Site icon NewsIT
16:03 | 10.06.17

Από τον αθλητισμό στη μόδα! Η άλλη ζωή 15 διασημοτήτων

ΦΩΤΟ Reuters

ΦΩΤΟ Reuters

Newsit Newsroom

Οι διάσημοι αθλητές αποτελούν ινδάλματα για μικρούς και μεγάλους, γεγονός που τους δίνει μία επιπλέον ώθηση, προκειμένου να αρχίσουν ένα νέο επαγγελματικό εγχείρημα.

Στα περισσότερα σπορ υπάρχει ημερομηνία… λήξης, αφού ο χρόνος είναι αμείλικτος ακόμη και για εκείνους που στα μάτια των θαυμαστών τους είναι ανίκητοι, απλησίαστοι, αλώβητοι. Συνεπώς, κατά τη διάρκεια της αθλητικής τους καριέρας ή μετά την ολοκλήρωσή της, τα προαναφερθέντα ινδάλματα επιλέγουν νέους επαγγελματικούς ορίζοντες, όπως για παράδειγμα η είσοδος στον κόσμο της μόδας.

Δείτε 15 βετεράνους διάσημους εκπροσώπους των σπορ στον χώρο της ένδυσης και της υπόδησης:

Ντέιβιντ Μπέκαμ

Ο ορισμός του αθλητή «fashion icon», δεδομένου ότι είναι 18 χρόνια παντρεμένος με την πρώην τραγουδίστρια των «Spice Girls» και μοντέλου Βικτόρια Άνταμς. Οι συνεργασίες του Μπέκαμ με πολυεθνικές και λοιπές εταιρείες δεν μπορούν να αναλυθούν σε ένα κείμενο, συνεπώς η αναφορά θα γίνει μόνο στην εμπλοκή του στον χώρο της μόδας.
Το 2003 υπέγραψε ισόβιο συμβόλαιο ύψους 160.000.000 δολαρίων με την Adidas, «καπάρωσε» άμεσα σχεδόν το 50% του ποσού και θα συνεχίσει διά παντός να κερδίζει από τα ποσοστά των επώνυμων προϊόντων του.
Λογική εξέλιξη από τη στιγμή που ο βετεράνος διεθνής Άγγλος μέσος δεν απαρνήθηκε ποτέ τα ποδοσφαιρικά παπούτσια του κολοσσού από τη Γερμανία (ιδίως τα Predator). Επίσης, ο επί σειρά ετών άσος της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και μετέπειτα στέλεχος της Ρεάλ Μαδρίτης, της Μίλαν, των Λος Άντζελες Γκάλαξι και της Παρί Σεν Ζερμέν προώθησε προϊόντα της Armani, της DB Bodywear, της Belstaff και της H&M.

Μάικλ Τζόρνταν

Μακράν το πιο δημοφιλές προϊόν που σχετίζεται με αθλητή είναι το «Air Jordan», μία μάρκα παπουτσιού που έχει φορεθεί από εκατομμύρια παιδιά και μεγάλους ανά τον πλανήτη. «Πάτησε» για πρώτη φορά στη Γη το 1985, έδωσε ένα σάλτο για να περάσει παιδικά κι εφηβικά χρόνια, προτού περπατήσει προς τα δεύτερα –άντα. Η σιλουέτα του «Jumpman» που δεν εμφανίζεται πια μόνο σε αθλητικά παπούτσια, αλλά σε μπλουζάκια και άλλα είδη ρουχισμού, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της Nike. Και πώς θα μπορούσε να μην «πετάξει» προς την επιτυχία το προϊόν, αφού μιλάμε για τον αέρινο Μάικλ Τζόρνταν…

Φρεντ Πέρι

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ο Αυστριακός ποδοσφαιριστής Τίμπι Βέγκνερ προσέγγισε τον Φρεντ Πέρι για να συνεργαστούν στον χώρο της ένδυσης. Ο άσημος άσος του «βασιλιά των σπορ», κατόπιν συστάσεων του πρώην τενίστα, δημιούργησε την πρώτη κορδέλα για το κεφάλι, πιο γνωστή ως sweatband.

Η Fred Perry ήταν γεγονός και γιγαντώθηκε όταν το 1952 ο Βέγκνερ δημιούργησε ένα αθλητικό shirt, λευκό βαμβακερό με κοντό μανίκι και V με κουμπιά σαν εκείνα του ανταγωνιστή συναδέλφου Ρενέ Λακόστ. Λογότυπο της εταιρείας έγινε το δάφνινο στεφάνι, αρχικό σύμβολο του Wimbledon, ενώ οι θιασώτες της mod κουλτούρας αγκάλιασαν τη μάρκα κατά τη δεκαετία του 1960.

