Στην τελική ευθεία έχει μπει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για το επόμενο βήμα στην εφαρμογή του συστήματος του ψηφιακού δελτίου αποστολής για τις επιχειρήσεις.
Και αυτό γιατί η 1η Δεκεμβρίου είναι η ημερομηνία έναρξης της Α’ φάσης υλοποίησης του μέτρου του ψηφιακού δελτίου αποστολής από την ΑΑΔΕ, η οποία αφορά σε 156.000 επιχειρήσεις.
Σε αυτή τη πρώτη φάση υλοποίησης της μεταρρύθμισης οι ενέργειες που θα αναλαμβάνουν οι υπόχρεοι είναι:
- Έκδοση παραστατικών,
- Διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και ενημέρωση του λήπτη,
- Δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.
Με την εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής η ΑΑΔΕ θα μπορεί να ελέγχει ανά πάσα στιγμή τη διακίνηση των αγαθών καθώς και τα έσοδα των επιχειρήσεων, αποτελώντας ουσιαστικά ένα «άγρυπνο» μάτι το οποίο θα εξασφαλίζει τον περιορισμό των φαινομένων φοροδιαφυγής.
Και αυτό γιατί η ΑΑΔΕ θα είναι σε θέση να ελέγχει την διακίνηση των αγαθών εντοπίζοντας συναλλαγές με εικονικά τιμολόγια ή ακόμα και την πλήρη απουσία παραστατικών.
Σε μια πρώτη φάση θα επηρεαστούν ιδιαίτερα «ακριβοί» κλάδοι όπως είναι τα ενεργειακά προϊόντα, της εμπορίας φαρμάκων και ιατρικών ειδών, οικοδομικών υλικών αλλά και αυτός των παραγωγών και εμπόρων ελαιόλαδου. Η αρχική περίοδος του μέτρου θα αφορά μόνο σε εκείνες τις επιχειρήσεις που στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ.
Αργότερα, κατά την δεύτερη φάση εφαρμογής θα συμπεριληφθούν όλες οι επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα συμπεριληφθούν στο μέτρο από τον Απρίλιο του 2025, ενώ από το 2026 η ρύθμιση θα είναι υποχρεωτική και για το Δημόσιο.