Δευτέρα, 2 Δεκ.
12oC Αθήνα

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS – Δοκιμή: Δύναμη, ποιότητα, ντιζάιν

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS – Δοκιμή: Δύναμη, ποιότητα, ντιζάιν

Με βελτιώσεις σε πάρα πολλά σημεία, το νέο Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας.

Έχοντας ανανεώσει το Puma πριν από μερικά χρόνια, η Ford κατάφερε να το αλλάξει σε πολλά, φτάνοντας εν τέλει σε μια πετυχημένη συνταγή, κάτι το οποίο αποτυπώνεται στους αριθμούς και την εμπορική του πορεία. Όμως, επειδή κάθε τόσο, όλα τα μοντέλα χρειάζονται κάποιου είδους ανανέωση, σε κάτι τέτοιο προχώρησε και η εταιρεία, η οποία ναι μεν το διατηρεί ανανεωμένο και φρέσκο, όμως, αυτό δεν σημαίνει πως οι διαφοροποιήσεις δεν είναι ορατές.

Ως εκ τούτου, υπάρχουν νέοι προφυλακτήρες και ανασχεδιασμένη μάσκα με ενεργή γρίλια, ενώ πάνω από αυτά διακρίνεται το νέο σήμα της φίρμας. Νέα είναι τα φώτα τύπου LED, με το σύνολο να ολοκληρώνεται από τους νέους σχεδίασης τροχούς από αλουμίνιο.

Εσωτερικά τώρα, εκεί όπου παρατηρούνται οι περισσότερες αλλαγές, το ταμπλό έχει ανασχεδιαστεί και αποτελείται από σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας, ενώ χάρη στη συναρμογή τους, όλα φαίνονται να είναι αρκετά πιο… γεροδεμένα. Το ανανεωμένο Puma διαθέτει επίσης νέο σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 12 ιντσών (από 8 που ήταν πριν), με το SYNC 4 να υποστηρίζει τα Android Auto και Apple CarPlay μεταξύ άλλων.

Νέος και μεγαλύτερος είναι επίσης ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Έχει «πάει» από τις 12,3 ίντσες στις 12,8, τα γραφικά του είναι πιο όμορφα και διαφοροποιείται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο χρήστης. Παράλληλα, του προσφέρει περισσότερη πληροφόρηση. Ακόμα μερικές αλλαγές αφορούν την αφαίρεση των χειριστηρίων του κλιματισμού, που πλέον γίνεται διαχειρίσιμος μέσω των πολυμέσων, τη στιγμή που νέο είναι και το flat bottom τιμόνι.

Οι χώροι της καμπίνας δεν έχουν διαφοροποιηθεί πολύ, αφού η μόνη αλλαγή αφορά τον σχεδιασμό του ουρανού πάνω από τα πίσω καθίσματα, κάτι που συνεπάγεται στο γεγονός πως οι «εκεί» επιβάτες έχουν περισσότερο αέρα για τα κεφάλια τους. Ο οδηγός από τη μεριά του έχει μια πληθώρα επιλογών και ρυθμίσεων για το ύψος και την απόσταση του καθίσματος και η ορατότητα κρίνεται καλή. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του διαθέτει 456 λίτρα χωρητικότητας, έχοντας από κάτω το MegaBox των 80 λίτρων για την τοποθέτηση βρεγμένων ή λερωμένων αντικειμένων.

Αναφορικά με το κινητήριο σύστημα, αποτελείται από ήπια υβριδικές εκδόσεις βενζίνης του 3κύλινδρου 1.0 EcoBoost με ισχύ 125, 155 και 170 ίππους. Οι εκδόσεις με τον πρώτο κινητήρα συνδυάζονται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift των επτά σχέσεων, ενώ οι εκδόσεις με τους 155 και 170 ίππους (ST) είναι αποκλειστικά αυτόματες. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε ισχύ 125 ίππων και συνεργαζόταν με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η μίζα/γεννήτρια (BISG) ανακτά ενέργεια και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,38kWh. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 16 ίππους με 50Nm ροπή. Στο θέμα των επιδόσεων, το βάρους 1.241 κιλών όχημα, ολοκληρώνει το 0-100χλμ./ώρα σε 9,8δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 191χλμ./ώρα.

Οδηγώντας το Puma 1.0 EcoBoost 125 PS, δύσκολα αντιλαμβάνεσαι πώς εμπλέκεται το BISG και όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 25χλμ./ώρα, το μοτέρ σβήνει για μειωμένη κατανάλωση. Η ανάρτησή του επίσης είναι πάρα πολύ καλή και η σπορ έκδοση της ST Line της δοκιμής, μπόρεσε να φιλτράρει όμορφα τις όποιες ανωμαλίες που παρουσιάστηκαν. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και πληροφοριακό επίσης, ενώ εκείνο της πέδησης πολύ καλό και εξίσου άμεσο. Να σημειωθεί πως πίσω έχουν τοποθετηθεί ταμπούρα.

Με την ανανέωση που πραγματοποίησε η Ford, εκσυγχρόνισε το Puma και ειδικότερα τον ψηφιακό του κόσμο, κάτι αναγκαίο λόγω της εποχής που ζούμε. Η καμπίνα του διαθέτει άφθονους χώρους και χάρη στο σύγχρονο σύστημα κίνησης, παραμένει μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία των B SUV.

Drive it Τελευταίες ειδήσεις