Οι φωτογραφίες δεν τραβήχτηκαν τυχαία, ούτε επειδή το λευκό χρώμα του Jeep Avenger e-Hybrid ταιριάζει απόλυτα με το λευκό τοπίο.
Απλά, αφού είδαμε φέτος αρκετές… άσπρες μέρες, που μας έλειψαν τα τελευταία χρόνια, είπαμε να το εκμεταλλευτούμε και τι καλύτερο από το να πηγαίνεις στο χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων με ένα αυθεντικό Jeep.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυθεντικό, διότι όπως έχω ξαναγράψει πολλοί λέγοντας τζιπ εννοούν ένα οποιοδήποτε SUV, όμως Jeep είναι μόνο μία που στο πέρασμα των χρόνων κατάφερε να κάνει το όνομά της συνώνυμο μιας ολόκληρης κατηγορίας.
Το Jeep Avenger e-Hybrid, αποτελεί μια ήπια υβριδική έκδοση που πλαισιώνει ιδανικά τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, την βενζινοκίνητη των 1.2lt – 100hp, την τετρακίνητη βενζινοκίνητη 4xe με δύο ίδιο κινητήρα αλλά συν δύο ηλεκτρικά μοτέρ με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 136 ίππους και την αμιγώς ηλεκτρική των 156 ίππων.
Ως προς την εμφάνιση δεν θα βρεις εύκολα διαφορές από τις άλλες εκδόσεις και μόνο το πράσινο e στην αριστερή άκρη της πίσω πόρτας υποδηλώνει την υβριδική του υπόσταση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με καθαρές γραμμές, σε τετραγωνισμένο αμάξωμα, τη γνώριμη μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά που έρχονται σε χρωματική αρμονία με τους προφυλακτήρες, τους καθρέπτες, την οροφή, και την πίσω αεροτομή, αλλά και τις όμορφες 18άρες ζάντες τύπου μαργαρίτας, το Jeep Avenger e-Hybrid είναι ένα καλοσχηματισμένο σύνολο.
Με 20 εκ. απόσταση από το έδαφος είναι ικανό να πηγαίνει παντού, έχοντας και πολύ καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, 20, 20 και 34 μοίρες, αντίστοιχα, που το καθιστούν ικανό για τα δύσκολα.
Στα ενδότερα, η καμπίνα είναι αρκετά προσεγμένη με καλά πλαστικά, δερμάτινη ταπετσαρία και τιμόνι στην ακριβή έκδοση δοκιμής, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και ίδιας διάστασης οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, μπόλικους μικρούς αποθηκευτικούς χώρους και ένα πορτ-μπαγκάζ 380 λίτρων όγκου (με διπλό πάτωμα), επαρκές για τις βασικές αποσκευές των 4 ενήλικων επιβατών που χωρούν άνετα. Ένας πέμπτος θα δυσκολευτεί αν είναι κανονικού αναστήματος, όμως όλοι οι καλοί χωράνε, που λέμε.
Αναπαυτικά τα καθίσματα, με καλή πλευρική στήριξη, που τη χρειαστήκαμε στα πολλά στροφιλίκια, για να απολαύσουμε μια πράγματι ευχάριστη οδήγηση.
Το επισημαίνω αυτό διότι το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί το Jeep Avenger e-Hybrid, είναι γνωστό και δοκιμασμένο σε αρκετά μοντέλα του ομίλου Stellantis (Citroen, Peugeot, Opel).
Το σύστημα αυτό απαρτίζεται από έναν βελτιωμένο, σε σχέση με την απλή έκδοση, κινητήρα βενζίνης 1.2lt – 100hp με 205 Nm ροπής, που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 29 ίππων με 55 Nm ροπής, που βρίσκεται τοποθετημένο (κοινή πρακτική) στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 6 ταχύτητες.
Υπάρχει και μια μικρούλα μπαταρία 0,9 kWh, η οποία μαζεύει ενέργεια από το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα, που φαίνεται χρήσιμη για να μπορέσεις να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά στο 50% των αστικών μετακινήσεών σου, με το συνεχές σταμάτα ξεκίνα. Και ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Εξοικονόμηση χρημάτων λέγεται, διότι περιορίζεις την κατανάλωση καυσίμου.
Για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι, διότι το σύστημα διαχειρίζεται τη λειτουργία μόνο του, δηλαδή να κινηθεί μόνο ηλεκτρικά, ή με την εμπλοκή και των δύο κινητήρων ή μόνο με τον βενζινοκινητήρα.
Πάντως, μπορείς να δεις πώς και πότε μαζεύεις ή καταναλώνεις ενέργεια, από την ψηφιακή βελόνα στον πίνακα οργάνων που κινείται ανάμεσα στο Power όταν είναι σε φουλ λειτουργία και τα δύο μοτέρ, στο Eco όταν κινείται υβριδικά και στο Charge όταν φορτίζει η μπαταρία και κινείται ηλεκτρικά. Οπότε, αν έχεις λίγο το νου σου, μπορείς να ελέγχεις την κατανάλωση που δεν θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ μπορεί με σταθερή οδήγηση να βρίσκεται στα 6,5 λίτρα.
Αν θέλεις χειροκίνητες αλλαγές μπορείς να τις κάνεις και από τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά θα τσιμπήσει η κατανάλωση, ενώ μέσω του διακόπτη Drive Mode μπορείς να επιλέξεις και το πρόγραμμα που θέλεις να κινηθείς, ανάλογα τα γούστα ή το περιβάλλον. Έχεις λοιπόν προφίλ οδήγησης: Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow, με τις τρεις πρώτες για τα γούστα και τις τρεις τελευταίες για το πού κινείσαι.
Με 10,9 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα δεν παίρνεις το υβριδικό Avenger για να κοιτούν οι άλλοι τη σκόνη σου, αλλά είναι σπιρτόζικο, ενώ δεν χρειάζεται να αγγίξεις τα 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.
Με το νέο Jeep Avenger e-Hybrid είναι αλήθεια ότι κινήθηκα οικονομικά, σβέλτα, με ένα αυτοκίνητο λίγο πάνω από τα 4 μέτρα μήκος, ένα συμπαγές SUV, με περισσότερα από 2,5 μέτρα μεταξόνιο, που απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας.