Δευτέρα, 25 Νοε.
15oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στο «φουλ» δουλεύουν οι μηχανές – Το ποιοτικό χαρτοφυλάκιο φέρνει σημαντικά περιθώρια κέρδους

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στο «φουλ» δουλεύουν οι μηχανές – Το ποιοτικό χαρτοφυλάκιο φέρνει σημαντικά περιθώρια κέρδους

Με θετικές επιδόσεις «μπήκε» και το πρώτο τρίμηνο του 2024 για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «δουλεύει» με διψήφια ποσοστά κέρδους, δείγμα του ποιοτικού χαρτοφυλακίου έργων της εισηγμένης αλλά και των σημαντικών επενδύσεων που προωθεί.

Μάλιστα, όπως προκύπτει και από σχετική εταιρική παρουσίαση με αφορμή τη χτεσινή ανακοίνωση (29.5.2024) οικονομικών μεγεθών για το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφάνισε σχεδόν διψήφια ποσοστά στο περιθώριο κέρδους, περίπου 10%.

Επίσης, σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA), αυτή διαμορφώθηκε σε 148,3 εκατ. έναντι 123,6 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, με το σχετικό περιθώριο να ανέρχεται σε 19,9% έναντι 15,1%, ως αποτέλεσμα του μείγματος των πωλήσεων. Ειδικότερα, στον τομέα των παραχωρήσεων, τα προσαρμοσμένα EBITDA της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αυξήθηκαν στα 38,2 εκατ. έναντι 27,9 εκατ. (+36,9%), ακολουθώντας την αύξηση των εσόδων.

Στον τομέα της κατασκευής, τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 32,2 εκατ. έναντι 34 εκατ. ευρώ, άρα σε γενικές γραμμές προσέγγισαν την περσινή επίδοσης,, σε συνέχεια της διατήρησης σε ικανοποιητικό επίπεδο του περιθωρίου κέρδους των εν εξελίξει έργων.

Στον τομέα της παραγωγής και εμπορίας ενέργειας (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τα συνολικά προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 81,7 εκατ. έναντι 68,1 εκατ. (+46,6%), σε συνέχεια της αυξημένης κερδοφορίας από ΑΠΕ και παρά τα μειωμένα έσοδα από την θερμική ενέργεια.

Τα Κέρδη μετά από φόρους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από συνεχιζόμενες δραστηριότητες χωρίς την επίδραση μη λειτουργικών αποτελεσμάτων που αναλογούν στους μετόχους της μητρικής (στα αποτελέσματα μετά τους φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της περιόδου του 2024 έχουν συμπεριληφθεί μη λειτουργικά αποτελέσματα συνολικής ζημιάς 3,7 εκατ. έναντι συνολικού κέρδους 15,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023), διαμορφώθηκαν σε 34,8 εκατ., έναντι 23 εκατ. ευρώ, δηλαδή ενισχυμένα κατά 51,3% σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2023.

Στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο κατά το τέλος του Α’ τριμήνου του 2024, συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων και των έργων που αφορούν σε ίδιες επενδύσεις, διαμορφώθηκε σε 5 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων κατά το τέλος του Α’ Τριμήνου, ήταν 3,2 δισ., ενώ έκτοτε ο όμιλος έχει συμβασιοποιήσει ή αναμένει τη συμβασιοποίηση νέων έργων ύψους 1,8 δισ. που έχει εξασφαλίσει, μεταξύ αυτών τα έργα στην Εγνατία Οδό ή αυτά στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) στο Ελληνικό.

Στα συμβασιοποιημένα περιλαμβάνονται έργα όπως στο Πάτρα – Πύργος, το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ, της Νέας και Κεντρικής Οδού συνολικού ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ, το έργο αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας ύψους 580 εκατ. ευρώ, έργα 500 εκατ. για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, σιδηροδρομικά έργα ύψους 190 εκατ. ευρώ, κτηριακά projects για ξενοδοχεία και γραφεία σχεδόν 350 εκατ. ευρώ κ.α.

Επί του συνολικού ανεκτέλεστου πάνω από 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων. Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστο αναμένεται να ενισχυθεί, καθώς προχωρά η συμβασιοποίηση έργων που έχει εξασφαλίσει ο όμιλος (πχ. Παραχώρηση ΒΟΑΚ).

Σχετικά με τον τομέα παραχωρήσεων, οι διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους (Νέα και Κεντρική Οδός) κατά το Α’ τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με την περασμένη χρονιά αποτυπώνοντας την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα, αλλά και τις βελτιωμένες καιρικές συνθήκες.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 42,9 εκατ. έναντι 36,8 εκατ. στις αρχές 2023. Επίσης από την αρχή του έτους, και σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις παραχώρησης, αναπροσαρμόστηκαν προς τα πάνω οι τιμές των διελεύσεων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των έργων που συμμετέχει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Μάλιστα, αύξηση 16,7% σε ετήσια βάση σημείωσαν έσοδα από διόδια Νέας & Κεντρικής Οδού μετά από αυτές τις συμβατικές τιμολογιακές προσαρμογές. Οι συνολικές διελεύσεις ανήλθαν σε 12,4 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο 2024 από 11,4 εκατ. στις αρχές 2023.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις