Δευτέρα, 25 Νοε.
12oC Αθήνα

Στην κυβερνητική ατζέντα η υπογειοποίηση του Ηλεκτρικού στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς

Στην κυβερνητική ατζέντα η υπογειοποίηση του Ηλεκτρικού στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς

Μια αναφορά του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην προ ημερών ομιλία του στο πλαίσιο των επίσημων εγκαινίων του Πύργου Πειραιά, έβαλε σε «υψηλό επίπεδο» εκ νέου ένα θέμα που αποτελεί πάγιο αίτημα της δημοτικής αρχής, φορέων και πολιτών του μεγάλου λιμανιού.

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέροντας ότι τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στην περιοχή αλλάζουν την εικόνα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, και σε συνέχεια του αιτήματος της πόλης για υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, σημείωσε ότι η κυβέρνηση βλέπει θετικά την προοπτική αυτή για τον ηλεκτρικό.

«Αναμένουμε την τελική μελέτη, τη συνεννόηση με το Υπουργείο Πολιτισμού, την εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων, αντιλαμβάνομαι, όμως, τη μεγάλη σημασία την οποία το έργο αυτό έχει για την ουσιαστικά ποιοτική ανάπλαση μιας περιοχής του Πειραιά που χρήζει περαιτέρω επεμβάσεων», δήλωσε σχετικά ο κ. Μητσοτάκης για την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Ηλεκτρικού στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς.

Στην ίδια τελετή εγκαινίων του Πύργου Πειραιά, και ο Δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μώραλης, έθεσε για μια ακόμα φορά το θέμα και απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό, ο οποίος, όπως είπαμε, έδωσε άλλη διάσταση στο ζήτημα. Πλέον, αναμένονται εξελίξεις μετά τις εκλογές σχετικά με το έργο υπογειοποίησης της γραμμής 1 του Μετρό στο τμήμα Ν. Φάληρο – Πειραιάς.

Η υπογειοποίηση του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς αποτελεί πάγιο αίτημα εδώ και 20 χρόνια, έχουν υπάρξει πολλές προτάσεις για την υλοποίηση της, αν και μάλλον χρήζουν επικαιροποίησης, όπως βέβαια και χρηματοδότησης.

Η πόλη με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας δέχεται μεγάλες τουριστικές ροές, όπως βέβαια και απλούς πολίτες, εργαζόμενους κ.α., με συνέπεια το τμήμα από το Φάληρο μέχρι και τον Πειραιά να «κόβει» στα δύο την πόλη, επιδεινώνοντας και τα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Σύμφωνα με παλιότερες μελέτες, προβλέπονταν βύθιση των γραμμών μετά τον σταθμό του Φαλήρου, οι οποίες θα έβγαιναν προς την επιφάνεια πριν την είσοδο στον τερματικό σταθμό του Πειραιά.

Επίσης, στα παλιά σχέδια προβλεπόταν ενδιάμεσος σταθμός με το όνομα Καμίνια, στην περιοχή του παλιού εργοστασίου του Κεράνη. Προφανώς, χρειάζονται νέες μελέτες κυκλοφοριακές κ.α., ενώ να σημειωθεί ότι ήδη το Μετρό «πιάνει» λιμάνι (Γραμμή 3) και το ενώνει με το Αεροδρόμιο στα Σπάτα.

Πάντως, η δημοτική αρχή Πειραιά θεωρεί ότι η υλοποίησή του σε συνδυασμό με την παρουσία του τραμ και κυρίως του μετρό, θα συμβάλλει ώστε να ενοποιηθεί ο Πειραιάς και να αποσυμφορηθεί σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό.

Σημειώνουν, μάλιστα, ότι κυκλοφοριακή συμφόρηση από και προς το λιμάνι του Πειραιά, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, χτυπάει «κόκκινο», προκαλώντας απόνερα και στην κίνηση των οχημάτων μέσα στο κέντρο της πόλης.

Τελευταίες ειδήσεις