Σε νέο κύμα επενδύσεων στην ευρωπαϊκή αγορά ξενοδοχείων -με αιχμή τη Γερμανία– προχωρούν οι Όμιλοι με έδρα τις ΗΠΑ, όπως ο ξενοδοχειακός γίγαντας των ΗΠΑ, Χίλτον (Hilton).
Μέχρι στιγμής, το Χίλτον είχε 43 ξενοδοχεία στη Γερμανία. Το «Waldorf Astoria» στο Βερολίνο και, από το 2025, το «Conrad» στο Αμβούργο εξυπηρετούν την κορυφαία κατηγορία, σύμφωνα με σημερινή (24.7.2024) δημοσίευση της Handelsblatt.
Οι Αμερικανοί θα ξεκινήσουν το πρώτο τους ευρωπαϊκό οικονομικό ξενοδοχείο στη Γερμανία – και στην εγχώρια αγορά του Motel One. Ο επικεφαλής του Ομίλου Hilton για την ηπειρωτική Ευρώπη, Ντέιβιντ Κέλι (David Kelly), αποκαλύπτει το όνομα του ξενοδοχειακού brand, το οποίο πρόκειται να λάμψει πάνω από ένα ξενοδοχείο που βρίσκεται υπό ανακαίνιση στη Ζιντελφίνγκεν, κοντά στη Στουτγάρδη, από τον Οκτώβριο. Το όνομα του ξενοδοχειακού brand είναι «Spark by Hilton».
Ο ξενώνας, που περιλαμβάνει 103 δωμάτια, βρίσκεται υπό τον έλεγχο του ξενοδοχειακού φορέα του Βερολίνου, ο οποίος αναλαμβάνει την ιδέα με συμφωνία franchise.
Η αμερικανική εταιρεία, η οποία είχε ήδη 17 γερμανικά καταστήματα στον επιχειρηματικό σχεδιασμό πριν από αυτή την ανακοίνωση, ενισχύει έτσι περαιτέρω τις δραστηριότητές της στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία. «Βλέπουμε τη Γερμανία ως τον ακρογωνιαίο λίθο και το θεμέλιο για τις ευκαιρίες ανάπτυξής μας στην ηπειρωτική Ευρώπη», λέει ο Κέλι.
50 ανοίγματα Spark σε μόλις ένα χρόνο
Ο αριθμός των ξενοδοχείων «Spark» που σχεδιάζονται στην Ευρώπη, τα οποία πρόκειται να λάμψουν με πρακτική επίπλωση, φωτεινά μπάνια, πρωινό μπουφέ και μικρά 24ωρα σούπερ μάρκετ, εξακολουθεί να κρατείται μυστικός από την αμερικανική εταιρεία.
Ωστόσο, ο υψηλός ρυθμός στις Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσε να δώσει μια ένδειξη. Η πρώτη Spark («Σπίθα») ξεκίνησε εκεί πέρυσι και έκτοτε ακολούθησαν 49 ξενοδοχεία. «Αυτή τη στιγμή έχουμε 50 ξενοδοχεία σε λειτουργία για το νέο premium οικονομικό brand, η πλειοψηφία των οποίων στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και 175 ξενοδοχεία υπό ανάπτυξη», λέει ο Κέλι.
Ο βρετανικός ξενοδοχειακός όμιλος Intercontinental Hotel Group (IHG), No4 στον κόσμο μετά το Hilton, αναπτύσσεται επίσης έντονα στη Γερμανία. Και με ένα φιλόδοξο σχέδιο: Στα μέσα Απριλίου, ο διευθύνων σύμβουλος Έλι Μαλούφ (Elie Maalouf) ανακοίνωσε ότι θα πάρει τα περίπου 100 καταστήματα του ομίλου Novum με έδρα το Αμβούργο υπό την ομπρέλα του εμπορικού σήματος μέσω συμφωνίας franchise. Ο όμιλος διπλασιάζει έτσι την παρουσία του στη Γερμανία.
Ως αποτέλεσμα, 52 ξενοδοχεία «Niu» θα λειτουργούν με την επωνυμία «Holiday Inn – the niu» στο μέλλον. Άλλα καταστήματα Novum, τα οποία διαφημίζονται για πελάτες με ονόματα όπως «Yggotel» ή «Select», θα μεταφερθούν στο εμπορικό σήμα IHG «Garner». Άλλα ξενοδοχεία που ανήκουν στον ιδιοκτήτη της εταιρείας Novum David Etmenan σύντομα θα ονομάζονται «Candlewood Suites».
«Η Γερμανία είναι εδώ και καιρό μια σημαντική αναπτυσσόμενη αγορά για την IHG Hotels & Resorts», δήλωσε η Karin Sheppard, επικεφαλής της Ευρώπης, εξηγώντας την επέκταση. Χαρακτηρίζεται από ισχυρή εγχώρια ζήτηση, καθώς και εισερχόμενα και εξερχόμενα ταξίδια. «Αυτή τη στιγμή βιώνουμε μια πραγματική ανάκαμψη στη γερμανική αγορά», δήλωσε στην Handelsblatt.
Ταυτόχρονα, ο βρετανικός όμιλος Whitbread καλύπτει τη Γερμανία με οικονομικά σπίτια από την πανδημία του κορωνοϊού, τα οποία εμπορεύεται με το εμπορικό σήμα «Premier Inn».
Υπάρχουν ήδη 58 από αυτούς, τόνισε πρόσφατα ο πρώην διευθυντής του ξενοδοχείου Tui, Erik Friemuth, ο οποίος προωθεί τη γερμανική επέκταση από την αρχή του έτους. Πέντε ακόμη πρόκειται να ανοίξουν μέχρι το τέλος του έτους.
Το μοντέλο ήταν πιθανώς η συμφωνία του ξενοδοχειακού ομίλου Lindner με έδρα το Ντίσελντορφ, του οποίου τα ίδια κεφάλαια εξαντλήθηκαν επίσης. Η οικογενειακή μετοχική εταιρεία είχε στραφεί στη Hyatt πριν.