Ο Άντριαν Νιούι, επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Red Bull και πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της Formula 1, αποχωρεί από τους “ταύρους”.
Ο… καπνός που άρχισε να φαίνεται πριν από μια εβδομάδα -μέσω δημοσιευμάτων- σχετικά με το μέλλον του Άντριαν Νιούι στην Red Bull, βγήκε τελικά από “φωτιά”. Ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της Formula 1, έλαβε την απόφασή του να αποχωρήσει από την RBR το πρώτο τρίμηνο του 2025, κάτι που ανακοινώθηκε από την ομάδα αλλά την διοργανώτρια.
Σύμφωνα με φήμες ο κύριος λόγος αυτής της αποχώρησης είναι το ρήγμα που έχει επέλθει στη σχέση του Νιούι με τον επικεφαλής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ.
Ο 65χρονος Νιούι θα παραμείνει στο ρόλο του διευθύνοντος τεχνικού συμβούλου της RBR μέχρι το τέλος της χρονιάς, πριν αποχωρήσει -το αργότερο- στις αρχές του 2025 (μέχρι τότε έχει συμβόλαιο με την Red Bull). Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπογράψει το μονοθέσιο της Red Bull του 2026.
Ο Νιούι είναι ο κορυφαίος σχεδιαστής της σύγχρονης εποχής στη F1 και από την ένταξή του στην Red Bull Racing το 2006, η συμβολή του ήταν καθοριστικής σημασίας για την ομάδα και τον όμιλο στην επίτευξη αξιοσημείωτων επτά πρωταθλημάτων οδηγών F1 και έξι κατασκευαστών – συνολικά 118 νίκες και 101 pole.
Νιούι: “Ήρθε η ώρα να αναζητήσω νέες προκλήσεις για τον εαυτό μου”
“Από τότε που ήμουν νέος, ήθελα να γίνω σχεδιαστής γρήγορων αυτοκινήτων. Το όνειρό μου ήταν να γίνω μηχανικός στη Formula 1 και είχα την τύχη να κάνω αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Για σχεδόν δύο δεκαετίες, ήταν μεγάλη μου τιμή που έπαιξα βασικό ρόλο στην πρόοδο της Red Bull Racing από πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα, σε ομάδα που κέρδισε πολλούς τίτλους.
Ωστόσο, νιώθω ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να παραδώσω αυτή τη σκυτάλη σε άλλους και να αναζητήσω νέες προκλήσεις για τον εαυτό μου. Τον υπόλοιπο χρόνο μου με την ομάδα θα εστιάσω στην εξέλιξη του hypercar. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καταπληκτικούς ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα στη Red Bull τα τελευταία 18 χρόνια για το ταλέντο, την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά τους.
Ήταν ένα πραγματικό προνόμιο, και είμαι βέβαιος ότι η ομάδα μηχανικών είναι καλά προετοιμασμένη για το έργο που θα προχωρήσει στην τελική εξέλιξη του αυτοκινήτου κατά την τετραετή περίοδο αυτού του συνόλου κανονισμών.
Σε προσωπική σημείωση, θα ήθελα επίσης αφού μνημονεύσω τον αείμνηστο Ντήτριχ Μάτεζιτς να ευχαριστήσω τους μετόχους, τον Μαρκ Μάτεζιτς και τον Χάρλεμ Γιουβίντα (Chalerm Yoovidhya) για την αμέριστη υποστήριξή τους κατά τη διάρκεια της θητείας μου στη Red Bull, και τον Κρίστιαν, ο οποίος δεν ήταν μόνο συνεργάτης αλλά και οικογενειακός φίλος.
Επίσης, ευχαριστώ τον Όλιβερ Μίντζλαφ για τη διαχείριση του και τον Έντι Τζόρνταν, στενό μου φίλο και διευθυντή” ανέφερε ο Νιούι, σε σχετική του δήλωση.
Οι “μνηστήρες” που υπάρχουν για τον Βρετανό
Στα 65 του χρόνια και μετά από τόσες επιτυχίες με Red Bull, Williams και McLaren δεν αποκλείεται να πλησιάζει και η ώρα της “συνταξιοδότησής” του. Όμως, όλα δείχνουν ότι ο Νιούι θα επιστρέψει το 2026 συνεργαζόμενος με άλλη ομάδα.
Η Aston Martin έχει φέρεται ήδη να του έχει καταθέσει πρόταση-μαμούθ. Ωστόσο, για πολλούς, ο μόνος ρεαλιστικό προορισμός για τον Νιούι εμφανίζεται να είναι η Ferrari.