Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Αυτοκίνητο: Οι Ευρωπαίοι προτιμούν τα υβριδικά οχήματα, ενώ οι πωλήσεις των ηλεκτρικών πέφτουν

Αυτοκίνητο: Οι Ευρωπαίοι προτιμούν τα υβριδικά οχήματα, ενώ οι πωλήσεις των ηλεκτρικών πέφτουν

Τα υβριδικά αυτοκίνητα φαίνεται να προτιμούν οι Ευρωπαίοι το πρώτο τρίμηνο του 2024, λόγω των υψηλών επιτοκίων και του πληθωρισμού. Καθώς οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρά, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών κινέζικων αυτοκινήτων μειώθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την JATO Dynamics.

Ενώ τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου φέτος για το σύνολο των πωλήσεων ήταν θετικά, τα στοιχεία του Μαρτίου μπορούν να θεωρηθούν ανησυχητικά ως προς τις μελλοντικές πωλήσεις, αφού δείχνουν σε ένα μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό των καταναλωτών να μεταβούν από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) στα EV λόγω των υψηλών τιμών που έχουν τα τελευταία.

Η έλλειψη ισχυρών κινήτρων από πολλές κυβερνήσεις απομακρύνουν τους πιθανούς αγοραστές, ενώ οι ανησυχίες σχετικά με τον κύκλο ζωής των μπαταριών στέκεται ένας ανασταλτικός παράγοντας. Φυσικά ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ οι μπαταρίες έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης προκειμένου να φθάσουν σε επίπεδα που θα παρέχουν ικανοποιητικές αυτονομίες.

Τα στοιχεία των πωλήσεων δείχνουν ότι ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα αυτή την περίοδο αυξήθηκαν κατά 18% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση μόλις 3,8%.

Η διαφορά αυτή δείχνει την δυναμική της εταιρείας. Οι χαμηλότερες τιμές των υβριδικών αυτοκινήτων προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές, καθώς η μέση τιμή στις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ήταν 11% και 21% χαμηλότερη από τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2024, αντίστοιχα.

Στην κατηγορία των EV οι πωλήσεις μειώθηκαν αισθητά, με την Tesla να χάνει μέρος της δυναμική της και τη Volkswagen να αυξάνει τις πωλήσεις της. Η BMW θέτοντας επί τάπητος την στρατηγική προώθησης των μοντέλων της σημείωσε αύξηση 60% από έτος σε έτος. Μια άλλη εξαιρετικά επιτυχημένη μάρκα ήταν η Volvo, η οποία σημείωσε αύξηση 70% στις ταξινομήσεις λόγω των πωλήσεων του EX30, το οποίο έγινε ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα και κατατάσσεται στις πωλήσεις μετά τα Tesla Model Y και Model 3.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις