Παρασκευή, 29 Νοε.
13oC Αθήνα

Αμερικανικές εκλογές: Ο μεγαλύτερος «εχθρός» του Ντόναλντ Τραμπ και της Κάμαλα Χάρις αυτοί που δεν θα ψηφίσουν

Αμερικανικές εκλογές: Ο μεγαλύτερος «εχθρός» του Ντόναλντ Τραμπ και της Κάμαλα Χάρις αυτοί που δεν θα ψηφίσουν
Φωτογραφία αρχείου Reuters

Η Κάμαλα Χάρις και ο Ντόναλντ Τραμπ, μία ανάσα πριν την 5η Νοεμβρίου, καλούνται να αντιμετωπίσουν τον μεγαλύτερό τους «φόβο». Αυτός δεν είναι ούτε οι ψηφοφόροι του αντίπαλού τους, ούτε οι 7 πολιτείες – «κλειδιά» αλλά οι αναποφάσιστοι ψηφοφόροι που δεν πρόκειται να φτάσουν ποτέ στα εκλογικά κέντρα για να ψηφίσουν.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις εκστρατείες της Κάμαλα Χάρις και του Ντόναλντ Τραμπ είναι να πείσουν αυτούς τους ψηφοφόρους να συμμετάσχουν στις εκλογές, αναλύει στην «Wall Street Journal» ο Μπιλ Μακιντέρφ, Ρεπουμπλικάνος δημοσκόπος.

Η συγκεκριμένη ομάδα αναποφάσιστων, αντιπροσωπεύει σύμφωνα με στρατηγικούς αναλυτές, ένα σημαντικό μέρος του εκλογικού σώματος, σε σύγκριση με το μόλις 3% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων που παραμένουν αναποφάσιστοι σχετικά με την επιλογή υποψηφίου.

Η επιτυχία των εκστρατιών των 2 υποψήφιων εξαρτάται καθαρά από το αν θα μπορέσουν να κάνουν τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν και όχι αν τους πείσουν να ψηφίσουν τους ίδιους. Για αυτόν ακριβώς τον σκοπό, και οι 2 εκστρατείες και οι εθελοντικές ομάδες που συνδέονται με αυτές χρησιμοποίησαν στρατηγικές στοχευμένης διαφήμισης.

Η «MAGA Inc.», με ηγέτη τον Έλον Μασκ που υποστηρίζει ξεκάθαρα τον Ντόναλντ Τραμπ, άρχισε μια «επιθετική» διαφημιστική καμπάνια στις αρχές Οκτωβρίου, στοχεύοντας περίπου 3,5 εκατομμύρια ψηφοφόρους σε πολιτείες-κλειδιά που κλίνουν προς τους Ρεπουμπλικάνους, αλλά μέχρι και σήμερα δεν ήταν συνεπείς στις ψηφοφορίες.

Αυτή η πρωτοβουλία βασίζεται πάνω σε μια μεγαλύτερη προσπάθεια που απευθύνεται σε 4 εκατ. πιθανούς Ρεπουμπλικάνους ψηφοφόρους που δεν ψήφισαν στις τελευταίες 3 προεδρικές εκλογές.

Αυτές οι διαφημίσεις σχεδιάστηκαν για πλατφόρμες streaming. Μέχρι την περασμένη Πέμπτη, περίπου το 20% αυτών των Ρεπουμπλικάνων ψηφοφόρων είχαν ήδη επιστρέψει τα ψηφοδέλτιά τους, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των στοχευμένων ψηφιακών διαφημίσεων.

Στην αντίπερα όχθη, η «Priorities USA», μια κορυφαία υποστηρικτική ομάδα των Δημοκρατικών, στοχεύει στην κινητοποίηση ψηφοφόρων που τείνουν να υποστηρίξουν την Κάμαλα Χάρις αλλά δεν είναι τόσο διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στις εκλογές. Αυτή η ομάδα εκτιμάται ότι περιλαμβάνει περίπου το 11% όλων των ψηφοφόρων.

Η στρατηγική τους περιλάμβανε διαφημίσεις που αξιοποιούν την κοινωνική πίεση. Αυτή η προσέγγιση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ψυχολογικής τακτικής των Δημοκρατικών για να ενισχυθεί η συμμετοχή, παρουσιάζοντας την ψήφο ως κοινωνική υποχρέωση.