Μπιορν Μποργκ

Πριν από λίγες ημέρες, ο άκρως επιτυχημένος Σουηδός τενίστας έκλεισε τα 61 του. Αναφορικά με το επιχειρηματικό σκέλος, η δημιουργία του Björn Borg AB (τέως World Brand Management) εν έτει 1984 έμελλε να του αλλάξει τη ζωή, καθώς παρά τις μακροχρόνιες δυσκολίες και τα δεινά οικονομικά προβλήματα, η φίρμα εδραιώθηκε στον χώρο της ένδυσης και της υπόδησης.

Το μότο «κάντε σεξ για το μέλλον» (σ.σ. η εταιρεία φημίζεται κυρίως για τα εσώρουχά της με ό,τι αυτό συνεπάγεται) είχε κάνει πάταγο στη Σουηδία, σε μία περίοδο που υπήρχε προβληματισμός για την υπογεννητικότητα.
Αυτή η φράση, σε συνδυασμό με τη ρετρό φιγούρα ενός τενίστα των 70s, λειτούργησαν ευεργετικά για την αναγέννηση της εταιρείας του Μποργκ.

Λανς Άρμστρονγκ

Μία από τις πιο αμφιλεγόμενες αθλητικές (και όχι μόνο) προσωπικότητες όλων των εποχών, εξαιτίας του πρωταγωνιστικού ρόλου του σε σκάνδαλο ντόπινγκ που αποκαλύφθηκε το 2012. Μέχρι τότε, ο Λανς Άρμστρονγκ ήταν ο τρομερός ποδηλάτης που είχε θριαμβεύσει 7 συνεχόμενες χρονιές στον Γύρο της Γαλλίας και ο άνθρωπος που είχε βγει νικητής από τη μάχη με τον καρκίνο. Με μότο τη φράση «livestrong», το οποίο αποτέλεσε και ένα παγκόσμιο μήνυμα κατά της ασθένειας των κυττάρων, η εταιρεία του Αμερικανού ειδικευόταν στην πώληση αθλητικών ειδών και όλα τα έσοδα κατέληγαν στο ίδρυμα που είχε δημιουργήσει ο ίδιος. Στο πλαίσιο αυτού του αντικαρκινικού μηνύματος είχε κυκλοφορήσει και το κίτρινο βραχιολάκι σε συνεργασία με τη Nike το 2004.

Πένι Χάρνταγουεϊ

Μία από τις αναγνωρίσιμες υπογραφές σε αθλητικό παπούτσι ανήκει στον Πένι Χάρνταγουεϊ, τον περίφημο γκαρντ των Ορλάντο Μάτζικ στα 90s. Το 1997 η Nike λάνσαρε το «Air Foamposite One», το οποίο εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές 10 χρόνια μετά την απόσυρσή του από τη δράση. Λέγεται ότι η έμπνευση για το λογότυπο δόθηκε από ένα σκαθάρι και πως αρχικά εθεωρείτο απίθανο να φτιαχτεί το σχέδιο. Ο Έρικ Άβαρ, ο σχεδιαστής, είχε στο μυαλό του τον Σκότι Πίπεν, αλλά όταν ο Χάρνταγουεϊ είδε το δημιούργημα αποφάσισε να συνεργαστεί με τη Nike. Το παπούτσι κυκλοφόρησε σε διαφορετικά στυλ: από απλά χρώματα όπως το λευκό και το κόκκινο έως σχέδια που παρέπεμπαν σε μετεωρολογικούς χάρτες και μαχητικά αεροπλάνα. Το αρχικό καλούπι κόστισε περίπου 750.000 δολάρια, ενώ ακόμα και σήμερα το «Air Foamposite One» πωλείται αντί 200 ή περισσότερων δολαρίων.

Φλόιντ Μέιγουεδερ

Οι αμέτρητες διακρίσεις του ανίκητου πυγμάχου τον βοήθησαν να δημιουργήσει τη δική του γραμμή ένδυσης και σχεδόν πάντα να φορά τα παράγωγά της. Το όνομα «The Money Team» φανερώνει ότι η ιδέα του έχει βασιστεί στα χρήματα, τα οποία συνηθίζει να σκορπά αλόγιστα στα ακριβά αυτοκίνητα, τα ιδιωτικά τζετ και τις νυχτερινές εξόδους. Πουκάμισα, καπέλα (αυτά έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση με τη χαρακτηριστική υπογραφή ΤΜΤ) και φόρμες προπόνησης είναι μερικά από τα προϊόντα που παράγει η εταιρεία του Μέιγουεδερ. Τα αγαθά της «Money Team» βρίσκουν σε πολλά μέρη αποδέκτες, όπως στην Κίνα, το Μεξικό, τις Φιλιππίνες και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Στιβ Νας

Ενταγμένος στην Indochino, μία παγκόσμια online εταιρεία λιανικής που ειδικεύεται στην ανδρική ένδυση, είναι ο Στιβ Νας.
Η συλλογή του άλλοτε γκαρντ των Ντάλας Μάβερικς, των Φοίνιξ Σανς και τον Λος Άντζελες Λέικερς αποτελείται από 100% μάλλινα σακάκια Merino, γραβάτες, πέτα και μανικετόκουμπα. Ο Στιβ Νας, μάλιστα, φανέρωσε το φιλανθρωπικό του πρόσωπο πριν από μερικά χρόνια, όταν τα έσοδα από μία περιορισμένη έκδοση δόθηκαν στο ίδρυμα που έχει δημιουργήσει ο ίδιος για τη στήριξη παιδιών με μειωμένη κινητικότητα. Με τέτοιες πρωτοβουλίες, ο δύο φορές πιο πολύτιμος παίκτης του ΝΒΑ αποδεικνύεται πιο πολύτιμος εκτός παρκέ…

Μαρτίνα Χίνγκις

Σε καταστήματα ειδών τένις, όπως είναι φυσικό,δραστηριοποιείται επιχειρηματικά τα τελευταία χρόνια η Μαρτίνα Χίνγκις.
Η εταιρεία Tonic Lifestyle Apparel ιδρύθηκε το 2004 με προϊόντα που αφορούσαν στους επαγγελματίες της γιόγκα και ιδίως της καυτής γιόγκα. Πέντε χρόνια αργότερα, όταν η Ελβετή τενίστρια απολάμβανε τα ψώνια της σε μπουτίκ του Λονδίνου και προετοιμαζόταν για έναν διαγωνισμό χορού, η ζωή της άλλαξε. Τα πολυτελή υφάσματα και ο λειτουργικός σχεδιασμός της Tonic τη γοήτευσαν, οι δύο πλευρές ταυτίστηκαν και δημιουργήθηκε το Tonic Tennis.Η πρώην Νο1 της παγκόσμιας κατάταξης συνεργάστηκε με την επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος Τζένι Γκραντ για τη δημιουργία μιας σειράς προϊόντων τένις, βασισμένα σε μαλλί Merino και ύφασμα από Supplex.

Τόνι Χοκ

Ο 49χρονος, πια, Τόνι Χοκ από το Κάρλσμπραντ της Καλιφόρνια δεν προήγαγε κάποιο… παραδοσιακό άθλημα, αλλά το σκέιτμπορντ. Ωστόσο, η περίπτωσή του αξίζει να αναφερθεί για έναν τραγικό λόγο: το 2010 κάηκαν 29 εργαζόμενοι σε εργοστάσιο ενδυμάτων στο Μπαγκλαντές. «Είναι θλιβερό. Νομίζω ότι τα μέτρα ασφαλείας θα πρέπει να βελτιωθούν και προσωπικά στηρίζω οποιαδήποτε αλλαγή που μπορεί να γίνει εκεί», είχε πει σχετικά ο Χοκ. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή της Worker Rights Consortium, οι εργαζόμενοι στον χώρο της ένδυσης στο Μπαγκλαντές λαμβάνουν τον χαμηλότερο μισθό (σ.σ. 21 σεντς την ώρα) και οι συνθήκες είναι τραγικές. Στον χώρο που έγινε η τραγωδία υπήρχε και η φίρμα του Χοκ, ο οποίος τζιράρει περισσότερα από 200.000.000 δολάρια ετησίως χάρη στην πώληση προϊόντων που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά…

Τζον Σάλμονς

Έπειτα από μία μέτρια καριέρα στο ΝΒΑ, με θητεία κατά κύριο λόγο σε Φιλαδέλφεια 76ερς και Σακραμέντο Κινγκς, ο Τζον Σάλμονς… έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Επί περίπου 9 μήνες, ο διακεκριμένος σχεδιαστής και ράφτης Σέρμαν Μπράουν προσπαθούσε να πείσει το Νο26 των Σαν Αντόνιο Σπερς στο ντραφτ του 2002. Στην πρώτη τους συνάντηση ο Σάλμονς ζήτησε ποσοστό άνω του 20%, ο εμπνευστής της ιδέας απάντησε καταφατικά και σύντομα ανέπτυξαν εταιρική σχέση. Η σειρά τους περιλαμβάνει κοστούμια, πουκάμισα, παλτά, αλλά και γυναικεία «κομμάτια», με σαφείς επιρροές από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Σύμφωνα με τον Σάλμονς, τα προϊόντα παράγονται από μαλλί και τουίντ, τα οποία βρίσκονταν σε εργοστάσια για περισσότερα από 100 χρόνια.

Ντέρεκ Τζίτερ

Μία πολυδιάστατη προσωπικότητα στον κόσμο του επιχειρείν, καθώς μεταξύ άλλων έχει επεκταθεί στα αναμνηστικά ρολόγια (με τη Movado), τα αρώματα (με την Avon) και τα παιδικά βιβλία (με τη Simon & Schuster).
Αναφορικά με τον χώρο της ένδυσης και της υπόδησης, ο επί 19 χρόνια διάσημος shortstop των Νιου Γιορκ Γιάνκις έχει συμμετάσχει σε καμπάνιες της Nike και της Florsheim. Αν σας ξενίζει το όνομα του Ντέρεκ Τζίτερ, θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η Sports Business Surveys τον κατέταξε 3 φορές στην κορυφή των πιο εμπορικών παικτών του μπέισμπολ. Ο 42χρονος από το Νιου Τζέρσεϊ ανήκει στην κατηγορία «Ντέιβιντ Μπέκαμ», ενδεχομένως μάλιστα, να έχει υπογράψει και περισσότερες συμφωνίες.

Τζακ Νίκλος

Η ηλικία του (77 ετών) έχει παίξει μεγάλο ρόλο στο γεγονός ότι έχει επεκταθεί περισσότερο επιχειρηματικά σε σχέση με τους υπόλοιπους αθλητές της λίστας. Ο θρύλος του γκολφ αποφάσισε να μετατρέψει το παρατσούκλι του σε λογότυπο της εταιρείας Jack Nicklaus Apparel, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της ένδυσης. Κατά συνέπεια, το περίφημο χρυσό αρκουδάκι έχει… ταξιδέψει παντού μέσω των προϊόντων (μπλουζάκια, ζακέτες κ.τ.λ.) που σχετίζονται κατά βάση με το γκολφ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κολοσσός που δημιούργησε ο Τζακ Νίκλος ειδικεύεται και στην κατασκευή γηπέδων, ένα εκ των οποίων ετοιμάζεται στην Κοιλάδα Αργολίδας και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών.

Γκρεγκ Νόρμαν

Ο δεύτερος αθλητής του γκολφ της λίστας, αφού λόγω ηλικίας (και αξίας αν θέλετε) είχε προηγηθεί ο Τζακ Νίκλος.
Στα χνάρια του Αμερικανού βάδισε ο Αυστραλός, υπό την έννοια ότι χρησιμοποίησε το παρατσούκλι του για να προωθήσει τα ρούχα, αλλά και τα ξακουστά πορτοφόλια του. Ο «καρχαρίας» εμπνεύστηκε τη μετέπειτα κορυφαία εταιρεία αθλητικών ειδών και αξεσουάρ γκολφ το 1992, όταν 37 ετών. Πλέον, η «Greg Norman Company» έχει διαιρεθεί από τον όμιλο Tharanco, είναι μητρική και διαθέτει ειδική διοίκηση, τμήμα σχεδιασμού, προμηθειών, πώλησης και διανομής.

Νάστια Λούκιν

Μία γεννηθείσα στη Σοβιετική Ένωση αθλήτρια της γυμναστικής που κατέκτησε Ολυμπιακά μετάλλια με τα χρώματα των ΗΠΑ… Όχι, η αναφορά δεν γίνεται σε κάποια πρωταγωνίστρια ταινίας επιστημονικής φαντασίας, αλλά στη Νάστια Λούκιν, η οποία βρέθηκε στη Νέα Ορλεάνη όταν ήταν 2,5 ετών εξαιτίας της κατάρρευσης του καθεστώτος στη γενέτειρά της. Μάλιστα, η πρώην γυμνάστρια δραστηριοποιήθηκε και επιχειρηματικά στις ΗΠΑ, δημιουργώντας τη γραμμή Supergirl και δίνοντας το «παρών» πολλές φορές στις Fashion Week της Νέας Υόρκης. Επιπλέον, έχει υπάρξει μοντέλο του Τυνήσιου σχεδιαστή μόδας Μαξ Αζρία, δείγμα της εντυπωσιακής εξωτερικής της εμφάνισης.

Πηγή: sport-retro.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version