Παρασκευή, 29 Νοε.
17oC Αθήνα

Ράλι Ακρόπολις: Πρώτη νίκη για Λάτβαλα και Volkswagen στο ράλι των “Θεών”

Ράλι Ακρόπολις: Πρώτη νίκη για Λάτβαλα και Volkswagen στο ράλι των “Θεών”

Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα πανηγυρίζει τη νίκη του στο Ακρόπολις του 2013 στο τιμόνι του VW Polo R WRC στην πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου στον εθνικό μας αγώνα.

Το βάθρο πλαισιώνεται από τον Ντάνι Σόρντο που δίνει τους βαθμούς της 2η θέσης στη Citroen, και τον Τιερί Νεβίλ που δικαίως είναι ευχαριστημένος με την 3η θέση στην οποία έφερε το Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Μεγάλοι χαμένοι του αγώνα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο Ευγένι Νοβίκοφ και ο δικός μας Λάμπρος Αθανασούλας.

Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε ο αγώνας: Το Ακρόπολις ανέτρεψε τα προγνωστικά, έφερε τα πάνω-κάτω και δικαίωσε με τον πλέον περίτρανο τρόπο πως δίκαια φέρει τη φήμη (και τον τίτλο) του σκληρότερου ράλι του WRC. Δύο διεκδικητές έχει ο τίτλος και οι δύο έμειναν εκτός νυμφώνος με το… καλημέρα.

Στην πρώτη ειδική του αγώνα, τη «θηριώδη» Κινέτα-Πίσσια των 47,7 χιλιομέτρων, ο Γάλλος οδηγός της Volkswagen Motorsport, Σεμπαστιάν Οζιέ, έμελλε να γίνει ο πρώτος που θα γνώριζε το σκληρό πρόσωπο του Ακρόπολις. Αρχικά ένα κλατάρισμα του στοίχισε σε πολύτιμο χρόνο, ενώ στη συνέχεια ένα πρόβλημα στην πίεση καυσίμου του VW Polo R WRC τον οδήγησε σε εγκατάλειψη για την πρώτη ημέρα. Στην ίδια ΕΔ ο Μίκο Χίρβονεν αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3 WRC, με αποτέλεσμα να χάσει 6 λεπτά, και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη, ενώ ο Όστμπεργκ είδε τον ένα τροχό του Ford Fiesta WRC να… χάνεται.

Κάπου εκεί, μέσα από τη σκόνη εμφανίστηκε ο Ευγένι Νοβίκοφ για να αναδειχθεί ο ταχύτερος της ημέρας κάνοντας με Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport έναν εκπληκτικό χρόνο στην ειδική διαδρομή των 47,7 χλμ., ενώ, σε συνδυασμό με ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στη 2η, νυχτερινή ειδική διαδρομή, έχτισε μία σημαντική διαφορά από τον 2ο στην κατάταξη, Ντάνι Σόρντο. Η ημέρα (ή μάλλον η… νύχτα) βρήκε λοιπόν το Ρώσο στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης  με δεύτερο τον Ισπανό και τρίτο τον Φιλανδό, την ώρα που ο Έλληνας (Λάμπρος Αθανασούλας) είχε ήδη εγκαταλείψει από σπασμένο ψαλίδι του Mitsubishi Lancer EVO X της Ralliart Italy στην 1η ειδική διαδρομή της ημέρας.

Ημέρα δεύτερη και εξίσου σκληρή…
Η δεύτερη και μεγαλύτερη σε μήκος ημέρα του Ακρόπολις περιλάμβανε τέσσερις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, άλλες εκ των οποίων γρήγορες και τεχνικές, άλλες τόσο σκληρές, που έφεραν τα πληρώματα απέναντι σε τακτικές επιβίωσης, κάτι που αποδεικνύεται και από τον αριθμό των κλαταρισμένων ελαστικών. Από νωρίς το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη μάχη της κορυφής, ανάμεσα στους Νοβίκοφ και Λάτβαλα.

Ο Ρώσος  έδειξε έτοιμος να αντέξει στην επίθεση του Φιλανδού, αλλά ο … θεός του Ακρόπολις είχε άλλη άποψη και έτσι στην 2η ΕΔ της ημέρας μια πέτρα άλλαξε τον ρου της ιστορίας. Ένα κλαταρισμένο λάστιχο για τον Νοβίκοφ και παράλληλα η πληγωμένη από το χτύπημα ανάρτηση του Fiesta τον έστειλαν στην 8η θέση και έδωσαν στον Λάτβαλα την ευκαιρία να ανέβει στην κορυφή. Ο οδηγός της VW όχι μόνο παρέμεινε επικεφαλής της κατάταξης, αλλά και κατάφερε να διευρύνει τη διαφορά του από τον 2ο, πλέον, Σόρντο, ολοκληρώνοντας την ημέρα 1:04.1 εμπρός από τον Ισπανό. Ο οδηγός της Citroen προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό του Λάτβαλα, αλλά τελικά συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση και τους βαθμούς της.

Στην κατηγορία του WRC-2 ο πρώην πιλότος της Formula 1, Ρόμπερτ Κούμπιτσα μετά από άψογη και κυρίως αλάνθαστη οδήγηση κατείχε την πρώτη θέση με ένα Citroen DS3 RRC.



Κυριακή…

…και η ημέρα φέρει την υπογραφή του Αντρέας Μίκελσεν που κέρδισε τα Πίσσια 1 και 2 και το Λουτράκι 1, σε μια διαρκή αντεπίθεση η οποία του εξασφάλισε την 4η θέση από τον Αλ Ατίγια που έπεσε πέμπτος. Οι τρεις πρώτοι απλώς κρατούσαν τις θέσεις τους, οδηγώντας έξυπνα και χωρίς λάθη με το βλέμμα στραμμένο στο Λουτράκι 2 που ήταν και η power stage του αγώνα.

Την τελευταία κέρδισε ο Οζιέ και “αποζημιώθηκε” έτσι κατά κάποιον τρόπο για την ατυχία που τον σημάδεψε στο φετινό Ακρόπολις. Μεγάλος νικητής όμως του αγώνα αναδείχθηκε ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα ενώ η VW πανηγυρίζει όπως προείπαμε την πρώτη της νίκη με το Polo R WRC στην Ελλάδα.

Εξαιρετική και η εμφάνιση του Ρόμπερτ Κούμπιτσα που κέρδισε στην WRC2 οδηγώντας στο δύσκολο Ακρόπολις χωρίς λάθη, με σύνεση και ταχύτητα, ενώ καταχειροκροτήθηκε από τους θεατές για την προσπάθειά του.

Η τελική κατάταξη του 59ου Ράλι Ακρόπολις

Θέση Οδηγός              Ομάδα         Χρόνος
 1.  Jari-Matti Latvala  VW            3h31m01.2s
 2.  Dani Sordo          Citroen        + 1m50.0s
 3.  Thierry Neuville    M-Sport Ford   + 2m14.1s
 4.  Andreas Mikkelsen   VW             + 3m55.1s
 5.  Nasser Al-Attiyah   M-Sport Ford   + 4m12.6s
 6.  Mads Ostberg        M-Sport Ford   + 5m48.7s
 7.  Mikko Hirvonen      Citroen        + 8m00.7s
 8.  Martin Prokop       Czech Ford     + 8m01.2s
 9.  Evgeny Novikov      M-Sport Ford   + 8m11.8s
10.  Sebastien Ogier     VW            + 10m10.3s

Αποτελέσματα powerstage
Θέση Οδηγός              Ομάδα         Χρόνος
 1.  Sebastien Ogier     VW              20m38.5s
 2.  Evgeny Novikov      M-Sport Ford       +9.9s
 3.  Andreas Mikkelsen   VW                +11.6s
 4.  Jari-Matti Latvala  VW                +13.2s
 5.  Mikko Hirvonen      Citroen           +13.4s

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Αθλητικά Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε