Τα στοιχεία Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου που ανακοινώθηκαν για την Aegean λίγες μέρες πριν δημοσιοποιηθούν τα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα 2024, θεωρούνται πρόκριμα για την φετινή χρήση.
Ενδεικτική είναι η πρόβλεψη των αναλυτών της Euroxx Securities (Αλεξ Μπουλουγούρη και Φανής Τζιουκαλά) οι οποίοι αναφέρονται σε χρονιά με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης της κερδοφορίας και περαιτέρω ενίσχυση της ήδη ισχυρής ταμειακής θέσης της Aegean. Ειδικά στο παραδοσιακά πιο αδύναμο 2μηνο του έτους, η Aegean κατέγραψε στα οικονομικά αποτελέσματά της, αύξηση 13% στην κίνηση εξωτερικού και 3% στο εσωτερικό, με τον συντελεστή πληρότητας στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H διαφορά που προκύπτει συνδυαστικά από το μεγαλύτερο αριθμό προσφερόμενων θέσεων και την επέκταση δικτύου/προορισμών. Η διοίκηση έχει ενισχύσει σημαντικά την παρουσία στην αγορά της Τουρκίας εντάσσοντας νέες απ’ ευθείας πτήσεις από Ηράκλειο, Μύκονο, Ρόδο και Σαντορίνη προς Κωνσταντινούπολη, ενέταξε την Λας Πάλμας (Γκραν Κανάρια) από τον Φεβρουάριο, πραγματοποίησε το πρώτο δρομολόγιο προς Ερμπίλ(Κουρδική περιφέρεια Ιράκ), ξεκινά προς Μπακού (Αζερμπαϊτζάν). Και από αρχές καλοκαιριού διευρύνει στο μεγαλύτερο ever δίκτυο προορισμών τόσο από το “Ελευθέριος Βενιζέλος” και “Μακεδονία” όσο από 5 διεθνή αεροδρόμια της χώρας, ενώ ενισχύει ακόμη περισσότερο ως hub την Κύπρο.
Ταυτόχρονα ενδυναμώνεται περαιτέρω η δραστηριότητα σε Ιβηρική Χερσόνησο, Βαλκάνια (Αλβανία, Βουλγαρία), Αίγυπτο αλλά και Ιταλία (Ρώμη, Μπολόνια) και Ελβετία (Ζυρίχη), ενώ συνεχίζεται και η σημαντική επένδυση της εταιρείας στα δρομολόγια σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Μαρόκο.
Στο δίκτυο εσωτερικού γίνεται σημαντική προσπάθεια για προσθήκη άμεσης διασύνδεσης περισσότερων προορισμών με επτά νέα δρομολόγια, εκ των οποίων τα τέσσερα με βάση το Ηράκλειο, προς τη Ρόδο, τη Νάξο, την Κέρκυρα και την Κω, δύο επιπλέον δρομολόγια με βάση τη Ρόδο, προς τα Χανιά και τη Σαντορίνη, ενώ η Θεσσαλονίκη αποκτά απευθείας σύνδεση με τη Σύρο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Για τους χρηματιστηριακούς αναλυτές κυρίως 2+1 είναι τα ατού στα χέρια των Ευτύχη Βασιλάκη και Δημήτρη Γερογιάννη, η προσθήκη περισσότερων αεροσκαφών, ο περαιτέρω εξορθολογισμός του λειτουργικού κόστους συν την παραδοσιακά προσεκτική διαχείριση που σε όρους κεφαλαίου απέδιδε και την περίοδο του melt down λόγω Covid.
Η AEGEAN είχε το 2024 καθηλωμένα έως και 10 σκάφη (ήτοι το 17% των jets) λόγω των απαραίτητων πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney. Η ένταξη περισσότερων τελευταίας τεχνολογίας σκαφών συνέβαλε στη μείωση του κόστους καυσίμων, με τον σχετικό συντελεστή να βελτιώνεται προοπτικά με την απόκτηση των επόμενων A320neo μέσα στο έτος.
Από τα συγκεκριμένα δύο οι αναλυτές “βλέπουν” επιπλέον κέρδος που θα αποτυπωθεί στα τελικά αποτελέσματα τέταρτου 3μηνου 2024, θεωρώντας πολύ πιθανό οι αποζημιώσεις από την Whitney & Pratt να είναι μεγαλύτερες (απ’ ότι αρχικά είχαν προβλέψει) αλλά και λόγω του χαμηλότερου κόστους καυσίμου (στα 69,93% η τελευταία μέση τιμή για το brent).
Οι αναλυτές της Euroxx Securities- Αλεξ Μπουλουγούρης και Φανή Τζιουκαλά- οι οποίοι παρακολουθούν την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών εκτιμούν ότι, το 2025 θα είναι μια σταθερή χρονιά με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης της κερδοφορίας και περαιτέρω αύξηση της (ήδη υψηλής) ταμειακής θέσης.
Ηδη, σε αντίθεση με το 2024 η εκκίνηση είναι θετική, με άνοδο 8,05% από την αρχή του έτους, και 4,15% σε διάστημα μηνός-απόρροια της σταδιακής λήψης θέσεων από “ισχυρά χέρια”, με την αποτίμηση στα επίπεδα του ενός δισ. ευρώ.