Σάββατο, 23 Νοε.
18oC Αθήνα

Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 82PS – Δοκιμή: Σπιρτόζικο και οικονομικό σε κατανάλωση

Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 82PS – Δοκιμή: Σπιρτόζικο και οικονομικό σε κατανάλωση

Μπορεί, πολλά μοντέλα να μεγαλώνουν και να αλλάζουν κάποια στιγμή κατηγορία, το Suzuki Swift, πάντως, παραμένει μικρό, εύχρηστο αλλά και υβριδικό στη νέα του εποχή.

Προκειμένου να γίνουν πιο θελκτικοί στους πελάτες τους, οι κατασκευαστές μεγαλώνουν τα μοντέλα τους, ώσπου έρχεται κάποια στιγμή που αλλάζουν κατηγορία. Τότε, έχει ήδη εμφανιστεί ένας μικρός διάδοχος, όπως πχ. έχει κάνει η VW με τα Golf, Polo και Up!, που καλύπτει το ένα το άλλο.

Η Suzuki από την πλευρά της έχει αποφασίσει να κάνει κάτι διαφορετικό. Στην περίπτωση του Swift, για παράδειγμα, το διατηρεί μικρό, με μήκος 3,680μ., προφανώς για να μην αλλάξει πολύ τον χαρακτήρα τους, κρατώντας το παράλληλα σε μια «θέση» την οποία το έχουμε συνηθίσει.

Αυτό το συμπαθές supermini λοιπόν θέλει να μείνει ευέλικτο, αρκείται σε περιφερειακές αλλαγές κάθε τόσο που ανανεώνεται και στην προκειμένη περίπτωση, το 1.2 GLX Hybrid με τους 82 ίππους θα μετακινήσει άνετα τους επιβάτες σε μια «κλειστή» διαδρομή μέσα στην πόλη ή κάποιο στενό. Μιας που αναφέρθηκε η λέξη «επιβάτες», δεν θα δυσκολευτεί να φιλοξενήσει τέσσερις και μάλιστα, υψηλού αναστήματος, περίπου 1,85μ. Ακόμα και πίσω να κάθονται, τα γόνατά τους ίσα-ίσα που θα «γλείφουν» την πλάτη του εμπρός καθίσματος. Κάθονται σε λίγο πιο όρθια θέση ώστε να απελευθερώνεται χώρος τόσο για τους ίδιους όσο και για το πορτ-μπαγκάζ των 265 λίτρων.

Και αφού περάσαμε στο εσωτερικό, καλό θα ήταν να αναφερθεί η μεγάλη οθόνη των 9 ιντσών του αυτοκινήτου, η οποία προσφέρει διάφορες ευκολίες, όπως επίσης την κάμερα οπισθοπορείας, απαραίτητο στοιχείο για ένα supermini. Επίσης, διαθέτει μια παλέτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, κάτι το οποίο βοηθά αφάνταστα τον οδηγό.

Ο πίνακας οργάνων από τη μεριά του είναι αναλογικός, με ένα ένθετο τμήμα στο κέντρο του οθόνης LCD 4,2 ιντσών. Τα υλικά είναι σκληρά με καλή συναρμογή, οι επενδύσεις των καθισμάτων όμορφες και καλαίσθητες, ενώ αν υπάρξει ανάγκη για τοποθέτηση μικρών αντικειμένων, δεν θα χρειαστεί πολλή προσπάθεια και σκέψη, αφού οι χώροι είναι άπλετοι.

Κάτω από το καπό υπάρχει το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 12V, ένας 3κύλινδρος κινητήρας 1.2lt με την ισχύ να φτάνει τους 82 ίππους. Κρίνεται επαρκέστατη για την πόλη και τις ανάγκες της, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως συνεισφέρει και ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας που παίζει τον ρόλο της μίζας και της γεννήτριας. Το κιβώτιο είναι 5τάχυτο για περισσότερη οικονομία και αν δεν το πατήσεις, πραγματικά η βελόνα του καυσίμου δεν θα κατέβει…

Το μικρό Suzuki είναι σπιρτόζικο, επιταχύνει γρήγορα από τις χαμηλές ταχύτητες, η πόλη είναι το σημείο ενδιαφέροντός του, καθώς μην ξεχνάμε πως έχει δημιουργηθεί για αυτόν και μόνο τον λόγο. Θα ταξιδέψει άνετα, κανένας δεν λέει το αντίθετο, απλά πολλές φορές θα χρειαστεί να κατεβάσεις ταχύτητα για να επιταχύνεις. Ταξιδεύει με ασφάλεια, πάντως, δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα αστάθειας και όταν κάποια στιγμή αφήσεις την Εθνική Οδό και περάσεις σε στροφές, δεν θα μείνεις παραπονεμένος. Θα κάνει τη δουλειά του μια χαρά, δίχως ανησυχίες.

Το μεγάλο ατού αυτού του αυτοκινήτου, είναι η πρακτικότητά του στις καθημερινές μετακινήσεις. Οδηγείται εύκολα, στην πόλη δεν θα βάλεις ποτέ όπισθεν για να περάσεις μια πολύ κλειστή στροφή και χώρο για στάθμευση θα βρεις παντού. 

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις