Driveit

Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 GT – Δοκιμή: Στο πνεύμα της οικονομίας

Το Peugeot 3008 όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά τo 2008, πράγματι προκάλεσε έκπληξη με την εμφάνισή του, σε βαθμό που να το οδηγήσει στην κορυφή των πωλήσεων και στη χώρα μας.

Στη διαδρομή του και με αναβαθμίσεις, το μικρομεσαίο C-SUV της γαλλικής μάρκας παρέμεινε από τα πιο εμπορικά αυτοκίνητα, με τον ανταγωνισμό να έχει φουντώσει και λογικό είναι να παίρνουν μερίδιο κι άλλες μάρκες.

Στο σήμερα, το ανανεωμένο Peugeot 3008 διατίθεται σε υβριδική έκδοση, σε plug-in hybrid αλλά και σε αμιγώς ηλεκτρική, καθώς και η Peugeot κινείται στο πνεύμα της οικονομίας και του εξηλεκτρισμού.

Πρώτα οδήγησα και σε αυτή θα αναφερθώ τώρα, την υβριδική εκδοχή Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6, σε επίπεδο εξοπλισμού GT.

Peugeot 3008 Hybrid

Κατ’ αρχάς το Hybrid του ονόματος υποδηλώνει την υβριδική υπόσταση του αυτοκινήτου, το 145 την ισχύ του συστήματος κίνησης και το e-DCS6 ότι έχουμε ένα ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων (δεν προσμετράται ακριβώς στη συνολική ισχύ), ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Όλα αυτά αποφέρουν ένα σύνολο αρκετά ζωηρό, αποδοτικό και συνάμα οικονομική στη χρήση.

Πριν φτάσω εκεί, οφείλω να επισημάνω ότι η εξευγενισμένη σιλουέτα των 4,54 μ. μήκους, μακρύτερη κατά 9 εκ. από την προηγούμενη, αποφεύγει τις ακρότητες στην εμφάνιση, με μια γλυκιά μάσκα που παιχνιδίζει στο μάτι και το νέο σήμα της μάρκας στη μέση.

Peugeot 3008 Hybrid

Το μαύρο χρώμα στο σπόιλερ, στα μαρσπιέ, στους καθρέπτες, στην οροφή και τον πίσω προφυλακτήρα, «δένουν» αρμονικά με τα σκουρόχρωμα φωτιστικά και τις μαύρες γυαλιστερές ζάντες, ενώ η προσθήκη της πίσω αεροτομής, ψηλά προσδίδει χαρακτήρα coupe.

Στην περίτεχνα κατασκευασμένη καμπίνα, ειδικά ο συνοδηγός φαίνεται να είναι χωμένος στο περιβάλλον του, με το «κόψιμο» του ταμπλό και της κονσόλας, ενώ διατηρείται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του i-Cockpit, που προσδιορίζεται από το μικρό τιμόνι με τα επίπεδα πάνω και κάτω τμήματα και τις οθόνες.

Μια ενιαία, κυρτή οθόνη 21 ιντσών φέρει αριστερά τα όργανα και δεξιά το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας με ρυθμίσεις αφής, ενώ από μια άλλη, μικρή οθόνη, ρυθμίζουμε το smartphone, τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης.

Peugeot 3008 Hybrid

Η εκκίνηση γίνεται με διακόπτη στο ταμπλό και ακριβώς δίπλα βρίσκεται ο διακόπτης για το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ στην κονσόλα θα βρούμε τον διακόπτη για το Drive Mode, δηλαδή για τα προγράμματα λειτουργίας οδήγησης.

Τα σπορ δερμάτινα καθίσματα της έκδοσης GT και με διάτρητο δέρμα –όπως και στο τιμόνι-, το ύφασμα στο ταμπλό και στις πόρτες και τα κάπως σκληρά πλαστικά, συνθέτουν μια καμπίνα που θέλει να τη συνηθίσεις, με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, θύρες USB-C αλλά και πρίζα 12V.

Θα χωρέσει και πέμπτος ενήλικας επιβάτης, με το τούνελ μετάδοσης να μην είναι άβολο για τα πόδια, ενώ το πορτ-μπαγκάζ χωρά 520 λίτρα όγκου αποσκευών και αν αναδιπλώσεις ασύμμετρα τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, μπορείς να μεταφέρει και ογκώδη αντικείμενα.

Peugeot 3008 Hybrid

Οδηγώντας ένα αυτοκίνητο με τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 136 ίππων, turbo, ακόμα και σε ένα μεγάλου, σχετικά, μεγέθους αυτοκίνητο, αλλά με μέτριο βάρος 1.648 κιλών προς όφελος της κατανάλωσης, δεν θα πρέπει να περιμένεις πάρα πολλά.

Έχεις όμως αρκετά, 145 άλογα, συνδυασμένης απόδοσης, στη διάθεσή σου και θα κινηθείς με άνεση στα ορεινά, έχοντας την καμπίνα γεμάτη. Βέβαια, αυξάνοντας το βάρος αυξάνεται κάπως και η κατανάλωση, όμως αυτό είναι για όλα τα αυτοκίνητα.

Πολιτισμένα λειτουργεί το μοτέρ και στο πρόγραμμα Eco θα δεις την κατανάλωση να μην ξεφεύγει. Στο Nornal υπάρχει ισορροπία επιδόσεων και κατανάλωσης, ενώ στο Sport προτεραιότητα έχουν οι επιδόσεις, αλλά δεν θα βιώσεις… εκρήξεις στο δρόμο. Πάντως, πάνω από 8 λίτρα στα 100 χλμ. δε θα ξεφύγεις εύκολα, με την εταιρεία να αναφέρει μέση, μικτή κατανάλωση 5,6 λίτρα.

Peugeot 3008 Hybrid

Με την ηλεκτρική υποβοήθηση του μοτέρ στο αυτόματο κιβώτιο, ξεκινάς ηλεκτρικά και αθόρυβα, και έτσι κινείσαι έως τα 10 χλμ./ώρα και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, εξαιτίας της μικρής ενέργειας που αποθηκεύεται στη μπαταριούλα των 0,43 kWh, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αποδοτικό και νέο, καθώς δεν υπάρχει πλέον αυτόματο 8άρι, λόγω της ύπαρξης του ηλεκτρομοτέρ.

Η οδηγική συμπεριφορά θα σου αρέσει, με καλοστημένη ανάρτηση και σβέλτο σύστημα διεύθυνσης, ενώ σε εξοπλισμό μπορεί να φέρει έως 40 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, και συνδεδεμένες υπηρεσίες.

Το νέο Peugeot 3008 παραμένει μια ισχυρή πρόταση αγοράς.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα