Παρασκευή, 22 Νοε.
13oC Αθήνα

«Αίολος Κεντέρης»: Βίντεο ερευνητών που πήγαν με sup στο πλοίο στη Σικελία – Πως είναι το θρυλικό ημιβυθισμένο ταχύπλοο

«Αίολος Κεντέρης»: Βίντεο ερευνητών που πήγαν με sup στο πλοίο στη Σικελία – Πως είναι το θρυλικό ημιβυθισμένο ταχύπλοο

Ταινία τρόμου θυμίζει πλέον το κάποτε πλοίο – θρύλος με την ονομασία «Αίολος Κεντέρης» το οποίο εδώ και χρόνια βρίσκεται ημιβυθισμένο ανοιχτά της Σικελίας.

Το πλοίο της εταιρείας NEL αποτελούσε το «στολίδι» των ελληνικών θαλασσών την εποχή που δρομολογήθηκε. Ωστόσο, η πολυτελής του όψη ήταν πολύ μακριά από την πραγματικότητα και τα προβλήματα που εν τέλει παρουσίασε το «Αίολος Κεντέρης». Από το 2001 ως το 2007 ήταν πραγματικά το πλοίο με το οποίο ονειρεύονταν όλοι να ταξιδέψουν, όμως πλέον είναι «λεηλατισμένο» και ημιβυθισμένο στην Σικελία.

Στο ημιβυθισμένο πλοίο «Αίολος Κεντέρης» μπήκε πρόσφατα και ανέβασε το σχετικό βίντεο μια ομάδα ερασιτεχνών ερευνητών που το ανακάλυψε ανοιχτά της Αουγκούστα, αποκαλύπτοντας τη σημερινή του κατάσταση.

Η ομάδα ερασιτεχνών ερευνητών έφτασε μέχρι τις σκάλες με τη χρήση sup και κατέγραψε αποκαρδιωτικές εικόνες από το σκουριασμένο, μισοβυθισμένο, άδειο, γεμάτο σκουπίδια πλοίο με και το θρυλικό του σαλόνι διαλυμένο.

Το βίντεο έχει αναρτηθεί στις ιστοσελίδες πολλών Ελλήνων χρηστών των social media, προκαλώντας συναισθήματα θλίψης και νοσταλγίας σε όλους όσοι ταξίδεψαν κάποτε με το «Αίολος Κεντέρης».

Το πλοίο, το οποίο ήταν ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά «υπερταχύπλοα» που παρήγγειλε η ΝΕΛ («Αίολος Κεντέρης 2» και «Αίολος Κεντέρης 3» τα άλλα δύο) ναυπηγήθηκε το 2000 στη Γαλλία και το 2001 ξεκίνησε τα δρομολόγια στο Αιγαίο.

Η ταχύτητά του, έως 40 κόμβους, το είχε καταστήσει θρυλικό, ενώ το όνομα που του δόθηκε, αυτό του πιο γρήγορου -τότε- ανθρώπου στον κόσμο, του γιου του ανέμου Κώστα Κεντέρη, ενέτεινε τον θρύλο που έφερε το πλοίο.

Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Ωστόσο, γρήγορα άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα, αλλά και προβλήματα από τους κινητήρες.

Τα συχνά ατυχήματα λόγω των απόνερων ήταν η αφορμή ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του, ενώ μετά από σχετική καταγγελία αποφασίστηκε όταν περνάει από παραλίες να κινείται σε απόσταση 10 μιλίων από αυτές και με χαμηλότερη ταχύτητα. Το 2006 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.

Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το Ε/Γ – Ο/Γ Τ/Χ «Παναγία Πάρου», στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Το 2016, και ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα (ένα λιμάνι στη νοτιοανατολική Σικελία) με τη Βαλέτα της Μάλτας.

Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ. Σήμερα, το πλοίο παραμένει ημιβυθισμένο στην Αουγκούστα Ιταλίας…

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις