Ενώ η Lexus προχωρά από ρεκόρ σε ρεκόρ και αύριο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης θα παρουσιάσει την 8η γενιά της ναυαρχίδας της ES, με το νέο RZ που αποκάλυψε πριν λίγο καιρό εντυπωσιάζει με την τεχνολογία της.
Καθώς η ιαπωνική μάρκα πρόκειται να λανσάρει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους επόμενους 12 μήνες, το νέο πολυτελές ηλεκτρικό SUV RZ που είδα στο Ευρωπαϊκό Forum Kenshiki στις Βρυξέλλες, εμφορείται από δύο σημαντικές καινοτομίες με στόχο την ανάπτυξη οχημάτων που βασίζονται σε λογισμικό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η μία είναι το σύστημα steer by wire και η δεύτερη το Interactive Manual Drive, το οποίο βασίζεται σε ένα λογισμικό που αναπαραγάγει την εμπειρία των χειροκίνητων αλλαγών εικονικών ταχυτήτων.
Είναι το πρώτο μοντέλο που προσφέρει το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus, που παρέχει εύκολο, ομαλό και διαισθητικό έλεγχο με δυνατότητα εύρους γωνίας διεύθυνσης περιστροφής περίπου 200 μοίρες από τέρμα σε τέρμα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ως προς το νέο Interactive Manual Drive θα είναι διαθέσιμο στο RZ 550e F SPORT, τη ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων της νέας γκάμας. Ο οδηγός θα χρησιμοποιεί τα paddles σαν να χειρίζεται ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος τετρακίνησης.
Η Lexus έχει προχωρήσει σε βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης DIRECT4. Με το πίσω eAxle να προσφέρει πλέον ισχύ συγκρίσιμη με αυτήν του εμπρόσθιου, υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω, γεγονός που ενισχύει τη σταθερότητα και την πρόσφυση.
Η πλήρης αναθεώρηση του συστήματος ηλεκτροκίνησης του RZ περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα 77,0 kWh, η οποία αυξάνει την αυτονομία κατά επιπλέον 100 χιλιόμετρα (ανάλογα με το μοντέλο και την τελική πιστοποίηση). Επιπλέον, η νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας και ο ισχυρότερος ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW θα συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου φόρτισης.
Το νέο RZ θα λανσαριστεί στην Ευρώπη από το φθινόπωρο του 2025.