Παρασκευή, 22 Νοε.
13oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ «χτυπάνε» οδικό έργο 249 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα – Ποια είναι τα οφέλη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ «χτυπάνε» οδικό έργο 249 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα – Ποια είναι τα οφέλη

Σε επόμενο στάδιο προχωρά ένας μεγάλος διαγωνισμός για την υλοποίησης του οδικού έργου «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), μέσω μοντέλου Σύμπραξης Δημόσιο και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ είναι τα τρία σχήματα που θα δώσουν το παρών στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου θα «κλειδώνουν» το τελικό και ακριβές τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)». Να σημειωθεί ότι πέραν των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ αρχικά στον διαγωνισμό συμμετείχε και η Intrakat που όμως, όπως προκύπτει από απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μόνο οι τρεις παραπάνω προχωρούν στην διαδικασία.

Ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη θα είναι συνολικού μήκους περίπου 43 χλμ., και θα κατασκευαστεί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς, με 9 κόμβους.

Η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2022, με προϋπολογισμό περίπου 249 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 3 χρόνια και η περίοδος λειτουργίας και συντήρησης είναι 27 χρόνια. Σύμφωνα με το υπουργείο, η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά.

Η δε επίλυσή του με την κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αφετέρου θα διευκολύνει την μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας. Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης, αλλά και θα εξασφαλίσει μια πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον αυτά δε θα διέρχονται μέσω κατοικημένων περιοχών.

Για όποιον ενδιαφέρεται για τα… χρονοδιαγράμματα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αν δεν προκύψουν μεγάλες ανατροπές, η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, η οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων αναμένονται μέσα στο 2025, και η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης εκτιμάται στο τέλος του ίδιου έτους.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις