Site icon NewsIT

Αστανα – Ολυμπιακός: Με τη… σταχτοπούτα του Καζακστάν

03.11.2016 | 10:33
ΦΩΤΟ Reuters

ΦΩΤΟ Reuters

Η Αστάνα, την περασμένη σεζόν, ήταν η σταχτοπούτα- έκπληξη των ομίλων του Champions League. Κατόρθωμα μόλις μετά από έξι χρόνια ύπαρξης. Mία παρουσία που πρόσθεσε ευρωπαικό κύρος και διεύρυνε τον ορίζοντά της. Εγινε η πρώτη ομάδα από το Καζακστάν που θα πήρε μέρος στους ομίλους της κορυφαίας διοργάνωσης. Προέρχεται από την τεράστια πρώην σοβιετική δημοκρατία πλούσια σε πετρέλαιο, που εντάχθηκε στην UEFA μόλις το 2002.

Εχει ένα γήπεδο 30.000 θέσεων, ενώ αναδείχθηκε πρωταθλήτρια για πρώτη φορά στη σύντομη ιστορία της πριν από δύο χρόνια.
Το πέρασμά της από την σκιά στο φως ήταν σαν αστραπή, επειδή η δημιουργία της το 2009, ήταν επιθυμία του 75χρονου ισχυρού προέδρου του Καζακστάν Νουρσουλτάν Ναζαρμπάγιεφ και γι αυτό η χρηματοδότησή της γίνεται και από το κρατικό επενδυτικό ταμείο του Καζακστάν. Παρόμοια είναι και η ανάπτυξη της πόλης της Αστάνα, που είναι κυκλωμένη από στέπες, η πρώτη πρωτεύουσα που χτίστηκε τον 21ο αιώνα. Είναι μια πόλη 600.000 κατοίκων ακμάζουσα με φουτουριστικό πρόσωπο, με τους ουρανοξύστες της να είναι σχεδιασμένοι από διεθνούς φήμης αρχιτέκτονες, όπως ο Νόρμαν Φόστερ.
«Όταν ο Ναζαρμπάγιεφ μας είχε αναθέσει την αποστολή της δημιουργίας ενός συλλόγου που θα μπορεί να συμμετάσχει στις πιο μεγάλες ευρωπαικές διοργανώσεις, πολλοί πίστευαν ότι δεν ήταν ρεαλιστικό,” θυμάται ο γενικός διευθυντής της Αστάνα Κάισαν Μπενέκοφ. «Τα πραγματικά περιστατικά έχουν αποδείξει το λάθος τους. Είμαστε μια αναδυόμενη χώρα. Αργά ή γρήγορα θα έπρεπε να κάνουμε την είσοδό μας στον κόσμο των μεγάλων του ποδόσφαιρο,» πρόσθεσε. “Οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι του Καζακστάν τείνουν να χρηματοδοτηθούν από τις μεγάλες δημόσιες επιχειρήσεις, όπως στην εποχή της Σοβιετικής Ενωσης. Η διαφορά σήμερα είναι ότι η κυβέρνηση έχει αναγνωρίσει την αξία του μάρκετινγκ στο ποδόσφαιρο. Με αυτή την έννοια, η Αστάνα είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την προώθηση της εικόνας του Καζακστάν στο εξωτερικό».

Αθλητικά Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version