Σε αναβάθμιση του συστήματος DRIVE PILOT προχωρά η Mercedes-Benz, ώστε να υποστηρίζει ταχύτητα έως και 95 χλμ./ώρα, στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους.
Η Mercedes Benz παρουσιάζει την επόμενη έκδοση του DRIVE PILOT για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους (SAE Επίπεδο 3 ) στη Γερμανία και, βέβαια, περιμένει την εκ νέου πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας, προκειμένου οι πωλήσεις να ξεκινήσουν στις αρχές του 2025.
Ωστόσο, όσα οχήματα έχουν πουληθεί και είναι ήδη εξοπλισμένα με το σύστημα DRIVE PILOT, θα λάβουν δωρεάν την αναβάθμιση, είτε ασύρματα «over the air» (OTA), είτε στα σε συνεργείο, χωρίς αλλαγή κάποιου εξαρτήματος στο όχημα.
Με την αναβάθμιση αυτή, το DRIVE PILOT θα είναι το ταχύτερο σύστημα Επιπέδου 3 στον κόσμο σε όχημα παραγωγής.
Στη δεξιά λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου
Για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί το DRIVE PILOT, στη ροή της κυκλοφορίας υπό ορισμένες συνθήκες, ο οδηγός πρέπει να κινείται στη δεξιά λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου, ενώ προπορεύεται κάποιο όχημα. Παραμένει ενεργή η προηγουμένως διαθέσιμη επιλογή χρήσης του συστήματος σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κατάλληλους αυτοκινητόδρομους. Κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης υπό όρους, η οδήγηση μπορεί να ανατεθεί στο σύστημα, επιτρέποντας στον οδηγό να μπορεί να κάνει… άλλες δουλειές: να δουλεύει, να σερφάρει στο διαδίκτυο, να βλέπει τηλεόραση ή ταινία μέσω streaming. Ναι, θα τα ζήσουμε και αυτά με την αυτόνομη οδήγηση.
Η διασφάλιση της ασφάλειας
Το DRIVE PILOT βασίζεται σε μία αρχιτεκτονική «συστήματος πολλαπλής διασφάλισης». Δηλαδή, στην περίπτωση που κάποιο από τα ζωτικά συστήματα του οχήματος – όπως τα συστήματα διεύθυνσης, φρένων ή το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος – δυσλειτουργήσει, εξασφαλίζεται η ασφαλής ανάληψη ελέγχου από τον άνθρωπο.
Κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και ένα LiDAR χρησιμοποιούνται για την καταγραφή στοιχείων του του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου και υποβάλλονται σε επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο. Χάρη σε ένα σύστημα εντοπισμού θέσης υψηλής ακρίβειας, η ακριβής θέση μιας Mercedes-Benz εξοπλισμένης με DRIVE PILOT μπορεί να προσδιοριστεί με απόκλιση μερικών εκατοστών. Για να γίνει ο εντοπισμός το όχημα ζητά ενημέρωση για τη θέση του από όλα τα διαθέσιμα δορυφορικά συστήματα. Το DRIVE PILOT υπολογίζει τη θέση του αυτοκινήτου με βάση τα δεδομένα που λαμβάνει από τους διαφορετικούς δορυφόρους. Επιπλέον, ένας εξαιρετικά λεπτομερής και συνεχώς ενημερωμένος ψηφιακός χάρτης HD παρέχει μια τρισδιάστατη άποψη των δρόμων και του περιβάλλοντος χώρου. Αυτό το εξαιρετικά λεπτομερές υλικό του χάρτη είναι σημαντικό για την ασφαλή λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και εφαρμόζεται αποκλειστικά σε οχήματα με DRIVE PILOT.
Η υπό όρους αυτόνομη οδήγηση
Στη Γερμανία, η επιτρεπόμενη τελική ταχύτητα για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους είναι επί του παρόντος 130 χλμ./ώρα και η Mercedes-Benz θέλει να φτάσει αυτόν τον αριθμό μέχρι το τέλος της δεκαετίας, βήμα προς βήμα με επίκεντρο την ασφάλεια.
Η γερμανική εταιρεία έχει ήδη εξελίξει ειδικά τιρκουάζ φώτα σήμανσης για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους που υποδεικνύουν την κατάσταση λειτουργίας του DRIVE PILOT. Η εταιρεία θεωρεί σημαντικό να ενημερώνει τους άλλους χρήστες του οδικού συστήματος ότι η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης υπό όρους είναι ενεργοποιημένη. Οι πολιτείες Νεβάδα και Καλιφόρνια των ΗΠΑ έχουν ήδη χορηγήσει εξαιρέσεις για αυτήν την τεχνολογία. Οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη και τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται, όπως ήταν αναμενόμενο, πολλά υποσχόμενα. Τα τιρκουάζ φώτα σήμανσης είναι ενσωματωμένα στα εμπρός και πίσω φώτα καθώς και στους δύο εξωτερικούς καθρέφτες των οχημάτων δοκιμής Mercedes-Benz.
Πάντως στη Γερμανία δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για αυτήν την τεχνολογία και η Mercedes-Benz σχεδιάζει να προσαρμόσει την αρχιτεκτονική συστήματος του DRIVE PILOT σύμφωνα με τα καθορισμένα πρότυπα όπως αυτά εξελίσσονται.