Driveit

Citroen SM Tribute: Δέκα χρόνιθα τέχνης και φινέτσας

Την άνοιξη του 2020, η DS Automobiles παρουσίασε στα κοινωνικά της δίκτυα, μια σειρά από σκίτσα που λέγονταν #SM2020. Αυτά τα σχέδια ήταν το αποτέλεσμα ενός εσωτερικού διαγωνισμού δημιουργίας, μεταξύ των σχεδιαστών του DS DESIGN STUDIO PARIS, με θέμα μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση της υπέροχης SM, που παρουσιάστηκε το 1970.

«Η κοινότητά μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αυτών των σκίτσων, μας έστειλε αρκετά σημαντικά μηνύματα», θυμάται ο Thierry Metroz. «Το πρώτο ήταν ότι όλα συνδέονταν έντονα με τα εμβληματικά μοντέλα της κληρονομιάς μας. Το δεύτερο ήταν ότι κανείς δεν ήθελε να χαλάσει το αρχικό σχέδιο».

Η ομάδα του DS DESIGN STUDIO PARIS εργάζεται συστηματικά πάνω στην κληρονομιά των ιστορικών DS και SM, μέσα από σκίτσα που απελευθερώνουν τη δημιουργικότητά τους και τροφοδοτούν τη σκέψη τους..

«Θέλαμε να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο», δηλώνει ο Thierry Metroz. «Θέλουμε να δώσουμε νέα ώθηση στην κληρονομιά μας μέσω των διαχρονικών μας συμβόλων μας, όπως είναι η DS και η SM. Από αυτά αντλούμε τη δέσμευσή μας για το avant-garde design».

Περισσότερο από ένας απλός φόρος τιμής, το SM TRIBUTE γιορτάζει δέκα χρόνια τέχνης και κομψότητας από τη δημιουργία της DS Automobiles, και τη συμμετοχή της στο πρώτο Chantilly Arts & Elegance, ενώ συνεισφέρει και στην έρευνα του DS DESIGN STUDIO PARIS, για τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

Φόρος τιμής στην SM και μία σχεδιαστική προσέγγιση

Το μήνυμα που μετέφερε η κοινότητα της DS Automobiles εισακούστηκε. Η ομάδα του DS DESIGN STUDIO PARIS εργάστηκε σαν η SM να μην σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται, τις τελευταίες πέντε δεκαετίες.

Η SM, γεννημένη στις αρχές της δεκαετίας του 1970, αποτελούσε την επιτομή της γαλλικής καινοτομίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό το ΄grand tourer’ ήταν ένα πραγματικό εργαστήριο τεχνολογίας. Το αεροδυναμικό στυλ του, μελετημένο από τον Robert Opron, ήταν ταυτόχρονα κομψό και «προχωρημένο» (avant-garde). Κάτω από το καπό, ένας πανίσχυρος V6 προσέφερε εξαιρετικές επιδόσεις. Αλλά αυτό που πραγματικά έκανε το SM να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ήταν η υδροπνευματική του ανάρτηση, που ήταν κληρονομία από τη DS, και εξασφάλιζε στο αυτοκίνητο ασυναγώνιστη οδηγική άνεση και υποδειγματική οδική συμπεριφορά. Το SM παραμένει ακόμα και σήμερα ένα «cult» μοντέλο, περιζήτητο από συλλέκτες σε όλο τον κόσμο. Ο μοναδικός συνδυασμός άνεσης, επιδόσεων και καινοτομίας, το καθιστά ένα πραγματικό θρύλο της αυτοκίνησης.

Αν το SM εντυπωσίασε τόσο πολύ, αυτό το χρωστούσε κυρίως στο πολυτελές και προσεγμένο εσωτερικό του. Τα υλικά κορυφαίας ποιότητας, η ακριβή κατασκευή και η άριστα μελετημένη εργονομία, φρόντιζαν για τη δημιουργία μιας ιδιαίτερα ραφιναρισμένης ατμόσφαιρας στο εσωτερικό. Το ταμπλό, με τα οβάλ όργανα, και το χαρακτηριστικό τιμόνι, ήταν λειτουργικό αλλά και εξαιρετικά καλαίσθητο. Το SM ήταν επίσης πολύ καλά εξοπλισμένο για την εποχή του, καθώς διέθετε σύστημα κλιματισμού και υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης. Εκτός από τον δυναμικό του χαρακτήρα, το SM ήταν ένα αυτοκίνητο ικανό να προσφέρει άνεση “first class”, στους επιβάτες του.

