Κατά τη σημερινή (24.11) τέταρτη και τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι, συζητήθηκαν αρκετές μελλοντικές αλλαγές στους κανονισμούς και τα σχέδια για την αλλαγή του format των αγώνων σπριντ για το 2024 και έλαβαν την υποστήριξη των ομάδων του πρωταθλήματος και των επικεφαλής τους.
Μολονότι οποιεσδήποτε αλλαγές δεν έχουν συμφωνηθεί ακόμη και παραμένουν σε στάδιο διαμόρφωσης, με περαιτέρω συζητήσεις να είναι προγραμματισμένες για τον Ιανουάριο, η FIA ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή της Formula 1 «έδωσε συνολική υποστήριξη για μια ενημέρωση του format του σπριντ για το 2024, προκειμένου να εξορθολογιστεί περαιτέρω το αγωνιστικό τριήμερο, διαχωρίζοντας τις δραστηριότητες του σπριντ από αυτές για το Gand Prix».
Στις πιθανές αλλαγές που συζητήθηκαν συμπεριλαμβάνεται η αλλαγή του προγράμματος στα τριήμερα που περιλαμβάνουν αγώνα σπριντ, προκειμένου να βελτιωθεί η ροή του γεγονότος. Σύμφωνα με αυτή, η πρόσθετη περίοδος δοκιμών που κρίνει τη σειρά εκκίνησης στο σπριντ και η οποία διεξάγεται το Σάββατο, το “Sprint Shootout”, θα μετατεθεί για την Παρασκευή, ενώ ο αγώνας σπριντ θα λαμβάνει χώρα το Σάββατο, πριν από τα επίσημα δοκιμαστικά για το κυριακάτικο γκραν πρι. Επίσης, συζητήθηκαν η απονομή περισσότερων βαθμών, καθώς και η αντεστραμμένη σειρά εκκίνησης (reverse-grid).
Επιπρόσθετα, θα μπορούσαν να αλλάξουν οι κανονισμοί αναφορικά με το καθεστώς parc ferme, καθώς στην παρούσα μορφή τους οι ομάδες δεν μπορούν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στα μονοθέσιά τους ύστερα από τη διάρκειας μιάς ώρας περίοδο δοκιμών της Παρασκευής. Η FIA αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της ότι θα εξεταστούν συγκεκριμένες λεπτομέρειες και πως η τελική πρότασή της θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή της Φόρμουλα Ένα στην πρώτη συνεδρίαση του 2024.
Στο μεταξύ, η Επιτροπή της Φόρμουλα Ένα αποφάσισε ότι οι ομάδες δεν μπορούν να δουλέψουν πάνω στην εξέλιξη των μονοθεσίων τους για τη σεζόν του 2026 (σ.σ. όταν τίθενται σε εφαρμογή οι νέοι κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος) πριν από την έναρξη του 2025.
Στον απόηχο των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών που αντιμετώπισαν τον Οκτώβριο οι οδηγοί στο γκραν πρι του Κατάρ, συμφωνήθηκε να τροποιηθούν οι κανονισμοί ώστε να υπάρχουν ανοίγματα στο κοκ-πιτ, με στόχο την καλύτερη ψύξη του οδηγού.
Οι ηλεκτρικές κουβέρτες που θερμαίνουν τα λάστιχα θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται και το 2025, καθώς η Επιτροπή συμφώνησε ότι θα πρέπει να υπάρχει μια εστίαση «στη μείωση των θεμάτων υπερθέρμανσης και στη βελτίωση της αγωνιστικής ικανότητας των ελαστικών». Παράλληλα, συμφωνήθηκε οι οδηγοί να συνεχίσουν να έχουν στη διάθεσή τους 13 σετ «στεγνών» ελαστικών για τους αγώνες του 2024, ύστερα από την αξιολόγηση της Εναλλακτικής Κατανομής Ελαστικών (με λιγότερα σετ) που δοκιμάστηκε μέσα στην τρέχουσα σεζόν.
Σε μια συνεχιζόμενη προσπάθεια για να βελτιωθεί η ορατότητα υπό βροχή, θα διεξαχθεί την άνοιξη του 2024 ακόμη ένα τεστ για τα καλύμματα των τροχών, χρησιμοποιώντας ένα σχέδιο που «περιβάλλει πλήρως το ελαστικό». Τέλος, εγκρίθηκε μια ενημέρωση των τεχνικών κανονισμών που σχετίζονται με την ασφάλεια, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος ζημιών από τα μεταλλικά εξαρτήματα που προέρχονται από το δάπεδο του μονοθεσίου, εάν αποκολληθούν.
Όλες οι αλλαγές κανονισμών υπόκεινται σε έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Πληροφορίες: ΑΠΕ