Δευτέρα, 25 Νοε.
12oC Αθήνα

Σε αυτές τις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας θα γίνουν οδικά έργα αποκατάστασης 900 εκατ. ευρώ – Τα 4 τμήματα

Σε αυτές τις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας θα γίνουν οδικά έργα αποκατάστασης 900 εκατ. ευρώ – Τα 4 τμήματα

Στον προσδιορισμό και στην εξειδίκευση του φυσικού αντικειμένου και του καθορισμού των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης βλαβών των οδικών υποδομών σε περιοχές που επλήγησαν πέρυσι από τις κακοκαιρίες «Daniel» και στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επί της ουσίας, θα έχουμε 4 μεγάλες συμβάσεις, ανά γεωγραφική περιοχή, για τα οδικά έργα, που θα οδηγήσουν σε αντίστοιχες δημοπρατήσεις, συνολικού κόστους σχεδόν 900 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση των ζημιών σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, όπως προκύπτει από σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Προ ημερών μόλις το newsit.gr «φωτογράφιζε» αυτές τις εξελίξεις κάνοντας λόγο για τις επερχόμενες διαδικασίες αποκατάστασης υποδομών στη Θεσσαλία.

Τα έργα θα διεκδικήσουν αποκλειστικά οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας, μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση και με διαδικασίες fast track. Project manager για τα οδικά έργα είναι η ΣΑΛΦΩ.

Όπως προσδιορίζονται στην υπουργική απόφαση, τα τέσσερα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνέπεια των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias», συνολικού προϋπολογισμού 899,7 εκατ. ευρώ είναι:

  • Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνέπεια των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό: 278.200.000 ευρώ.
  • Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνέπεια των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό: 267.500.000 ευρώ.
  • Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό: 184.000.000 ευρώ.
  • Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό: 170.000.000 ευρώ.

Ως προς την κατανομή των πόρων για τις εργασίες, που θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων οδικού δικτύου, αυτοί θα διατεθούν ως εξής: 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.

Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση Σταϊκούρα, «κρίθηκε αναγκαία η αναλυτική καταγραφή των ζημιών και της τεχνικής περιγραφής των αποκαταστάσεων, με γεωγραφικό κριτήριο και συγκεκριμένα ανά Περιφερειακή Ενότητα, εξαιτίας της κατεπείγουσας ανάγκης συγκρότησης των φακέλων σύναψης συμβάσεων των αποκαταστάσεων και για λόγους ορθολογικής κατανομής των αυτοψιών και αναγκαίας εξοικονόμησης χρόνου και πόρων κατά την ωρίμανση του φακέλου δημοπράτησης των έργων.

Εξάλλου εξαιτίας του πλήθους των βλαβών, της ευρείας γεωγραφικής τους διασποράς και του διαφορετικού βαθμού προτεραιότητας στην επίτευξη της αποκατάστασης της οικιστικής, κοινωνικής και επιχειρηματικής ζωής των κατοίκων ήταν επιβεβλημένη η ιεράρχηση και προτεραιοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων προκειμένου να εξειδικευτεί και οριστικοποιηθεί ο αριθμός και το αντικείμενο έκαστης εργολαβίας αποκατάστασης βλαβών».

Πάντως, όπως αναφέραμε, εκκρεμούν οι δημοπρατήσεις και των έργων αποκατάστασης σιδηροδρομικών υποδομών, συνολικού κόστους 462 εκατ. ευρώ, που επίσης αναμένεται να «σπάσουν» σε έως 4 συμβάσεις – εργολαβίες. Ωστόσο, αν και στην αγορά ακούγεται ότι είχαν ωριμάσει οι σχετικές διαδικασίες, εντούτοις, ακόμη δεν έχουν «βγει» σχετικές αποφάσεις και δημοπρατήσεις.

Μάλιστα, πληροφορίες θέλουν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να έχει αποφασίσει να προωθήσει το ίδιο τους διαγωνισμούς και όχι μέσω των αρμόδιων εποπτευόμενων φορέων (π.χ. ΟΣΕ).

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις