, αλλά και τον ΣΚΑΪ με αποτέλεσμα να τερματίσει στη δεύτερη θέση, ενώ δεν υπήρξε αλλαγή στις υπόλοιπες θέσεις της κατάταξης.

Η αξιοπρόσεκτη αλλαγή παρατηρείται στο «δυναμικό κοινό», αφού όπως αποτυπώνεται στον «Πίνακα 2» το STAR κέρδισε τον Φεβρουάριο τους περισσότερους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών, ενώ όμως, σε σχέση με τον Ιανουάριο δεν υπήρξε καμία άλλη αλλαγή στη σειρά κατάταξης.

Το αξιοσημείωτο… και ανησυχητικό για την τηλεοπτική αγορά είναι πως σύμφωνα με τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen τον Φεβρουάριο 2024 τους εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς γενικού περιεχομένου παρακολούθησε το 73,1%, ενώ έναν χρόνο πριν, τον Φεβρουάριο 2023, τα προγράμματά τους είχε παρακολουθήσει το 76,6% του γενικού συνόλου. Περιφερειακά κανάλια και συνδρομητικές πλατφόρμες αποδεικνύεται πως επέλεξαν περισσότεροι τηλεθεατές και στο «δυναμικό κοινό», αφού τον Φεβρουάριο 2024 τους εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς παρακολούθησε το 64,5%, ενώ ένα χρόνο πριν, τον Φεβρουάριο 2023, τα προγράμματά τους είχαν συγκεντρώσει το 71,2% των τηλεθεατών ηλικίας 18-54 ετών.

Τα συμπεράσματα… πολλά, αλλά σίγουρα η έξοδος όλο και περισσότερων τηλεθεατών από τις «κλασσικές τηλεοπτικές συχνότητες» θα πρέπει να προβληματίσει ιδιαίτερα τα στελέχη των καναλιών. Σίγουρα διανύουμε μία πολύ σκληρή και ανταγωνιστική σεζόν, αλλά η απομάκρυνση των τηλεθεατών αναδεικνύει πως ο ανταγωνισμός δεν πρέπει να είναι με… «την κατσίκα του απέναντι», αλλά πως με τις επιλογές τους δεν μπορούν να κρατήσουν το τηλεοπτικό κοινό… στις μάντρες τους.

Melas Blog
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας