“Μεγάλη στροφή” στο πως δουλεύουν τα σούπερ μάρκετς με τις προσφορές και τις εκπτώσεις προϊόντων τους επόμενους 3 – 4 μήνες προανήγγειλε ο γενικός γραμματέας εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας στο ertnews.
Ο κος Αναγνωστόπουλος σημείωσε πως ο μηχανισμός της μετακύλισης των τιμών των προϊόντων είναι ο μηχανισμός των εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετς.
Το επόμενο τριμήνο – τετράμηνο, ανέφερε ο γενικός γραμματέας εμπορίου, θα δούμε “πολύ μεγάλη αλλαγή” στο θέμα των παραπλανητικών εκπτώσεων. Θα είναι πολύ ορατό το τι θα συμβεί από τις αρχές του επόμενου έτους και “θα φύγουν πολλές από τις πολύ προβληματικές πρακτικές” και θα γίνει σαφές στον καταναλωτή στο “τι σημαίνει πραγματική έκπτωση και τι σημαίνει πραγματική προσφορά”, ενώ ο ίδιος συμπλήρωσε πως θα γίνουν αλλαγές στον τρόπο που γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις τιμές τιμοκαταλόγου.
Ο ίδιος ανέφερε πως το επόμενο κύμα μειώσεων τιμών στα σούπερ μάρκετς (δηλαδή πέραν των 120 προϊόντων θα αφορά προϊόντα, τα οποία έχουν “εποχική διάσταση”.
Ο γενικός γραμματέας εμπορίου ανέφερε πως το τρέχον κύμα μείωσης τιμών οδηγεί πχ σε μείωση της τιμής των σαμπουάν κατά 6%, των βρεφικών πανών κατά 6% – 10%, του ελαιολάδου κατά 5% – 8% και του αλευριού κατά 9% – 15%.
Ο ίδιος σημείωσε πως η μείωση τιμών στα βασικά είδη διατροφής συντελέστηκε λόγω (και) του ανταγωνισμού των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Από τη μεριά του πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετς, Γιάννης Πηλίδης, ανέφερε πως στα προϊόντα τα οποία θα ενταχθούν σε εκείνα τα οποία θα γίνουν μειώσεις τιμών θα είναι τα ίδια με τα 120 προϊόντα στα οποία έχουν ήδη γίνει μειώσεις, αλλά πιο “ευρείας γκάμας”.
Ο κος Πηλίδης επισήμανε πως το 90% – 95% της μείωσης της τιμής τη δίνει η βιομηχανία, καθώς τα σούπερ μάρκετς δεν έχουν περιθώριο κέρδους.
Ο κος Αναγνωστόπουλος επισήμανε βρίσκεται σε ισχύ το καλάθι του νοικοκυριού και θα συνεχίσει, καθώς είναι ανταγωνιστικό, τόνισε ο ίδιος.
Ο ίδιος ανέφερε πως, με βάση την υφιστάμενη εικόνα θα τεθεί σε ισχύ το Καλάθι των Χριστουγέννων και φέτος και ήδη από τώρα έχει αρχίσει και σχεδιάζεται.
Από το 1 κιλό που θα φύγει στο χωράφι μόνο το 0,5 κιλό φτάνει στο ράφι σημείωσε ο κος Αναγνωστόπουλος, καθώς το υπόλοιπο 0,5 θα είναι φύρα, ακατάλληλο για κατανάλωση ή θα πηγαίνει για χυμοποίηση, κομποστοποίησηκλπ. Το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης της τιμής οφείλεται στη φύρα, τόνισε ο ίδιος.