Frédéric Soubirou, Επικεφαλής Εξωτερικού Σχεδιασμού της DS Automobiles: «Εμπνευστήκαμε μελετώντας πολλά μοντέλα SM, συμπεριλαμβανομένων των πρωτότυπων, μέχρι και των δύο προεδρικών SM! Όλα ξεχώριζαν για ένα κυρίως λόγο, που ήταν και η χαρακτηριστική τους υπογραφή : Όλα έδιναν την εντύπωση ότι… πετούσαν πάνω από το δρόμο, έδιναν την εικόνα της αέρινης κίνησης».

Αυτή η ελαφρότητα, που υποδηλώνει δυναμισμό και αποτελεσματικότητα, αντανακλάται και στη λεπτή αλλά μυώδη σιλουέτα του SM TRIBUTE. Η άμεση σχέση εκείνου του μοντέλου με το σημερινή σχεδιαστική προσέγγιση, γίνεται έντονα αντιληπτή χάρη στο εμβληματικό μπροστινό μέρος, και το προφίλ που χαρακτηρίζεται από το μακρύ καπό…
«Προσθέσαμε μερικά πολύ επίκαιρα σύμβολα της δουλειάς μας σε αυτό», συνεχίζει Frédéric Soubirou.

Η διχρωμία του αμαξώματος, αποτελεί επανερμηνεία του χρώματος Gold Leaf από το 1971, και προσδίδει μια πινελιά πολυτέλειας.

«Θέλαμε να χτίσουμε γέφυρες ανάμεσα στις διαφορετικές εποχές: τη δεκαετία του 1930. Όταν οι διάσημες γαλλικές μάρκες παρουσίαζαν σε διαγωνισμούς φινέτσας και κομψότητας οχημάτων, το δίχρωμο αμάξωμα, η DS παρουσιάζει το αυτοκινητιστικό σύμβολο της δεκαετίας του 1970 που είναι η SM και τα σημερινά μας σχέδια με τη έντονη διχρωμία στο αμάξωμα, όπως φαίνεται και στο πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE. Αυτή η επεξεργασία έχει γίνει ένα από τα αυθεντικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της DS Automobiles», λέει ο Vincent Lobry, Επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού Χρωμάτων, Υλικών και Επενδύσεων (Colour, Materials and Finishes / CMF), στην DS Automobiles..

Το SM δεν είχε εμφανή μπροστινή γρίλια, και τη θέση της καταλάμβανε ένα πολύ μεγάλο γυάλινο τμήμα που κάλυπτε τα φωτιστικά σώματα και την πινακίδα κυκλοφορίας. Μετά από πενήντα χρόνια, αυτό το γυάλινο τμήμα γίνεται μια τρισδιάστατη οθόνη που φωτίζεται μέχρι τη μέση της, πλαισιωμένη από μια φωτιστική υπογραφή που αποτελείται από τρεις μονάδες σε κάθε πλευρά –όπως και στο παρελθόν– που πλαισιώνεται από οκτώ φώτα ημέρας με κάθετα στοιχεία των DRL, που συναντώνται με τα κυρίως φωτιστικά σώματα, σχηματίζοντας ένα τριγωνικό μοτίβο όπως στην πλώρη ενός πλοίου.

Το προφίλ διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές του SM που ακολουθούν τη ροή αέρα από εμπρός στενεύοντας προς τα πίσω. Πίσω ξεχωρίζουν τα δύο μεγάλα παράθυρα, και το πίσω φινιστρίνι κάνει το πίσω μέρος να μοιάζει ότι επιπλέει σε σχήμα S. Φυσικά, οι πίσω τροχοί καλύπτονται εν μέρει με αφαιρούμενα μέρη.

Το SM Tribute διατηρεί τις εντυπωσιακές αναλογίες του αρχικού SM, αλλά με μια πιο μυώδη και δυναμική παρουσία, ενώ το μακρύ καπό τονίζει τους δεσμούς με το παρελθόν. Το μήκος του αγγίζει τα 4,94μ., (+3εκ. από το αρχικό μοντέλο), το πλάτος του τα 1,94μ. (+14εκ.) και το ύψος του τα 1,34μ. (+2εκ.), ενώ οι τροχοί των 22 ιντσών του προσφέρουν μια μοναδική επιβλητικότητα.

Και το εσωτερικό ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με το SM του 1970

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του 1970 έχει και αυτή με τη σειρά της εκμοντερνιστεί διατηρώντας όμως το χαρακτηριστικό σχήμα του ταμπλό με τα οβάλ όργανα. Ακολουθώντας τον πρωτοποριακό του χαρακτήρα του αρχικού SM, στο σημερινό πρωτότυπο οι πληροφορίες εμφανίζονται σε μία κυρτή «κονσόλα-οθόνη», ενώ το σύστημα διευθύνσεως τεχνολογίας «steer-by-wire», ολοκληρώνει αυτό το πνεύμα που αγαπά η μάρκα. ‘Ήχος και φως’ περιβάλλουν αρμονικά τους επιβάτες στο εσωτερικό.

Το εσωτερικό δεν είναι καθόλου «βαρύ», ενώ διαθέτει επενδύσεις σε ιβουάρ απόχρωση που αποτελούνται από δέρμα και Alcantara®. Η μεγάλη οθόνη στο μπροστινό μέρος του ταμπλό, προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες επιλογής από πλήθος επενδύσεων και υλικών! Τα καθίσματα συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν με το κορυφαίο επίπεδο άνεσης που προσφέρουν, όπως και στο αρχικό SM.

«Η σχεδίαση του επάνω μέρους του ταμπλό είχε έντονα τα χαρακτηριστικά ενός crossover», λέει ο Luc Quirin, Σχεδιαστής Εσωτερικών Χώρων της DS Automobiles: «Διατηρήσαμε αυτήν την προσέγγιση που βασίζεται στην ταυτότητα του αρχικού μοντέλου συμπεριλαμβάνοντας και τα αποτελέσματα της έρευνάς μας. Η απεικόνιση των πληροφοριών και των ρυθμίσεων γίνεται με προβολή, και χωρίς τη χρήση οθόνης. Η λειτουργία αυτή είναι πιο εντυπωσιακή στην εμφάνιση ενώ απασχολεί λιγότερο τον οδηγό και τους επιβάτες.»

«Η δερμάτινη επένδυση που έχει διαμορφωθεί με τη χρήση λέιζερ, στα πάνελ των θυρών, φέρνει στο νου μοτίβα εμπνευσμένα από τέχνη της διακόσμησης. Αυτή η τάση γεννήθηκε τα χρόνια με το διαγωνισμό κομψότητας (concours d’elegance). Η περλέ επένδυση παραπέμπει στα σημερινά μοντέλα», προσθέτει ο Vincent Lobry, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού CMF της DS Automobiles.

«Δεν είναι απλώς μια νέα εκδοχή του SM», καταλήγει ο Thierry Metroz. «Η ομάδα του DS DESIGN STUDIO PARIS διασκέδασε με ένα φιλόδοξο project. Έχουμε σεβαστεί τον αρχικό σχεδιασμό μέσω του πνεύματος και των λεπτομερειών του. Έχουμε δουλέψει πάνω σε μια μετουσίωση και έχουμε ερμηνεύσει ξανά τη γλώσσα του SM.

Αλλά καθώς δεν το συνηθίζουμε να αποσυνδεόμαστε από τις υπόλοιπες δουλειές μας, έχουμε συμπεριλάβει πολλές λεπτομέρειες από τα σημερινά μοντέλα και τα μελλοντικά projects της DS Automobiles».

Για φέτος, το SM TRIBUTE θα συνοδεύεται από μια μεγάλη γκάμα SM που θα εκτίθενται στο χώρο των συλλεκτών. Οι επισκέπτες θα μπορούν να δουν ή να ανακαλύψουν ξανά ένα τετράθυρο SM OPERA, ένα SM MYLORD cabriolet, ένα αγωνιστικό SM που συμμετείχε στις 24ώρες του Spa-Francorchamps του 1974, ένα SM PROTO που έχει ήδη παρουσιαστεί και στην έκθεση Rétromobile του 2023, και άλλα SM σε διαφορετικά χρώματα από το Ευρωπαϊκό SM Club, χάρη στο l’Aventure DS.

Παράλληλα με την παρουσίαση του SM TRIBUTE στο Chantilly, μπορείτε να πάρετε μία γεύση από τα παρασκήνια του σχεδιασμού του πρωτότυπου, μπαίνοντας στην ιστοσελίδα DSDESIGNSTUDIO.PARIS.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα