Η μεγάλη γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού έφτασε. Το EKO Ράλλυ Ακρόπολις ξεκινά και όλα τα βλέμματα στρέφονται στην υπερειδική του ΟΑΚΑ, με το τετραήμερο 8-11 Σεπτεμβρίου να είναι… εορταστικό για τους Έλληνες φίλους του αθλήματος.
Τα “θηρία” του WRC επιστρέφουν στην Ελλάδα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (8-12 Σεπτεμβρίου), του 10ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Το «Ράλλυ των Θεών» πραγματοποιείται για δεύτερη διαδοχική χρονιά στην Ελλάδα, με επίκεντρο τη Λαμία (σ.σ. το Service Park βρίσκεται στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας) και το πρόγραμμα περιλαμβάνει ειδικές διαδρομές σε Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησο και -γι’ ακόμη μια φορά- στο ΟΑΚΑ.
Δεδομένου ότι ο εθνικός αγώνας εντάσσεται για δεύτερη διαδοχική χρονιά στο πλαίσιο του WRC, στόχος των υπευθύνων (πρέπει να) είναι η… μονιμοποίησή του στο καλαντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για τα επόμενα χρόνια.
Με το ενδιαφέρον των φιλάθλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού για τον ελληνικό αγώνα του WRC να είναι δεδομένο και… ζεστό από πέρυσι, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις καλείται να επιβεβαιώσει τον θρυλικό χαρακτήρα του, προκειμένου να «κλείσει» θέση στο καλαντάρι και μετά το 2023, χρονιά κατά την οποία θα βρίσκεται εκ νέου στο αγωνιστικό πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, όπως έχει ήδη ανακοινώσει ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, κατά τον περυσινό τερματισμό στη Λαμία.
Το αγωνιστικό μέρος του Ράλλυ Ακρόπολις αρχίζει απόψε το βράδυ (8/9, 20:08) με την υπερειδική στο Ολυμπιακό Στάδιο, ενώ την Παρασκευή θα διεξαχθούν έξι ειδικές διαδρομές (Λουτράκι 1 & 2, Χαρβάτι, Δάφνη, Λιβαδειά, Βωξίτες. Ακολουθούν το Σάββατο άλλες έξι ειδικές (Πύργος 1 & 2, Περιβόλι 1 & 2, «Ταρζάν» 1 & 2) και την Κυριακή θα διεξαχθούν οι τελευταίες τρεις ειδικές (Ελευθεροχώρι 1, Ελάτια – Ρεγγίνι και Ελευθεροχώρι 2), με τις οποίες θα ολοκληρωθεί ο αγώνας, αφού ομάδες και οδηγοί διανύσουν 303,30 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Χωρίς αμφιβολία, το μεγαλύτερο όνομα μεταξύ των συμμετεχόντων είναι αυτό του εννέα φορές πρωταθλητή οδηγών του WRC, Σεμπαστιάν Λεμπ, με τον πολύπειρο Γάλλο να επιλέγει το «Ράλλλυ των Θεών» για να κάνει μια από τις επιλεγμένες εμφανίσεις του για φέτος.
Οι τρεις εργοστασιακές ομάδες (Toyota, Hyundai και M-Sport Ford) αναμένονται «πάνοπλες» στον ελληνικό αγώνα, με την Toyota να «κατεβάζει» τέσσερα Yaris Rally1. Τα τρία εξ αυτών θα οδηγήσουν ο -πρωτοπόρος στη βαθμολογία των οδηγών- Κάλε Ροβάνπερα και οι Έλφιν Έβανς και Εσαπέκα Λάπι, ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα θα κάνει ντεμπούτο στο Ράλι Ακρόπολις για λογαριασμό της Toyota Gazoo Racing WRT Next Generation.
Με τρία i20 N Rally1 θα «τρέξει» στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις η Hyundai Shell Mobis WRT, τα οποία θα οδηγήσουν οι Οτ Τάνακ, Τιερί Νεβίλ και Ντάνι Σόρντο, ενώ οι Τεέμου Σούνινεν και Φαμπρίσιο Σαλντιβάρ θα λάβουν μέρος στον αγώνα και την κατηγορία WRC2 για λογαριασμό της Hyundai Motorsport N. Από την πλευρά της, η M-Sport Ford «κατεβάζει» τελικά πέντε Puma Rally1, αφού απέσυρε τη συμμετοχή του Αντριάν Φουρμό, καθώς ανακοίνωσε ότι δεν ήταν δυνατό να επισκευαστεί εγκαίρως το αυτοκίνητό του για το Ράλλυ Ακρόπολις, μετά το ατύχημα που είχε στο Ράλι Βελγίου. Ο -τρεις φορές νικητής του Ράλι Ακρόπολις- Σεμπαστιάν Λεμπ ετοιμάζεται για την τέταρτη εφετινή εμφάνισή του με την M-Sport, με την οποία θα «τρέξουν» ακόμη οι Κρέιγκ Μπριν, Γκας Γκρίνσμιθ, Πιέρ-Λουί Λουμπέ και ο Ιορδάνης Σερδερίδης, ο οποίος προέρχεται από την έβδομη θέση στην Κένυα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ροβάνπερα έχει αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα για την κατάκτηση του τίτλου, καθώς οι πέντε νίκες που έχει πανηγυρίσει στους προηγούμενους εννέα εφετινούς αγώνες τού έχουν χαρίσει προβάδισμα 72 βαθμών έναντι των ανταγωνιστών του. Εάν, μάλιστα, ο 21 ετών Φινλανδός «ανοίξει» την υπέρ του διαφορά πάνω από τους 90 βαθμούς, ήτοι πάρει τουλάχιστον 18 βαθμούς περισσότερους από τον Τάνακ και τρεις παραπάνω από τον Έβανς στο Ράλι Ακρόπολις, μπορεί να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στη Λαμία.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ (μετά από 9 αγώνες)
1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 203 βαθμοί
2. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Hyundai) 131
3. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) 116
4. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 106
5. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 92
6. Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Ford) 64
7. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Toyota) 57
8. Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία/Ford) 35
9. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 34
10. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 34
11. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Ford) 34
12. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) 25
13. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Hyundai) 21
14. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Ford) 18
15. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) 11
16. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Ford) 9
17. Στεφάν Λεφέμπβρ (Γαλλία/Citroen) 8
18. Εμίλ Λίντχολμ (Φινλανδία/Skoda) 8
19. Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία/Skoda) 7*
20. Ιορδάνης Σερδερίδης (ΕΛΛΑΔΑ/Ford) 6
21. Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Skoda) 6
22. Γιάρι Χούτουνεν (Φινλαδία/Ford) 5
23. Όλε Κρίστιαν Βέιμπι (Νορβηγία/Volkswagen) 4
24. Έρικ Κάις (Τσεχία/Ford) 2
25. Ζαν Σολάνς (Ισπανία/Citroen) 2
26. Τεέμου Σούνινεν (Φινλανδία/Hyundai) 2
27. Κρις Ίνγκραμ (Μ. Βρετανία/Skoda) 2
28. Εγκον Κάουρ (Εσθονία/Volkswagen) 2
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Toyota Gazoo Racing WRT 381 βαθμοί
2. Hyundai Shell Mobis WRT 293
3. M-Sport Ford WRT 188
4. Toyota Gazoo Racing WRT NG 100
* Αγωνίζεται ως ανεξάρτητος.
Πληροφορίες: ΑΠΕ