Το Ford Kuga, το μικρομεσαίο SUV της «μπλε οβάλ» μάρκας το οποίο παρουσιάσαμε και σε video προ ημερών, στην έκδοση plug-in hybrid είναι αυτό που λέμε «όλα τα λεφτά».
Δεν ξέρω, αλλά για κάποιο λόγο μου αρέσουν πολύ οι εκδόσεις plug-in hybrid και ειδικά αυτές που βγάζουν μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, διότι μπορώ να κάνω αστικές μετακινήσεις χωρίς να ρυπαίνω, χωρίς να πληρώνω πολύ -διότι το ρεύμα είναι φθηνότερο από τη βενζίνη-, να οδηγώ αθόρυβα και άνετα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Και όλα αυτά τα συνδυάζει η έκδοση του αναβαθμισμένου Ford Kuga plug-in hybrid.
Πλάι, λοιπόν, στη βενζινοκίνητη έκδοση με κινητήρα 1.5lt ισχύος 150 ίππων και στη φουλ υβριδική και τετρακίνητη Kuga Hybrid AWD, ήρθε να προστεθεί η plug-in hybrid έκδοση, η οποία φορτίζεται από εξωτερική πηγή και μπορεί να δώσει αυτονομία ηλεκτρικής κίνησης έως 68 χλμ.
Η τολμηρή σχεδίαση του αυτοκινήτου σε προκαλεί ευγενικά να το εξερευνήσεις, με τη δυναμική μάσκα να συνοδεύεται από μια coast-to-coast μπάρα φώτων LED, φτάνοντας στους νέους full LED προβολείς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το χρώμιο στην ποδιά και στις δύο απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες, «δένουν» με τις ζάντες αλουμινίου και με το μικρό ταμπελάκι στην πίσω πόρτα που γράφει την έκδοση plug-in hybrid, για να ξεχωρίζει.
Απουσιάζουν περιμετρικά προστατευτικά και η σχεδίαση θα έλεγα ότι είναι πιο on παρά off-road, μολονότι SUV.
Μεγάλη δουλειά έκαναν οι σχεδιαστές στην καμπίνα, σε ένα πιο απέριττο περιβάλλον, με λιγότερους φυσικούς διακόπτες και περισσότερη ψηφιοποίηση.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η τεράστια οθόνη αφής των 13,2 ιντσών σε οριζόντια θέση, για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας με τεχνολογία SYNC 4 τελευταίας γενιάς, για πλοήγηση συνδεδεμένη στο cloud, φωνητικό έλεγχο με κατανόηση φυσικής γλώσσας, ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto για συνδεσιμότητα smartphone, και συνδεσιμότητα 5G FordPass για γρήγορη μεταφορά δεδομένων και τις ενημερώσεις λογισμικού.
Το σπορτίφ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT 12,3 ιντσών που μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα τα θέλω του οδηγού σε πληροφορία, και ο περιστροφικός διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αναβαθμίζουν την εικόνα.
Τα δέρμα και αλκαντάρα καθίσματα με πολλή καλή πλευρική στήριξη σε ξεκουράζουν στο ταξίδι και σε κρατούν στη θέση σου στα στροφιλίκια, με τις κόκκινες ραφές που συναντάμε και στο δερμάτινο τιμόνι να αναδεικνύουν μια πολύ σπορτίφ εικόνα που σου φτιάχνει τη διάθεση.
Πίσω κάθονται άνετα τρεις ενήλικες επιβάτες και αυτό που βολεύει πολύ είναι ότι τα πίσω καθίσματα μπορείς να τα μετακινήσεις κατά 14 εκ. μπροστά πίσω, ώστε αν θέλεις να αυξάνεις τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών ή να μεγαλώνεις τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ που φτάνει στα 553 λίτρα.
Οδηγικά, το μοτέρ βενζίνης των 2.5lt μαζί με έναν μεγαλύτερο από πριν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 243 ίππους, με τη μπαταρία των 14,4 kWh να μπορεί να χαρίσει αυτά τα 68 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας που προανέφερα.
Με φοβερή ροπή από χαμηλά, αθόρυβη εκκίνηση, θα ακούσεις θόρυβο στις υψηλές στροφές και μόνο όταν θα λειτουργεί το μοτέρ βενζίνης.
Αν κινείσαι ηλεκτρικά, αδειάσει η μπαταρία και διανύσεις χιλιόμετρα μέχρι να φτάσεις τα 100, έχει υπολογιστεί ότι θα κάψεις για τα υπόλοιπα χιλιόμετρα μόλις 0,9 λίτρα καυσίμου, κάτι που πραγματικά σε κάνει να μην επισκέπτεσαι τακτικά το πρατήριο για ανεφοδιασμό.
Με το αναβαθμισμένο power-split αυτόματο κιβώτιο να αλλάζει ομαλά τις σχέσεις ταχυτήτων, μπορείς να επιταχύνεις σε 7,3 δευτ. στα 0-100 χλμ., ενώ αν θέλεις να ρυμουλκήσεις έχεις έλξη μέχρι 2.100 κιλά.
Στην Ελλάδα που δεν έχουμε περιβαλλοντικές ζώνες οδήγησης, όπου υποχρεωτικά κινούνται μόνο ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα σε ηλεκτρική λειτουργία, δεν χρειάζεσαι την τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που διαθέτει το Kuga plug-in hybrid και σε μεταφέρει αυτόματα σε ηλεκτρική λειτουργία μηδενικών εκπομπών, αλλά έχε το κατά νου αν πας ταξίδι στο εξωτερικό και σε πόλη που έχουν τέτοιες ζώνες.
Το νέο Kuga και στην έκδοση plug-in hybrid, εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, που πραγματικά σε βοηθούν ανά πάσα στιγμή.
Το μοντέλο είναι μια από τις επιλογές και για εταιρική χρήση, με τις απαλλαγές που ισχύουν, γι’ αυτό και ανήκει στα πιο καλοπουλημένα.
Συμπερασματικά, η ενδιάμεση λύση, αν δεν θέλεις απλό υβριδικό ή ηλεκτρικό Kuga, το plug-in hybrid σου δίνει απίστευτες λύσεις.