«Αγώνα δρόμου» θα πρέπει να κάνει η ανάδοχος κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Mytilineos για να προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό τις αρχικές εργασίες για την κατασκευή του FlyOver στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, έχοντας «κυκλώσει», όπως και το αρμόδιο Yπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως … επόμενο χρονικό ορίζοντα, τις 22 Μαΐου 2024.
Ως γνωστόν, προχτές (24.4.2024) δημοσιοποιήθηκε ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών για το FlyOver που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών, ανοίγοντας τον δρόμο σε ΑΒΑΞ – Mytilineos για να επανεκκινήσουν τις εργασίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ωστόσο, και εν αναμονή του σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ, υπάρχει μία ακόμα εκκρεμότητα. Πρόκειται για την εκδίκαση της κύριας αίτησης ακύρωσης του FlyOver που αναμένεται να συζητηθεί στις 22 Μαΐου από το ΣτΕ, εκτός αν μέχρι τότε αναβληθεί. Προς το παρόν, τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών αλλά και Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρέθηκαν με «λυμένα χέρια» για να δώσουν «πράσινο φως» στην εκκίνηση των εργασιών, που θυμίζουμε είχαν παγώσει στις 9 Απριλίου.
Πλέον, και εν αναμονή του επόμενου δικαστικού επεισοδίου, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα επιδιώξει να καλύψει με ταχύτατους ρυθμούς το «κενό» στο FlyOver στη Θεσσαλονίκη. Με βάση τα σημερινά χρονοδιαγράμματα το FlyOver προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027, έχοντας ήδη πάρει μια παράταση 5 μηνών.
Η σύμβαση είναι μια Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει εκτός από τα έργα κατασκευής, και τη λειτουργία – συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Η ΣΔΙΤ έχει διάρκεια 26 χρόνια, πέραν των περίπου 4 ετών της περιόδου κατασκευής. Το έργο του FlyOver εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως αρκετές φορές έχουν αναφέρει από το υπουργείο Υποδομών και μεταφορών, το FlyOver, ή πιο σωστά η Αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, μέρος του οποίου είναι και το FlyOver, αποτελεί μια λύση, και την πλέον βιώσιμη εναλλακτική, στο κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο εδώ και χρόνια αρχίζει να διαφαίνεται στην πόλη και που είναι βέβαιο, κατόπιν μελετών, ότι σε τρία χρόνια από σήμερα θα είχε φτάσει στο έσχατο σημείο».
Τα βασικά χαρακτηριστικά του, μεταξύ άλλων, είναι 13 χλμ. αναβαθμισμένου οδικού άξονα με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση, 8 χλμ. υπερυψωμένης νέας οδού, 4 εκ των οποίων θα είναι συνεχής γέφυρα -το λεγόμενο FlyOver- με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, κατασκευή 2 πεζογεφυρών, επεμβάσεις σε 8 ανισόπεδους κόμβους και κατασκευή 2 νέων, προσθήκη ΛΕΑ, εκσυγχρονισμένα συστήματα αποστράγγισης, αποχέτευσης και οδοφωτισμού, κ.λπ. Ακόμα, το έργο συμπεριλαμβάνει την κατασκευή Κέντρου Διοίκησης Περιφερειακής Οδού, συντήρηση 11 υφιστάμενων οχετών, επιμήκυνση άλλων 15 υφιστάμενων οχετών και δημιουργία 10 νέων.
Πρακτικά, στο υπουργείο θεωρούν ότι το έργο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών της πόλης, μειώνοντας το χρόνο μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκη, διπλασιάζοντας την χωρητικότητα της υφιστάμενης οδού σε 10.000 αυτοκίνητα ανά ώρα ανά κατεύθυνση και βελτιώνοντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες των διερχομένων, μειώνοντας τα ατυχήματα και συντελώντας στην συντήρηση και τη λειτουργία του περιμετρικού οδικού δικτύου, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των οχημάτων, και βελτιώνοντας την συνδεσιμότητα με κομβικά σημεία εντός και εκτός του πολεοδομικού ιστού και εξασφαλίζοντας την γρήγορη και κυρίως ασφαλή πρόσβαση στην ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονίας και τη Χαλκιδική. Προφανώς, θα υπάρχουν και περιβαλλοντικά οφέλη για την πόλη και τους κατοίκους της.