Παρασκευή, 22 Νοε.
14oC Αθήνα

Τι συμβαίνει με δύο μεγάλα εμπορευματικά πάρκα στο Θριάσιο

Τι συμβαίνει με δύο μεγάλα εμπορευματικά πάρκα στο Θριάσιο

Σε διαφορετική φάση βρίσκονται οι διαδικασίες για την ανάπτυξη δύο όμορων εμπορευματικών πάρκων στην περιοχή του Θριασίου. Με την ολοκλήρωσή τους, τα δύο αυτά logistics κέντρα «φιλοδοξούν» να καταστήσουν την χώρα μας επίκεντρο των συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η μεν επένδυση της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ, αφορά στη μελέτη και την κατασκευή του πρώτου πάρκου logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων.

Για αυτό το project, εκτιμώμενου ύψους 200 εκατ. ευρώ, έχουν γίνει βήματα προόδου αν και δεν αναμένεται εκκίνηση εργασιών πριν τα τέλη του 2024 ή μάλλον στις αρχές του 2025.

Οσον αφορά, όμως, την «διπλανή» επένδυση, μέσω σύμβασης παραχώρησης αξίας σχεδόν 560 εκατ. ευρώ, από τις εταιρείες Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και DAMCO ENERGY (όμιλος Κοπελούζου), στον ορίζοντα υπάρχουν… ερωτηματικά.

Το εν λόγω έργο αφορά στη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής του Θριασίου Πεδίου, γνωστού και ως «Θριάσιο 2». Κατ’ αρχάς, αν και η κοινοπραξία έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος από καιρό, εντούτοις, πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε νέα παράταση, έως το τέλος Οκτωβρίου, sτη διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων.

Ως «κερασάκι στην τούρτα» ήρθε η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού να εκκινήσει διαδικασία διερεύνησης. Kαθώς, εκτιμά ότι η Hellenic Train, το ένα εκ των δύο μελών της κοινοπραξίας, έχει πολύ υψηλό μερίδιο αγοράς στην αγορά παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού και δια της συναλλαγής αποκτά πολύ υψηλό μερίδιο στην αγορά παροχής υπηρεσιών διαχείρισης και εκμετάλλευσης διτροπικού (οδικού/σιδηροδρομικού) τερματικού σταθμού εμπορευμάτων και συνεπώς εγείρονται προβληματισμοί για αντι-ανταγωνιστικές επιπτώσεις.

Επί της ουσίας, εκφράζει αμφιβολίες ως προς το συμβατό της συγκέντρωσης με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επί μέρους αγορές στις οποίες αφορά. Σε έως 3 μήνες θα έχει «δώσει τον χρησμό» της, περίοδος που σχεδόν συμπίπτει με την παράταση που έχει δώσει το υπουργείο έως τις 31.10.2024.

Η επένδυση αφορά στην ανάπτυξη μεγάλου logistics center, ενός σύγχρονου κέντρου συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης.

Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου, ορίστηκε στα 30 έτη.

Η ανάπτυξη προωθείται σε ακίνητο κυριότητας του ΟΣΕ Α.Ε., σε έκταση περίπου 1.450 στρεμμάτων, μία από τις μεγαλύτερες στην Αττική, όπου υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Στην έκταση αναμένονταν να υλοποιηθεί μεγάλο logistics center, με σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές.

Δίπλα, είναι η έκταση όπου θα υλοποιηθεί η επένδυση των ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, οι οποίες στην παρούσα φάση επιχειρούν να ολοκληρώσουν τη δύσκολη, απαιτητική και χρονοβόρα φάση των αδειοδοτήσεων και των μελετών. Παράλληλα, το σχήμα πρέπει μέσα στους επόμενους μήνες να καταλήξει και στον ανάδοχο – κατασκευαστή που θα υλοποιήσει την ανάπτυξη, ώστε, στη συνέχεια, να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή του πρώτου πάρκου logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., συν επιφάνειας 35 χιλ. τ.μ. που θα είναι συνολικά τα πατάρια, εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων. Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον περί τα 4 χρόνια για την κατασκευή του συνόλου της επένδυσης.

 

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις