Επιχειρήσεις

Gucci: Αμφίβολη η ανάκαμψη της, αναμένεται πτώση κερδών στο 2ο εξάμηνο 2024

Η Kering SA προειδοποίησε ότι τα κέρδη της πρόκειται να καταρρεύσουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς η ζήτηση για είδη πολυτελείας υποχωρεί και οι προσπάθειες ανάκαμψης της Gucci, της μεγαλύτερης μάρκας της, συνεχίζουν να παραπαίουν.

Τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα, ένα βασικό μέτρο για τα κέρδη, θα μπορούσαν να μειωθούν κατά περίπου 30% κατά την περίοδο αυτή σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, δήλωσε σήμερα (24.7.2024) η Kering με έδρα το Παρίσι. Τα συγκρίσιμα έσοδα της Gucci μειώθηκαν κατά 19% το δεύτερο τρίμηνο, ξεπερνώντας την πτώση που ανέμεναν οι αναλυτές.

Οι μετοχές της Kering υποχώρησαν έως και 9,1% στις συναλλαγές της Νέας Υόρκης. Οι μετοχές της εταιρείας που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο του Παρισιού έχουν υποχωρήσει κατά 25% φέτος μέχρι το κλείσιμο σήμερα.

Ο γαλλικός όμιλος έχει πληγεί από την επιβράδυνση του κλάδου, καθώς αγωνίζεται να αναζωογονήσει την Gucci, την ιταλική μάρκα πολυτελείας που αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των κερδών του. Η Kering υστερούσε έναντι των αντιπάλων της LVMH και Hermes International ακόμη και πριν αρχίσει να ξεφουσκώνει πέρυσι η φούσκα του κλάδου από την εποχή της πανδημίας. Ο ιδιοκτήτης της Gucci εξέδωσε προειδοποίηση για τα κέρδη τον Απρίλιο λόγω της αδύναμης ζήτησης, ιδίως στην Κίνα. 

Η Gucci διόρισε πέρυσι έναν νέο σχεδιαστή, τον Sabato de Sarno, τα σχέδια του οποίου διανέμονται πλέον σε όλο το δίκτυο καταστημάτων της. Η εταιρεία βλέπει θετική υποδοχή για τις νέες δημιουργίες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εσόδων επί του παρόντος, δήλωσε η οικονομική διευθύντρια Armelle Poulou. Ωστόσο, η Gucci αντιμετωπίζει μικρότερη ζήτηση για ορισμένα από τα δερμάτινα προϊόντα της, όπως οι τσάντες Marmont ή Ophidia, προσέθεσε η ίδια.

Η Kering, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Pinault και διοικείται από τον γόνο της οικογένειας François-Henri Pinault, κατέχει επίσης ετικέτες όπως η Balenciaga και η Yves Saint Laurent, αλλά παραμένει σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από την Gucci. Η Bottega Veneta ήταν η μόνη μεγάλη μάρκα που σημείωσε ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο. Τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα της Kering μειώθηκαν κατά 42% σε 1,58 δισ. ευρώ (1,7 δισ. δολάρια) το πρώτο εξάμηνο.

Καθώς οι πολυτελείς όμιλοι παλεύουν με την ασθενέστερη ζήτηση για ακριβές τσάντες και ενδύματα, ακόμη και μάρκες που αποδείχθηκαν ανθεκτικές στο παρελθόν αισθάνονται τον αντίκτυπο. Το μεγαλύτερο τμήμα της LVMH, το οποίο περιλαμβάνει τη Louis Vuitton και την Christian Dior, ανακοίνωσε χθες (23.7.2024) αποτελέσματα που δεν έπιασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

«Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα αυτή τη στιγμή» στην πολυτέλεια, δήλωσε η Poulou.

«Παρατηρούμε σε όλες τις περιοχές μια εύθραυστη καταναλωτική εμπιστοσύνη και γνωρίζουμε ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει τη ζήτηση για προϊόντα πολυτελείας».

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα