Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Σικελία: Συνεχίζονται οι έρευνες – Αναζητούνται τα αίτια της βύθισης του ιστιοφόρου

Σικελία: Συνεχίζονται οι έρευνες – Αναζητούνται τα αίτια της βύθισης του ιστιοφόρου
Φωτογραφία: Reuters/Louiza Vradi

Στον απόλυτο εφιάλτη μετατράπηκε η κρουαζιέρα που είχε οργανώσει ο μεγιστάνας Μάικ Λιντς με το υπερπολυτελές ιστιοφόρο «Bayesian» στη Σικελία.

Η κακοκαιρία στην περιοχή της Σικελίας στάθηκε μοιραία για πολλούς από τους επιβάτες και το πλήρωμα του ιστιοφόρου που ήταν αγκυροβολημένο λίγο έξω από το λιμάνι του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο.

Συνολικά πέντε είναι οι σοροί που βρέθηκαν χθες Τετάρτη κατά τις έρευνες των Λιμενικών Αρχών της Σικελίας στο ναυάγιο ανοιχτά του Παλέρμο, ανεβάζοντας έτσι τον αριθμό των επιβεβαιωμένων θανάτων στους έξι.

Οι έρευνες συνεχίζονται προκειμένου να ανασυρθεί η σορός που έχει εντοπιστεί μέσα στο πλοίο, αλλά δεν την έχουν ανασύρει. Παράλληλα υπάρχει ένας ακόμα αγνοούμενος.  

Σύμφωνα με τα βρετανικά ΜΜΕ έχουν εντοπιστεί και ταυτοποιηθεί οι σοροί του μεγιστάνα Μάικ Λιντς και της 18χρονης κόρης του, Χάνα. Επίσης οι σοροί που ανασύρθηκαν  ανήκουν στον πρόεδρο της Morgan Stanley International, Τζόναθαν Μπλούμερ, τη σύζυγό του Τζούντιθ, τον δικηγόρο Κρις Μορβίλο και τη σύζυγό του Νέντα.

Η κατάθεση του καπετάνιου

Ο καπετάνιος του ιστιοφόρου Τζέιμς Κάτφιλντ, έδωσε κατάθεση χθες (21.08.2024) στην Εισαγγελία την ώρα που έχει ξεκινήσει έρευνα για ναυάγιο από αμέλεια. «Η καταιγίδα ήρθε ξαφνικά, δεν την είδαμε να έρχεται», είπε στις αρχές ο Τζέιμς Κάτφιλντ

Ήταν αυτός που έδωσε τις εντολές, αυτός που καθόρισε αν και πού θα σταματήσει για τη νύχτα, αυτός που εκτίμησε αν και τι κινδύνους παρουσίαζε η μετεωρολογική κατάσταση. Είναι λοιπόν το πρώτο και πιο σημαντικό κομμάτι στη σκακιέρα της έρευνας για να καταλάβει γιατί βυθίστηκε το σούπερ γιοτ. Ο Τζέιμς Κάτφιλντ έχει οκτώ χρόνια εμπειρίας ως καπετάνιος σε πολυτελή γιοτ. 

Η ιταλική La Stampa, τονίζει πως ένα από τα σενάρια για τη βύθιση του σκάφους, είναι ότι μπορεί να υπήρξε μια αλυσίδα σφαλμάτων και τραγικών συμπτώσεων: μια καταπακτή στο πάνω κατάστρωμα που έμεινε ανοιχτή, η κινητή πηδαλιουχία στην ανυψωμένη θέση, η λανθασμένη τοποθέτηση της βάρκας και η καθυστέρηση στην ενεργοποίηση του αυτόματου συστήματος που σφραγίζει το πλοίο σε περίπτωση κινδύνου.

Ίσως ήταν κυρίως η θέση της κινητής πηδαλιούχου, που βρέθηκε ανασηκωμένη από τους δύτες, που εξηγούσε πώς το σκάφος δεν κατάφερε να κρατήσει για περισσότερα από εξήντα δευτερόλεπτα.

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις