Το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ, για ένατη χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στη Black Friday 2024 και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα, που δημοσιεύτηκε σήμερα (5.12.2024), σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων του λιανικού που πραγματοποιούν εκπτώσεις.
Στην φετινή περίοδο της Black Friday 2024 συμμετείχε μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων (81%) συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, και περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (το 56%) δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους φέτος. Επιπλέον, σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις είχαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2022 και το 2023.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αναφορικά με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, 9 στις 10 επιχειρήσεις εμφανίζονται από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες, παρά την ανησυχία για τις καιρικές συνθήκες την εν λόγω περιόδου (κακοκαιρία Bora). Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη Black Friday σε όλη την εβδομάδα, ενώ το 30% των επιχειρήσεων συμμετείχε μόνο το τριήμερο (Παρασκευή 29/11 – Κυριακή 1/12).
Όπως αναφέρεται στην έρευνα της ΕΣΕΕ, κατά τη διάρκεια της Black Friday 2024, 6 στις 10 επιχειρήσεις (το 59%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις από 21% έως 40% της αρχικής τιμής και περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων της.
Τα ψηφιακά μέσα πληρωμών κυριάρχησαν στις συναλλαγές που διεκπεραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της Black Friday 2024, ενώ σε μόλις 1 στις 10 χρησιμοποιήθηκαν μόνο μετρητά.
Τέλος, η βιτρίνα του καταστήματος και η αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτέλεσαν τη βασική επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων, όπως αποκάλυψε η έρευνα.