Δεδομένα από δημοσκοπήσεις της «Wall Street Journal» δείχνουν ότι οι αποφάσεις των ψηφοφόρων -που έως τώρα δεν επιθυμούσαν να ψηφίσουν- μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το αποτέλεσμα των εκλογών. Οι τακτικοί ψηφοφόροι, που συμμετέχουν σε όλες τις προεδρικές και τις ενδιάμεσες εκλογές, έχουν δείξει σταθερή υποστήριξη προς την Κάμαλα Χάρις με τουλάχιστον 4 μονάδες καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό το στοιχείο, συνεπώς, κάνει τον Ντόναλντ Τραμπ να βασίζεται στους λιγότερο συνεπείς ψηφοφόρους για να γεφυρώσει το χάσμα.

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει σημαντικό προβάδισμα μεταξύ των ψηφοφόρων που ψήφισαν στις τελευταίες δύο προεδρικές εκλογές αλλά παρέλειψαν τις ενδιάμεσες, καθώς και μεταξύ εκείνων που έχασαν μία ή και τις δύο πρόσφατες προεδρικές εκλογές. Αντίθετα, η Κάμαλα Χάρις έχει ισχυρό προβάδισμα μεταξύ των νεότερων ψηφοφόρων, ιδιαίτερα όσων είναι κάτω των 26 χρόνων.

Αναφορικά με τον τρόπο που ακολουθούν τις πολιτικές εξελίξεις οι ψηφοφόροι, οι τακτικοί ενημερώνονται από την τηλεόραση ενώ οι αναποφάσιστοι και οι νεότεροι ενημερώνονται κυρίως μέσω διαδικτυακών και streaming πλατφορμών.

Για να παρακολουθήσουν τις επιρροές των αναποφάσιστων και των νεότερων σε ηλικία, και οι δύο εκστρατείες εστίασαν στην ψηφιακή προσέγγιση και χρησιμοποίησαν δεδομένα για να δουν την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων και τις αντιδράσεις των ψηφοφόρων.

Αυτό περιλάμβανε ακριβή παρακολούθηση για να προσδιοριστεί εάν οι στοχευμένες διαφημίσεις κινητοποιούν το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Η αλλαγή στρατηγικής στην τελευταία «ανάσα»

Λίγο πριν εκλεχθεί ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, οι Ρεπουμπλικάνοι άλλαξαν τη στρατηγική των επισκέψεων «πόρτα-πόρτα» για να στοχεύσουν κυρίως σε χαμηλής πιθανότητας ψηφοφόρους.

Ωστόσο, υπήρξαν ανησυχίες εντός των Ρεπουμπλικάνων για την αποτελεσματικότητα της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ λόγω της εξάρτησής της από εξωτερικές εθελοντικές ομάδες.

Η άμεση αλληλογραφία έχει επίσης αποτελέσει βασικό εργαλείο, με τους Ρεπουμπλικάνους να κυριαρχούν αρχικά σε αυτή τη μορφή πίεσης. Η εκστρατεία της Κάμαλα Χάρις έχει ενισχύσει τις προσπάθειές της με άμεση αλληλογραφία πιο πρόσφατα, φτάνοντας σχεδόν στο ίδιο επίπεδο.

Οι έρευνες δείχνουν την αποτελεσματικότητα αυτών των μεθόδων, με μελέτες που δείχνουν ότι αυτές οι εκκλήσεις μπορούν να αυξήσουν αξιόπιστα την προσέλευση κατά μία έως δύο ποσοστιαίες μονάδες – ένας αντίκτυπος που θα μπορούσε να είναι καθοριστικός σε μια αμφίρροπη εκλογική αναμέτρηση.

Η προσπάθεια προσέγγισης των απογοητευμένων από το σύστημα ψηφοφόρων αναδείχτηκε σε υψηλή προτεραιότητα των δύο εκστρατειών. Οι προσπάθειες των εκστρατειών της τελευταίας στιγμής, που συνδυάζουν στοχευμένη ψηφιακή προσέγγιση, άμεση αλληλογραφία και εκστρατεία πόρτα-πόρτα στη περίπτωση των Δημοκρατικών, αποσκοπούν στην ενεργοποίηση αυτής της κρίσιμης ομάδας που μπορεί τελικά να αποφασίσει ποιος θα είναι ο επόμενος ένοικος του Λευκοί Οίκου.

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις