Driveit

Hyundai: Προκαλεί Inster-ία στην αγορά των ηλεκτρικών

Το νέο, εντελώς αμιγώς ηλεκτρικό, μπορεί να διαμορφώσει νέες καταστάσεις στην Ελλάδα

Οι στόχοι της Hyundai ως προς την ηλεκτροκίνηση είναι φιλόδοξοι και έχουν εκφραστεί πολλάκις από το κορεατικό εργοστάσιο, καθώς προχωρά σε καταιγισμό παρουσιάσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το ίδιο φιλόδοξος είναι και ο όμιλος Βασιλάκη, εισαγωγέας της Hyundai, που ενστερνίζεται πλήρως το όραμα της κορεατικής μάρκας.

Με το λανσάρισμα στην αγορά της Ευρώπης και από σήμερα στην Ελλάδα, του πρώτου της ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, οι προσδοκίες είναι υψηλές, τηρουμένων των αναλογιών του μεγέθους της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, που το 2024 έκλεισε στο 6,4%, με στόχο να αγγίξει το 9% το 2025.

Όμως, αυτό είναι κάτι που θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες.

Ο πρώτος είναι αν η κυβέρνηση θα συνεχίσει την επιδοτούμενη πολιτική, πέραν των πρόσθετων 11 εκατ. ευρώ που έβαλε μόλις χθες, αλλά θα εξανεμιστούν γρήγορα.

Ο δεύτερος παράγοντας είναι η αλλαγή νοοτροπίας που αρχίζει να διαφαίνεται στον Έλληνα, να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σε βάθος χρόνου, όχι και μεγάλου, θα τον συμφέρει.

Ο τρίτος παράγοντας, σημαντικός επίσης, είναι να αυξηθούν τα δημόσια σημεία φόρτισης, ώστε να βρίσκει κάποιος εύκολα θέση για να φορτίσει.

Ένας ακόμα παράγοντας είναι η ταχυφόρτιση, δηλαδή να μπορεί ένα όχημα να παίρνει πολλή ενέργεια σε λίγα λεπτά.

Και ένας, κρίσιμος, επίσης, παράγοντας, είναι να γίνουν πιο φτηνά τα ηλεκτρικά οχήματα, τη στιγμή που η εξέλιξη στην τεχνολογία των μπαταριών το επιτρέπει.

Hyundai Inster
Κατά την παρουσίαση του νέου Hyundai Inster

Με όλους αυτούς τους παράγοντες στο τραπέζι, συν το γεγονός ότι μια από τις τέσσερις επιτροπές την Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξετάζει να υπάρξουν ενιαία επιδοτούμενα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε όλα τα κράτη – μέλη, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε πολλά να δούμε.

Κατά την παρουσίαση του νέου Hyundai Inster στην Ελλάδα, ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής εισαγωγικών εταιρειών του ομίλου Βασιλάκη, ένας βαθύς γνώστης της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εμφανίστηκε βέβαιος ότι «με την παρουσία του Inster θα μεγαλώσουμε την αγορά των ηλεκτρικών στην Ελλάδα», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Και αυτή την άποψη τη βασίζει σε ορισμένα δεδομένα.

Το πρώτο είναι ότι το αυτοκίνητο, όντας υπερυψωμένο, παραπέμπει σε SUV, μια κατηγορία που κατέχει το 63,9% της αγοράς.

Το δεύτερο δεδομένο είναι ότι με 3,825 μέτρα μήκος, και με 2,580 μέτρα μεταξόνιο, βρίσκεται μεταξύ των αμαξωμάτων της κατηγορίας Α, των αυτοκινήτων όλης και της κατηγορίας Β, των supermini, κάτι που σημαίνει ότι αγγίζει από νέους σε ηλικία, νέα ζευγάρια, επίσης, έως και μεγαλύτερους σε ηλικία.

Ένα ακόμα δεδομένο είναι οι δύο εκδόσεις μπαταριών, με την 42kWh να χαρίζει αυτονομία έως 320 χλμ. και την 49kWh να φτάνει τα 370 χλμ., υπεραρκετά για αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις, μέχρι να φορτιστεί εκ νέου.

Ως δεδομένο θεωρεί ο Ανδρέας Χριστοφορίδης την υψηλή ποιότητα κατασκευής, κάτι για το οποίο είναι γνωστό η Hyundai, κι αυτό το διαπιστώνεις απλώς κλείνοντας την πόρτα του, με τον θόρυβο να είναι βαρύς, όπως σε ένα πανάκριβο αυτοκίνητο και όχι ελαφρύς σαν σε ένα καρυδότσουφλο.

Και, βέβαια, ένα ακόμα δεδομένο, είναι η τιμολογιακή πολιτική, καθώς με τιμή από 22.390 ευρώ (περιλαμβάνεται και το Green Bonus 2.600 ευρώ της Hyundai), είναι πολύ δελεαστικό. Μάλιστα, αν κάποιος το αγοράσει τώρα και καταθέσει αίτηση επιδότησης, το πλέον πιθανό, τώρα που μιλάμε και όχι αργότερα που ίσως να μην υπάρχουν χρήματα, είναι ότι μπορεί να το αποκτήσει από 16.973 ευρώ!

Κι αν συνυπολογίσει κάποιος ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, δεν έχει κόστη συντήρησης (μετά από 3 χρόνια επίσκεψη στο συνεργείο) και πληρώνει πολύ λιγότερα χρήματα για να το φορτίσει, σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο υβριδικό, ε τότε μάλλον καλά κάνουν αρκετά και αλλάζουν τρόπο σκέψης για τα ηλεκτρικά.

Άφησα στην άκρη την αισθητική του αυτοκινήτου με σύγχρονα και ρετρό στοιχεία, τους χώρους, την ευελιξία με όλα τα καθίσματα να διπλώνουν (!), το φινίρισμα και τις επιδόσεις με 97 και 115 ίππους στις δύο εκδόσεις μπαταρίας, διότι προστίθενται πολλά δεδομένα.

Όμως, δεν παραλείπω να σημειώσω τα 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και τα 8 χρόνια για τη μπαταρία ή 160.000 χλμ.

Hyundai Inster
Οδηγώντας στα πρώτα χιλιόμετρα το νέο Hyundai Inster

Θα επανέλθω, ωστόσο, με περισσότερα στοιχεία μετά από μια πιο εκτενή δοκιμαστική οδήγηση, όμως έστω και αυτή η μικρή που πραγματοποίησα, αποτύπωσε όσα σημείωσα παραπάνω.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα