Με την τεράστια παράδοση που έχει η Volkswagen στα και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, μπήκα στον πειρασμό να μιλήσω με ένα από τα ανώτερα στελέχη της εταιρείας για το παρόν και το μέλλον.
Με την ευκαιρία της παγκόσμιας παρουσίασης του νέου Transporter στην Ελλάδα, για δύο μήνες με περίπου 10.000 καλεσμένους, συναντήθηκα στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου με τον Αλμπερτ Κίρτσνιγκερ, επικεφαλής σχεδιασμού του τομέα Volkswagen Επαγγελματικά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προφανώς, ένα τόσο υψηλόβαθμο στέλεχος, με τη γνώση του και την εμπειρία του, δεν θα μπορούσε να περιοριστεί μόνο σε θέματα σχεδίασης, απαντώντας ευδιάθετα στις ερωτήσεις μου.
Είναι η σχεδίαση σημαντικός παράγοντας σε ένα επαγγελματικό όχημα;
Πιστεύω πώς ναι. Η σχεδίαση είναι κάτι παραπάνω από το στυλ. Δείτε για παράδειγμα που φέτος γιορτάζουμε τα 75 χρόνια του Transporter, ενός αυτοκινήτου που έγραψε ιστορία και με τη σχεδίασή του, ενός εμβληματικού μοντέλου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι και συναίσθημα, που πρέπει να ταιριάζει με το συναίσθημα το κατόχου του.
Ποια θα είναι η γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων VW για το 2025;
Η γκάμα μας είναι μεγαλύτερη από αυτή που φαντάζεστε, η πιο μεγάλη που διαθέτουμε. Και δεν γνωρίζω κανέναν ανταγωνιστή που να έχει τόσο εξειδικευμένη γκάμα, που να προσφέρει μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες και να ικανοποιεί τις ανάγκες κάθε υποψήφιου αγοραστή.
Ξεκινάμε με το Caddy που διατίθεται και σε 7θέσια επιβατική έκδοση, ενώ παρουσιάσαμε πριν λίγο καιρό και την έκδοση plug-in hybrid (38.900 ευρώ στην Ελλάδα). Προσφέρεται με κοντό και μακρύ μεταξόνιο. Έχουμε το Transporter και σε επιβατική έκδοση, και το ID. Buzz, που με το κοντό μεταξόνιο είναι μεταξύ του μακριού Caddy και το κοντού Transporter.
Διαθέτουμε το Mutlivan και σε επιβατική έκδοση, το νέο California μόνο σε επιβατική έκδοση, το Crafter μόνο σε επαγγελματική έκδοση και βέβαια το pick-up Amarok.
Παράλληλα, προσφέρουμε αυτόνομη οδήγηση. Τώρα ξεκινάμε δοκιμές στο Αμβούργο με το ID. Buzz, το οποίο θα λανσαριστεί στην αγορά του Τέξας των ΗΠΑ, κάτι που είναι πολύ ενδιαφέρον.
Και σε αυτή τη γκάμα, συνδυάζοντάς τη με αυτή τη τεχνολογία, έχουμε ανέβει πολύ σε επίπεδο σε σχέση με πριν.
Αργότερα θα προσφέρουμε και στο Transporter τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι διαθέτουμε πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων. Το 2025 είναι η χρονιά που όλα όσα παρουσιάσαμε προς τα τέλη του 2024, θα έρθουν στην αγορά.
Πόσες και ποιες θα είναι οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις επαγγελματικών οχημάτων VW για το 2025 και ποιες μπορούμε να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια;
Πρώτα από όλα πρέπει να πω ότι είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι προς την ηλεκτροκίνηση και προσφέρουμε ηλεκτρικά μοντέλα.
Ωστόσο αυτή τη στιγμή αποφασίσαμε ότι θέλουμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας προσφέροντας πληθώρα επιλογών σε συστήματα κίνησης, με θερμικούς κινητήρες, plug-in υβριδικές εκδόσεις και βέβαια αμιγώς ηλεκτρικές.
Είναι και το γεγονός ότι με τις νέες οδηγίες για τους ρύπους στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, γι’ αυτό κι εμείς προσφέρουμε όλες τις επιλογές.
Σκέφτεται η εταιρεία να κινηθεί προς το υδρογόνο στα επαγγελματικά της οχήματα;
Μεγάλη ερώτηση. Εδώ και 25 χρόνια στο Φόλσμπουργκ δουλεύουμε σε αυτή τη τεχνολογία. Ως σχεδιαστής κοιτάζω το μέλλον και πώς μπορεί να επιταχυνθεί αυτή η τεχνολογία.
Πιστεύω πραγματικά ότι η τεχνολογία του υδρογόνου είναι για τα βαριά οχήματα, τα φορτηγά, τα πλοία, ακόμα και τα αεροπλάνα. Εκεί έχει πολύ μέλλον η τεχνολογία αυτή.
Όμως στα μικρότερα οχήματα, όπως στα ΙΧ ή για παράδειγμα στο Transporter, δεν θεωρώ ότι ταιριάζει η τεχνολογία του υδρογόνου.
Οι μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα εξελίσσονται πολύ γρήγορα. Οι χαμηλού κόστους μπαταρίες για μικρές αποστάσεις και οι πιο τεχνολογικά προηγμένες για γρήγορη φόρτιση, σε 10 – 20 λεπτά.
Λοιπόν, αυτό είναι το μέλλον.