Η εμπορική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη «είναι έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου», αναφέρουν οι δυο δικαστικοί πραγματογνώμονες στο πόρισμά τους για την εξέταση των τριών νέων βίντεο που ήρθαν στη δημοσιότητα.
Η έκθεση των πραγματογνωμόνων που είδε το φως της δημοσιότητας σήμερα (13.02.2025). Ταυτοποιεί ότι στα νέα βίντεο, που κατέθεσε ο δικηγόρος εταιρίας security, Βασίλης Καπερνάρος, εικονίζεται η εμπορική αμαξοστοιχία που λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 συγκρούστηκε με τρένο της Hellenic Train στα Τέμπη και η οποία δεν φαίνεται να μεταφέρει ύποπτο φορτίο. Δεν πιστοποεί, όμως, όπως αναφέρεται, τη γνησιότητα των βίντεο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Από την ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό εμφανίζεται η διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28-2-2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά το χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών. Η παρούσα έκθεση αφορά την ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 χωρίς να πιστοποιεί την γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Η εμπορική αμαξοστοιχία αποτελούνταν από 2 εν σειρά ηλεκτράμαξες σε ζεύξη διπλής έλξης (κατά σειρά Η/Α 1 120-022 και Η/Α 2 120-012) και 13 φορτάμαξες (πλατφόρμες) με σύνθεση», αναφέρουν οι πραγματογνώμονες και παραθέτουν τα στοιχεία που τους χορηγήθηκαν από την Hellenic Train.
Δείτε εδώ όλη την έκθεση των πραγματογνωμώνων
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η διέλευση της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη σήραγγα του Πλαταμώνα, προτού περάσει από τη σήραγγα των Τεμπών.
— ArisPortosalte (@ArisPortosalte) February 10, 2025
Ευκαιρία για σύγκριση με τα προηγούμενα βίντεο.. pic.twitter.com/IyU7gQAqvf
Ορίστε το βίντεο που παρέδωσε ο Βασίλης Καπερνάρος στον εφέτη ανακριτή.
— ArisPortosalte (@ArisPortosalte) February 7, 2025
Διακρίνεται η εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά πριν από την, δυστυχώς, μοιραία σύγκρουση, όταν βγαίνει από τη σήραγγα των Τεμπών.. pic.twitter.com/UAyEnDrpoY
Σε ό,τι αφορά στα βαγόνια του μοιραίου τρένου, οι δυο δικαστικοί πραγματογνώμονες αναφέρουν:
«Από την παραπάνω ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού τόσο από τη σήραγγα του Πλαταμώνα, όσο και από τη σήραγγα των Τεμπών, γίνονται αντιληπτά τα κάτωθι:
- Ο εμπορικός συρμός και στα 2 βίντεο αποτελείται από 2 Η/Α, 3 Φ/Α με λαμαρίνες και 10 Φ/Α με container, όπως ακριβώς και ο συρμός της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας
- Τα διακριτικά των container και η σειρά με την οποία είναι αυτά σχηματισμένα συμπίπτουν τόσο στα 2 βίντεο που αναλύθηκαν παραπάνω, όσο και με αυτά του συρμού 63503 της εμπορικής αμαξοστοιχίας που διαπιστώθηκαν από την αστυνομία κατά το άνοιγμά τους στον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης.
- Η σειρά σχηματισμού του συρμού 63503 συμπίπτει τόσο με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος (Φωτο 10 και 11 παραπάνω) και τα έγγραφα της Hellenic Train (Πίνακας 1), όσο και με την ανάλυση των παραπάνω βίντεο.
- Οι τρεις πρώτες φορτάμαξες που είναι έμφορτες με λαμαρίνες, έχουν τα πλαϊνά παραπέτα (κάθετοι δοκοί) κατεβασμένα, λόγω του μεγαλύτερου πλάτους των λαμαρινών από αυτό των φορταμαξών και έχουν μόνο τα εμπρόσθια και τα οπίσθια παραπέτα ανασηκωμένα. Αντίθετα, στις υπόλοιπες 10 φορτάμαξες που είναι έμφορτες με container, τα πλαϊνά παραπέτα είναι ανασηκωμένα.
- Σε καμιά από τις φορτάμαξες τόσο αυτές που είναι έμφορτες με λαμαρίνες όσο και σε αυτές που είναι έμφορτες με container, δεν φαίνεται να είναι τοποθετημένα άλλα δοχεία ή βυτία, πέραν του επίσημου φορτίου που είναι οι λαμαρίνες και τα container».
Τώρα, το πόρισμα των δυο δικαστικών πραγματογνωμόνων θα σταλεί στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας, προκειμένου να γίνει η αντιπαραβολή των βίντεο με τα κατασχεμένα καταγραφικά και servers από τα γραφεία της ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης, ώστε να πιστοποιηθεί αν τα νέα βίντεο είναι γνήσια.