Επιχειρήσεις

Fly Over: Γιατί είναι σημαντική για το έργο και την πόλη της Θεσσαλονίκης η «κρίση» του ΣτΕ

Ως ιδιαίτερα κρίσιμη θεωρείται η συνεδρίαση, άρα και η απόφαση που θα ληφθεί, του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για την «τύχη» του Fly Over Θεσσαλονίκης, καθώς, επί της ουσίας, θα καθορίσει και το μέλλον του οδικού έργου της υπερυψωμένης εσωτερικής περιφερειακής οδικής αρτηρίας της πόλης. 

Ενδεικτική της κρισιμότητας της υπόθεσης είναι και η επίσπευση, έστω κατά μία μέρα, της συνεδρίασης του ΣτΕ που ορίστηκε για τις 16 Απριλίου, αντί για τις 17 Απριλίου αρχικά.

Σε σχέση με το Fly Over Θεσσαλονίκης, που ως γνωστόν, έχουν αναλάβει να υλοποιήσουν οι ΑΒΑΞ και Mytilineos, η απόφαση του ΣτΕ θεωρείται αρκετά σημαντική καθώς θα κρίνει το μέλλον των εργασιών. 

Πρόκειται σήμερα για το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη, που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις από την πόλη. Άλλωστε η συγκεκριμένη προσφυγή δεν ήταν η πρώτη καθώς έχουν υπάρξει και άλλες. 

Αυτό που θα πρέπει να γίνει ως τις 16 Απριλίου, δηλαδή την ημέρα της συζήτησης, είναι να κατατεθεί ο πλήρης φάκελος της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων του Fly Over από τη διεύθυνση περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ).

Άλλωστε, αυτές οι ελλείψεις από πλευράς διεύθυνσης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας συνιστούν και τον λόγο που οδήγησαν το ανώτατο δικαστήριο στην αναστολή των εργασιών, έως ότου λάβει πλήρη φάκελο, το οποίο καλείται να αποφανθεί υπέρ της συνέχισής τους από τους ΑΒΑΞ και Mytilineos, ή όχι.

Θα πρέπει ο φάκελος να κατατεθεί μέχρι εκείνη την ημερομηνία για να μπορέσουν να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν τα πρόδρομα έργα, ειδάλλως η συζήτηση θα αναβληθεί και θα πρέπει να αποφασιστεί από το ΣτΕ εάν μπορούν να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες ή όχι για το Fly Over. 

Για την ώρα, η αίτηση αναστολή που έγινε δεκτή από τα όργανα του ΣτΕ ουσιαστικά βάζει ένα «πρώτο φρένο» στα έργα που προβληματίζουν και διχάζουν τους πολίτες που έχουν ήδη δει εδώ και κάποιους μήνες να δυσκολεύουν οι μετακινήσεις.

Ένα βασικό θέμα, μεταξύ άλλων, που βάζουν όσοι αντιδρούν είναι οι μελέτες του έργου Fly Over που έχουν βρεθεί στο στόχαστρο της κριτικής. Η κριτική αυτή εστιάζει σε ζητήματα ασφαλείας για όσους κινούνται στην περιφερειακή εξαιτίας του υπό κατασκευή εργοταξίου, ενώ όσοι αντιδρούν επισημαίνουν πως χρειάζονται ακόμα μελέτες, οδοποιίας, στατική και κυκλοφοριακή. 

Πάντως, ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, σε δηλώσεις του ανέφερε πως το έργο διαθέτει κυκλοφοριακή μελέτη και προμελέτη σκοπιμότητας, ενώ γενικότερα το πρόβλημα δεν αφορά σε ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τι θα συμβεί αν το ΣτΕ δώσει «άκυρο» στο έργο, έστω προσωρινά; Προφανώς θα επιφέρει νέες καθυστερήσεις αλλά και θα δώσει περιθώριο στην κοινοπραξία να ζητήσει αποζημιώσεις, εις βάρος του Δημοσίου.

Με βάση τα σημερινά χρονοδιαγράμματα το Fly Over θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027, έχοντας ήδη πάρει 5 μήνες παράταση. Και προφανώς, μια αρνητική εξέλιξη θα «ανοίξει τον ασκό του Αιόλου».

Πάντως, προ ημερών ο κ. Ταχιάος έδωσε το σχετικό στίγμα για το έργο: «σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στο έργο είναι μη αναστρέψιμη.

Το εργοτάξιο ήταν έτοιμο να τελειώσει και να παραδοθεί τέλος του Απριλίου. Αυτό σημαίνει, ότι αν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μια Σύμβαση Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μια νέα εργολαβία για να πάει να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός για να την αποδώσει στην προτέρα κατάσταση, που και αυτό δεν είναι εφικτό. 

Τα έργα δεν γίνονται από βίτσιο αλλά για να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων της πόλης. Όσοι αντιδρούν έχουν το έννομο συμφέρον να το πράξουν, αλλά η πόλη δεν είναι μονάχα όσοι θεωρούν ότι αγγίζονται από τις συνέπειες ενός έργου, όπως το FlyOver, είναι και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες».

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα