Πέμπτη, 21 Νοε.
19oC Αθήνα

Τα σχέδια των μεγάλων της αγοράς ακινήτων – Επεκτάσεις σε μικρές πόλεις

Τα σχέδια των μεγάλων της αγοράς ακινήτων – Επεκτάσεις σε μικρές πόλεις
Πηγή: iStock

Οι σημαντικές ευκαιρίες για επενδύσεις στην ελληνική αγορά ακινήτων και οι δυσκολίες που προκαλεί η έλλειψη χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού αναλύθηκαν από σημαντικούς παράγοντες της αγοράς σε συζήτηση με τίτλο «Μια προσέγγιση των ακινήτων με γνώμονα την αγορά» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεδρίου της 25ης Prodexpo, σύμφωνα με το ertnews. 

Στο συνέδριο της αγοράς των ακινήτων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., Γιάννης Μασούτης, παρουσίασε τα σχέδια επέκτασης της αλυσίδας σουπερμάρκετ Δ. Μασούτης σε περιοχές της νότιας Ελλάδας αναφέροντας ότι μετά τα εγκαίνια του Grand Μασούτης στη Γλυφάδα, η Δ. Μασούτης έχει τώρα μπροστά της το μεγάλο πρότζεκτ στις Τρεις Γέφυρες, ένα πρότζεκτ που απαιτεί συνέργειες με διαφορετικούς κλάδους και θα αποτελέσει οδηγό για μελλοντικές αναπτύξεις.

Όπως εξήγησε, αν και στον κλάδο των σουπερμάρκετ, το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει σε ποσοστό κάτω του 3% του τζίρου, και εκεί η Δ. Μασούτης αναπτύσσεται και διεκδικεί το ίδιο μερίδιο αγοράς, όπως και στα συμβατικά καταστήματα.

«Η Αθήνα είναι ακόμα η πιο φθηνή πρωτεύουσα στην Ευρώπη» σημείωσε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, Ιδρυτής της SWOT, εξηγώντας γιατί η Ελλάδα αποτελεί έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό για τους ξένους επενδυτές, γεγονός που διαπιστώνει και η SWOT, η οποία δέχεται αιτήματα από ξένους θεσμικούς επενδυτές για τοποθετήσεις στην Ελλάδα. Όπως εξήγησε ο Γ. Κωνσταντινίδης, η SWOT διαθέτει περίπου 20 ξενοδοχεία, με το 70% αυτών να βρίσκονται υπό την ομπρέλα κάποιου διεθνούς brand.

«Η Ελλάδα κάνει γοργά βήματα και δική μας στρατηγική ήταν να ξεκινήσουμε συνεργασία με διεθνείς αλυσίδες, στρατηγική που εξελίσσεται συνεχώς και αναβαθμίζεται», τόνισε εκτιμώντας παράλληλα ότι «τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολύ περισσότερα τέτοια έργα». Ο Γ. Κωνσταντινίδης υπογράμμισε την ανάγκη βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου και των χρόνων που απαιτούνται για την αδειοδότηση, καθώς αυτοί είναι παράγοντας που «τρομάζουν τους ξένους επενδυτές» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα σημαντικά κενά που είχαν δημιουργηθεί στην Ελλάδα, λόγω της δεκαετούς κρίσης, στον τομέα των εμπορικών πάρκων και των κέντρων logistics που εξυπηρετούν τη λιανική αξιοποίησε η Trade Estates, όπως εξήγησε ο Δημήτρης Παπούλης, Διευθύνων Σύμβουλος και πρόεδρος της Επενδυτικής Επιτροπής της Trade Estates.

«Ο τομέας των logistics δεν είχε γνωρίσει επενδύσεις και υπήρχαν μόνο μικρές αναπτύξεις, γιατί δεν βοηθούσε και το πολεοδομικό πλάνο» σημείωσε. Αναφερόμενος στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, εξήγησε ότι στόχος είναι η ανάπτυξη σε μικρές επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας, σε σημεία κοντά σε βασικές οδικές αρτηρίες, με κέντρα logistics που θα εξυπηρετούν τους βασικούς τοπικούς retailers που εμπορεύονται προϊόντα, για τις βασικές ανάγκες της ελληνικής οικογένειας.

Στη μεγάλη επένδυση του Διεθνούς Κέντρου Διανομής της InterIKEA αναφέρθηκε ο Ανέστης Παρταλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Trade Logistics, τονίζοντας ότι είναι ένα έργο που θα φέρει υπεραξία για την ελληνική οικονομία.

«Ο Πειραιάς έχει τα πρωτεία, μετά και τις επενδύσεις της Cosco, όμως το 80% του φορτίου που φτάνει στο λιμάνι δεν μένει στην χώρα και δεν αφήνει καμιά προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία» είπε. «Με την επένδυση της InterIKEA, στόχος μας είναι ένα ποσοστό αυτού του φορτίου να μένει στη χώρα, ώστε να προσδίδει προστιθέμενη αξία για να κερδίζει και η ελληνική οικονομία».

Αναφερόμενος στην έλλειψη μεγάλων ακινήτων, έκτασης πάνω από 10 χιλιάδες τετραγωνικά, όπως αυτά που ζητά η αγορά, ο Α. Παρταλίδης είπε: «Δεν υπάρχουν κτίρια γιατί δεν υπάρχει γη. Και δεν υπάρχει γη, γιατί δεν υπάρχει χωροταξικός σχεδιασμός».

Τα σχέδια της Leroy Merlin για επέκταση σε μικρές επαρχιακές πόλεις, πόλεις από 50 έως 100 χιλιάδες κατοίκους, αλλά και σε νησιά όπως η Κρήτη περιέγραψε ο Γεώργιος Γαρούφας, Chief Development Director της Leroy Merlin.

«Χρειάζεται τα καταστήματα μας να είναι ευέλικτα, πιο μικρά και πιο βιώσιμα, αλλά και πιο κοντά στον πελάτη», είπε εξηγώντας ότι οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει και ο καταναλωτής ζητά πλέον να εξυπηρετείται με αμεσότητα και ταχύτητα, σε ένα περιβάλλον όπου εμπνέεται και χαρακτηρίζεται από καινοτομία. Σημείωσε επίσης ότι η ανάπτυξη της αγοράς της ανακαίνισης δημιουργεί μεγάλη ζήτηση για τα προϊόντα της αλυσίδας Leroy Merlin.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις