Τρίτη, 17 Σεπτ.
26oC Αθήνα

Νέα έργα 12 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 20ετίας για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα

Νέα έργα 12 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 20ετίας για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα
Φωτογραφία: Eurokinissi

Στους άξονες της αναδιάρθρωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου, που περιλαμβάνει έργα 12 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 20ετίας, αναφέρθηκε ο Κωνσταντίνος Μαγουλάς, γενικός γραμματέας Υποδομών, στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2024, που συμβαίνει σήμερα (17.9.2024) και αύριο στο Μέγαρο Μουσικής.

Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Μαγουλάς αποκάλυψε το όνομα του νέου φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου: «Η στόχευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να δημιουργηθεί ένας νέος ενιαίος φορέας, με το όνομα Σιδηρόδρομοι Ελλάδος. Σε αυτόν θα συνενωθεί η ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ που είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση του σιδηροδρομικού υλικού, ούτως ώστε ένας φορέας να έχει όλες τις ευθύνες για τη διαχείριση του τροχαίου υλικού».

Ακόμα προσέθεσε πως «αυτό θα επιτρέψει να ξέρουμε όλοι ποιος έχει την ευθύνη και σε ποιον απευθυνόμαστε για κάθε τι που αφορά στον σιδηρόδρομο. Έτσι, θα απαλειφθούν οι παθογένειες του παρελθόντος που εν πολλοίς οφείλονταν στη διάσπαση».

Σύμφωνα με τον κ. Μαγουλά, το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, με τελικό ορόσημο το τέλος του 2025. «Στο τέλος του 2024 έχουμε τη υποχρέωση να καταθέσουμε το implementation plan, το οποίο έχει συζητηθεί. Προβλέπεται, επίσης, ότι στο τέλος του 2024 θα έχει ψηφιστεί η νομοθεσία που αφορά στο μετασχηματισμό, ενώ αναμένεται η διακήρυξη για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου διοίκησης», είπε

Ταυτόχρονα τόνισε πως ο νέος φορέας θα ενδυναμωθεί σε θέματα προσωπικού και τεχνογνωσίας. Στα μέσα του 2025 το Υπουργείο θα υποβάλει το νέο στρατηγικό πλάνο της καινούριας εταιρείας, ενώ τότε θα πρέπει να υπογραφεί η νέα σύμβαση με το Δημόσιο και το νέο οργανισμό, σχετικά για τις υποχρεώσεις που θα αναλαμβάνει.

Επίσης, ο κ. Μαγουλάς αναφέρθηκε στο 20ετές πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του σιδηροδρόμου, το οποίο έχει προϋπολογισμό 12 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας. Την προσεχή διετία θα προχωρήσουν θα έργα που είναι ενταγμένα στο Ταμείο Ανάκαμψης και τον εθνικό προϋπολογισμό, με προοπτική ένταξης στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027 και έχουν προϋπολογισμό ύψους 450 εκατ. ευρώ.

Το βραχυπρόθεσμο πλάνο του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τα έργα που έχουν ήδη λάβει χρηματοδότηση. Το πενταετές πλάνο περιλαμβάνει έργα προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ, για τα περισσότερα από τα οποία έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.

«Το σχέδιο του Υπουργείου καταρτίστηκε με βάση τέσσερις πυλώνες, την ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, που θα μας συνδέει με ολόκληρη την Ευρώπη, τη σύνδεση με τα διασυνοριακά σημεία -την Ειδομένη, τον Προμαχώνα και το Ορμένιο-, τη σύνδεση με τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα και τις Βιομηχανικές Περιοχές, καθώς και την ανάπτυξη προαστιακών επιβατικών μεταφορών και την ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου σε περιοχές που δεν περιλαμβάνονται στους κεντρικούς άξονες, όπως οι Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας», κατέληξε ο γενικός γραμματέας Υποδομών.

Στη συνεδρία για τα μέσα σταθερής τροχιάς και την ανάπτυξη μετρό και σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, συμμετείχαν επίσης ο Νικόλαος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, ο Χρήστος Παληός, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ο Δημήτρης Κατσώχης, Senior Manager, Head of Transport & Urban Planning της Planet, και ο Γιάννης Βαλαβάνης, Director, Metro & Rail Projects της Hill International.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις