Παρασκευή, 22 Νοε.
19oC Αθήνα

Temu: Γιατί η μητρική της κινεζικής εταιρείας έχασε 55 δισ. δολάρια σε λίγες ώρες

Temu: Γιατί η μητρική της κινεζικής εταιρείας έχασε 55 δισ. δολάρια σε λίγες ώρες

Ένας από τους εναπομείναντες πυλώνες της κινεζικής κατανάλωσης, η Temu, κατρακυλά καθώς η οικονομική δυσπραγία της Κίνας επηρεάζει τη ζήτηση ακόμη και για τα πιο προσιτά αγαθά.

Σαν προειδοποίηση προς τις παγκόσμιες αγορές σχετικά με την υγεία της κινεζικής οικονομίας, η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Temu, PDD Holdings Inc. εξέπληξε τη Δευτέρα (25.08.2024) τους επενδυτές με μια ασυνήθιστα δυσοίωνη προοπτική. Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία έγινε η αγαπημένη της αγοράς με τα προϊόντα σε χαμηλές τιμές που βοήθησαν στην προώθηση των επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης της Κίνας, ανακοίνωσε έσοδα που δεν έπιασαν τις εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με το Bloomberg, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο διευθύνων σύμβουλος Chen Lei ανέφερε τουλάχιστον οκτώ φορές ότι τα έσοδα και τα κέρδη «αναπόφευκτα» θα μειωθούν καθώς η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται.

«Βλέπουμε πολλές νέες προκλήσεις μπροστά μας, από τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική ζήτηση, τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις αβεβαιότητες στο παγκόσμιο περιβάλλον», δήλωσε ο Chen.

Ο διευθύνων σύμβουλος και οι υφιστάμενοι του φρόντισαν να τονίσουν ότι παραμένουν βέβαιοι για την κινεζική κατανάλωση μακροπρόθεσμα – που είναι και η μεγάλη προτεραιότητα για το Πεκίνο στην επανεξισορρόπηση της Νο 2 οικονομίας στον κόσμο.

Αλλά η ζημία είχε γίνει. Οι μετοχές της PDD σημείωσαν απώλειες 29% στη μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί ποτέ, εξανεμίζοντας 55 δισ. δολάρια από την αξία της αγοράς. Οι πλησιέστεροι ανταγωνιστές της Alibaba Group Holding και JD.com ακολούθησαν το παράδειγμά της, διολισθαίνοντας περίπου 4% στο Χονγκ Κονγκ.

Η προειδοποίηση της PDD άφησε άναυδους τους επενδυτές, επειδή η εταιρεία θεωρούνταν επί μακρόν ως ο κύριος εκφραστής της κινεζικής στρατηγικής χαμηλών τιμών, με την Pinduoduo στο εσωτερικό και την Temu στο εξωτερικό, η οποία έχει ως στόχο να προσελκύσει αγοραστές σε μια εποχή πρωτοφανούς οικονομικής αστάθειας.

Τα απογοητευτικά αποτελέσματα ήταν τα τελευταία σε μια σειρά προειδοποιητικών σημαδιών σχετικά με την κινεζική οικονομία. Την Τρίτη, ο μεγαλύτερος παραγωγός εμφιαλωμένου νερού στην Κίνα, η Nongfu Spring , ανακοίνωσε την πιο αργή αύξηση των κερδών του εξαμήνου από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2020, ενώ η δημοφιλής αλυσίδα fast food Din Tai Fung – επί μακρόν ένα από τα πιο δημοφιλή εμπορικά brands εστιατορίων σε όλη τη χώρα – αποκάλυψε αυτή την εβδομάδα ότι έκλεισε περισσότερα από δώδεκα καταστήματα.

Τον περασμένο μήνα, η Starbucks αποκάλυψε πτώση 14% στα κινεζικά έσοδα κατά το τρίμηνο του Ιουνίου.

«Το μεγάλο ζήτημα είναι η αδυναμία των καταναλωτών στην Κίνα», δήλωσε ο Joshua Crabb, της Robeco Hong Kong Ltd.

Ενώ η Starbucks και η Din Tai Fung παλεύουν εδώ και καιρό με το ευμετάβλητο κλίμα, οι προειδοποιήσεις της PDD αποτέλεσαν ιδιαίτερη έκπληξη, δεδομένου ότι συμπυκνώνει εδώ και χρόνια το πώς οι κινέζοι καταναλωτές που στερούνται μετρητών απορρίπτουν τις πολυτελείς μάρκες για εναλλακτικές λύσεις χαμηλότερου επιπέδου.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις