Ελλάδα

Η γραφειοκρατία μειώθηκε κατά 50% τα τελευταία χρόνια – Τα αποκαλυπτικά στοιχεία έρευνας

Σχεδόν καθολική είναι η αναγνωρισιμότητα των κύριων online πλατφορμών του δημοσίου: 88% για το gov.gr, 91% για το TAXISNET/myAADE και 84% για το e-ΕΦΚΑ

Η γραφειοκρατία αποτελούσε ένα μεγάλο αγκάθι για τους περισσότερους πολίτες, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια με τις online πλατφόρμες η κατάσταση έχει βελτιωθεί.

Η μείωση της γραφειοκρατίας και η συστηματική χρήση από το κοινό των online πλατφορμών του δημοσίου είναι μερικά από ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας της εταιρείας Palmos Analysis για την εκπομπή Αναλύσεις στο ΕΡΤNEWS.

Η έρευνα ήταν πανελλαδική και διεξήχθη από τις 25 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου 2025.

Από την έρευνα προκύπτει μείωση της γραφειοκρατίας στη χώρα μας κατά την τελευταία πενταετία όπως διαπιστώνει το 50% των πολιτών. Το 27% αναφέρουν ότι η γραφειοκρατία δεν μεταβλήθηκε ιδιαίτερα, ενώ αύξηση της γραφειοκρατίας διαπιστώνει η μειοψηφία (21%).

Πάνω από 8 στους 10 (84%) πολίτες θεωρούν τη γραφειοκρατία στον ευρύτερο δημόσιο τομέα της χώρας μας «Πολύ» (57%) ή «Αρκετά» (27%) σημαντικό θέμα.

erevna

Οι Πολεοδομίες και τα Δικαστήρια / η Δικαιοσύνη καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά πολιτών που χαρακτηρίζουν τις υπηρεσίες αυτές «Πολύ» ή «Αρκετά» γραφειοκρατικές (75% και 74% αντίστοιχα). Ακολουθούν οι υπηρεσίες των Υπουργείων (68%), ο ΕΦΚΑ / τα Ασφαλιστικά Ταμεία (63%), το Κτηματολόγιο (60%), οι υπηρεσίες των Περιφερειών και η Εφορία (58%), τα Νοσοκομεία/οι Υπηρεσίες Υγείας (56%) και οι Δημοτικές Υπηρεσίες (54%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται για τα ΚΕΠ (29%) και την Αστυνομία (42%).

Το υψηλότερο ποσοστό ικανοποίησης από τη δια ζώσης επίσκεψη σε δημόσιες υπηρεσίες καταγράφεται για την προθυμία και την ευγένεια του προσωπικού (59%) και ακολουθούν η ικανοποίηση από την αποτελεσματικότητα / την επίτευξη του σκοπού της επίσκεψης (55%), οι διαδικασίες / η εκτέλεση της εργασίας (49%), ο χρόνος αναμονής (49%), ο χρόνος ολοκλήρωσης της εργασίας (47%) και, τέλος, η ικανοποίηση από τις εγκαταστάσεις / τους χώρους υπηρεσίας με 38%.

erevna

Τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης από τη δια ζώσης επίσκεψη σε όλους τους προαναφερθέντες τομείς καταγράφονται για τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Στον αντίποδα, η χαμηλότερη ικανοποίηση από την προθυμία / την ευγένεια του προσωπικού και τις διαδικασίες / την εκτέλεση της εργασίας καταγράφεται για την Εφορία (40% και 37% αντίστοιχα), ο ΕΦΚΑ / τα Ασφαλιστικά Ταμεία καταγράφουν τη χαμηλότερη ικανοποίηση σε σχέση με την αποτελεσματικότητα / την επίτευξη του σκοπού της επίσκεψης (44%) και τον χρόνο ολοκλήρωσης της εργασίας (36%), ενώ η χαμηλότερη ικανοποίηση για τον χρόνο αναμονής καταγράφεται για το Κτηματολόγιο (37%) και για τις εγκαταστάσεις / τους χώρους της υπηρεσίας καταγράφεται για την Αστυνομία (30%).

Σχεδόν καθολική είναι η αναγνωρισιμότητα των κύριων online πλατφορμών του δημοσίου: 88% για το gov.gr, 91% για το TAXISNET/myAADE και 84% για το e-ΕΦΚΑ.

erevna

Δύο στους τρεις πολίτες περίπου χρησιμοποιούν συστηματικά το gov.gr (68%) και το TAXISNET/myAADE (66%), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το e-ΕΦΚΑ βρίσκεται στο 36%.

erevna

Η έκδοση υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων αποτελεί την πλέον δημοφιλή υπηρεσία της πλατφόρμας gov.gr, καθώς το 43% των πολιτών δηλώνουν ότι την έχουν χρησιμοποιήσει.

erevna

Ακολουθούν, η έκδοση πιστοποιητικών (41%), οι ψηφιακές υπογραφές και οι βεβαιώσεις εγγράφων (28%), οι άυλες συνταγές/τα παραπεμπτικά (27%) και οι υπηρεσίες για πολίτες και καθημερινότητα (24%).

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Δεν υπάρχει θέμα τσουνάμι και μεγάλου σεισμού στη Σαντορίνη, η δύσκολη περίοδος πέρασε», λέει ο Ευθύμιος Λέκκας
«Η Σαντορίνη και τα γύρω νησιά έχουν οργανωθεί πλήρως, όχι μόνο με σεισμογράφους με GPS και με όλα τα όργανα τα οποία πρέπει να υπάρχουν έτσι ώστε να έχουμε πλήρη γνώση και πλήρη αντίληψη του φαινομένου»
ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