Ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes και ο Φελίπε Μάσα με τη Ferrari ήταν οι ταχύτεροι αντίστοιχα στις πρώτες και τις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές για το Γκραν Πρι της Κίνας, στην πίστα της Σαγκάης.
Στις πρωινές δοκιμές, οι Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον έκαναν το «ένα-δύο», στον τόπο όπου η Mercedes πήρε πέρσι την πρώτη –και μέχρι στιγμής μοναδική– της νίκη στην F1 από το 1955.
Η Mercedes ανέλαβε τα ηνία το τελευταίο ημίωρο, όταν όλοι έτρεχαν με λίγη βενζίνη. Ο Ρόσμπεργκ αρχικά σημείωσε ένα 1’ 37” 872 για να εκθρονίσει τον Μάσα από την πρώτη θέση. Μόλις ένα λεπτό αργότερα ο Μαρκ Ουέμπερ πήγε 0,2” πιο γρήγορα. Όμως ο Ρόσμπεργκ είχε περιθώρια και παρόλο που τα λάστιχά του αλλοιώνονταν καθώς είχαν ήδη κάνει 8 γύρους, πέτυχε ένα 1’ 36” 904, έκοψε για ένα γύρο και μετά σημείωσε τον καλύτερο χρόνο του πρωινού: 1’ 36” 717.
Η Mercedes έδειξε να έχει το πάνω χέρι και στις προσομοιώσεις αγώνα, αν και τα διαφορετικά φορτία καυσίμου θολώνουν κάπως την εικόνα.
Ο Χάμιλτον ήταν τελικά 0,454” πιο αργός από τον ομόσταυλό του, αλλά και 0,487” ταχύτερος από τον Ουέμπερ. Οι δύο Red Bull πήραν την 3η και την 4η θέση με 0,3” διαφορά μεταξύ τους.
Ο Τζένσον Μπάτον κράτησε τη McLaren του κοντά στην κορυφή για μεγάλο διάστημα, αλλά τελικά κατατάχτηκε 6ος, ανάμεσα στις Ferrari του Μάσα και του Αλόνσο. Ο team-mate του Μπάτον, Σέρχιο Πέρες, έβαλε ένα παράξενο τέλος στην περίοδο αυτή των δοκιμών όταν βγήκε στην αμμοπαγίδα της εισόδου των pits, όπως είχε κάνει ο προκάτοχός του στη McLaren, ο Χάμιλτον, στο GP Κίνας του 2007.
Ο Άντριαν Ζούτιλ με τη Force India ήταν κι αυτός για ένα διάστημα στην πρώτη θέση πριν πέσει τελικά στην 8 η, δύο θέσεις μπροστά από τον team-mate του, Πολ ντι Ρέστα. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus.
Ο Κίμι Ράικονεν, με την άλλη Lotus, έκανε τετ-α-κε Στροφή 9. Συνέχισε όμως χωρίς ζημιές. Ο νεοφώτιστος της Sauber, Εστέμπαν Γκουτιέρες, είχε κι αυτός μια έξοδο στη Στροφή 1.
Ο Κινέζος Μα Κινγκ Χούα (που αγωνίζεται στην GP2) έκανε το ντεμπούτο του με την Caterham, οδηγώντας το μονοθέσιο του Σαρλ Πικ. Κατατάχθηκε τελευταίος, 1,5” πίσω από τον ομόσταυλό του, Χίντο φαν ντερ Γκαρντ.
Στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές, που έγιναν το απόγευμα, ο Φελίπε Μάσα έβαλε τη Ferrari του στην κορυφή. Αυτή τη φορά ο κυρίαρχος του πρωινού, Νίκο Ρόσμπεργκ, κατατάχθηκε 4ος, καθώς ο Ράικονεν και ο Αλόνσο πήραν αντίστοιχα τη 2η και την 3η θέση.
Αρχικά, οι Mercedes των Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον ήταν και πάλι μπροστά. Όμως οι δοκιμές με τα μαλακά λάστιχα άρχισαν νωρίς και ο Ουέμπερ πέρασε πρώτος, 0,6” μπροστά από τον Ροσμπεργκ. Ο Γερμανός αντέδρασε ξαναπερνώντας πρώτος, όμως το δεύτερο μισό του απογεύματος ανήκε στον Μάσα.
Ο Βραζιλιάνος, με ένα 1’ 35” 340, ανέβηκε στην κορυφή όπου και έμεινε. Ακόμα πιο σημαντικό όμως ήταν το γεγονός ότι διατήρησε το ρυθμό του και με τα μεσαία λάστιχα, ενώ τα παράπονα μέσω ασυρμάτου για αλλοίωση και φθορά τους ακούγονταν συνεχώς από τους άλλους οδηγούς.
Ο Ράικονεν ήταν ο κύριος αντίπαλος του Μάσα, πλησιάζοντάς τον στα 0,152”, ενώ ο Αλόνσο ήταν 3ος, αλλά 0,4” πίσω από τον team-mate του.
Οι Ρόσμπεργκ και Ουέμπερ συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, ενώ ο Μπάτον επιβεβαίωσε την πρόοδο της McLaren, παίρνοντας και πάλι την 6η θέση, μπροστά από τον Χάμιλτον.
Ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν μόλις 10ος, πίσω από τις δύο Force India των Ζούτιλ και Ντι Ρέστα. Ο Ζούτιλ έκανε μισό τετ-α-κε στη Στροφή 8, αλλά κρατήθηκε μέσα στην πίστα. Αντίθετα ο Πέρες πέρασε όλη την αμμοπαγίδα και χτύπησε –ελαφρά– στην μπαριέρα. Τελικά ο Μεξικάνος κατατάχθηκε 11ος.
Στο πίσω μέρος της κατάταξης, ο Ζιλ Μπιανσί εντυπωσίασε και πάλι, κρατώντας αρχικά την 11η θέση, όμως τελικά έπεσε στη συνηθισμένη του 19η. Ο ομόσταυλός του στη Marussia, Μαξ Τσίλτον, είχε ένα πολύ άτυχο απόγευμα όλο βλάβες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